Čus,
mám pár dotazů na navigaci Garmin Nuvi 550. V podstatě bych jej rád koupil v USA, protože to vyjde o dost lépe, než u nás. Služba GPS je po celém světě a přístroje by měly fungovat všude stejně. Otázkou zůstává upgrade na Evropu, potažmo naši a okolní země. Proto mě zajímá:
- kromě problematického servisu, přichází s tím i jiné problémy?
- je přístroj z USA nějak "prostorově omezen"?
- zaznamenal u toho přístroje někdo vyšší poruchovost?
..ahoj, najdi stránky www.garmin.cz a v kontaktech je číslo telefonu, zavolej jim svůj dotaz a oni ti určitě v klidu odpoví, mám s nimi velice dobré zkušenosti.
Co k tomu můžu ještě napsat je to, že mám v autě Nuvi 660 a aktualizace map mě přišla ( s doživotním dohráváním map zdarma) na 3500,- Kč, bez na cca 2700,-Kč. Abys za to nedal víc, než je rozdíl v ceně u nás a s mapami. Myslím mapy komplet podrobné.
...mám na moto Garmin Quest, kde si plánuji trasy v PC a přehrávám do přístroje a zpět do PC prošlé trasy v MapSource, u Nuvi 660 to je vše v přístroji na pevné paměti, ani slot na micro SD nekomunikuje s mapou, funguje jen multimediálně.
Jak je to u 55Otky nevím, ale zkus tam zavolat.
Nuvi 550 dovezené z USA nejde upgradovat pomocí nuMaps Lifetime. resp jde ale bude to asi k ničemu, protože by to byla doživotní aktualizace amerického City Navigatoru, logicky v Evropě nanic. Jinak řečeno, pokud mluvíme o legálních mapách, součástí americké GPS je mapa USA, součástí australského přístroje je mapa Austrálie a součástí přístrojů prodávaných v Evropě, je evropská mapa. Cross-upgrade (z USA na Evropu) neexistuje.
U přístrojů dodávaných z české distribuce, je kromě 2 leté záruky a servisu v ČR v dodávce i trojice licencí - česká mapa Topo CR v2, Atlas v8 a Adresy CR v1. Hodnota těchto map, pokud opět nemluvíme o kradených, je docela značná - topo2 je za 1990Kč, Atlas ČR+Adresy stojí 2500Kč. To je celkem 4500Kč. Co stojí legální CN2009 Europe z hlavy nevím, tuším tak 4000 odhadem.
Bohužel když se s navigací něco stane, tak v servisu okamžitě zjistí, že to je přístroj z USA a odkáží tě na podporu tam, kde byl prodaný. Z principu. Stačí hloupě zablokovaná navigace. Dneska jsem řešil Nuvi 660, kde si pán při nahrávání muziky smazal něco v systému. Nebylo to složité, jeden telefonát, ověření původu navigace a vyřešeno ale kdyby to byla navigace z ciziny, z principu mu nikdo neporadí, protože když ušetřil, ať si zařídí servis a podporu jinde. Lidi pak otravují na fórech, žadoní o rady a v principu jsou to ušetřené peníze právě za tu podporu, kterou pak simulují lidi na konferencích....
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Dovolím si drobně nesouhlasit, i když nejsem žádný zástupce Garminu, tak vím, že situace je trochu složitější:
1) Přístroje Garmin mají celosvětovou záruku po dobu jednoho roku. Bohužel to automaticky neznamená to, že se dá přístroj zakoupený v USA reklamovat u kteréhokoliv českého dealera. Nejjednodušší (a přitom nikoliv jednoduchý) způsob je pokažený USA-přístroj odeslat do jednoho ze tří mezinárodních RMA center Garminu USA, Velká Británie a Tajwan. Odeslání do VB už pár známých absolvovalo a trvalo to řádově až měsíce Každopádně je to aspoň oficiální cesta a není potřeba se spoléhat na řešení reklamace u "někoho z Ebaye". Problémy reklamací jsou stručně popsány neoficiálně tady.
2) Přístroj z USA není nijak prostorově omezený, hardware je naprosto totožný, jediné rozdíly jsou v tom, že přístroj je obvykle nabízen s nějakou mapovou sadou, což je u amerických pochopitelně odlišné. Ceny map a formy obstarání tady řešit nebudu, ale obecně koupit v obchodě nebo ukrást jde cokoliv, takže už je to jen otázka finanční kalkulace, jestli se objednávka z USA vyplatí.
3) Jakákoliv vyšší poruchovost je samozřejmě nesmysl, proč by měli v USA poruchovější Garminy, když se to vyrábí všechno na stejné lince na Tajwanu ?
4) Garmin pořád používá program MapSource, ale bohužel od verze 6.14.1 je tento software značně změněný a mnozí říkají že prakticky nepoužitelný. Sám jsem vyzkoušel že není příliš stabilní a hlavně kvůli radikální změně grafického enginu je neskutečně pomalý. Osobně zůstává u verze 6.13.5, která je bezproblémová.
Závěrem bych ti zkusil doporučit buď někoho z prověřených šedivých dovozců Garminů, jako je např. http://www.warpsd....info/gps/, u kterých dostaneš v ceně i české mapy a běžnou záruku (nevím ale jestli bde ochotný dovést Nuvi 550) anebo hodně štěstí a případně trpělivosti při reklamaci (mě se dokázala pokazit i "nesmrtelná" 60ka).
Osobně bych ale radši koupil u oficiálního zastoupení v ČR a nejlíp takového, koho znáš a budeš rád, že z toho prodeje vydělá pár korun.
Upravil mitak dne 20.04.2009 17:31