Ahoj. Chceme jet cca duben/květen Maroko. Chci poslat motorky do Španělska a letět. Času málo. Doporučení kdo je tam umí dovézt. Případně se domluvit více lidi a spojit dopravu.
tak jsem včera předal kolegovi z Varšavy motorku na transport do Agadiru. platil jsem za dvě motorky, protože jeho běžná cena je 3000 PLN /cca 18 tisíc/ za ostré enduro a GS s kuframa zabere ještě víc místa, a navíc už byl plnej, takže kvůli mě musel vzít větší hanger. motorka tam bude 14 dnů. mohl jsem mít za 18 přes Vinařského Malagu, to nepochybně, ale taky šlo vzít třeba 690ku nebo jiný dualsport a platit půlku. za mě výhoda v tom, že do Agadiru letí přímý let z Vídně a nemusím se prudit na trajektu, s celníkama atd a jsem přímo v centru dění, 4000 km daleko. možná by to šlo i letecky, ale zase dávat z toho pryč provozní kapaliny - opruz. mohl bych si půjčit i motorku v Marakeši za 4000 na den a vyšlo by to podobně, ale já chtěl mít svoji. mohl jsem jet dodávkou po ose do Malagy a ztratit tak minimálně pět dnů na cestě v plechovce. nebo sedm dnů až do Agadiru. ale to bych potřeboval na dovolenou ještě další týden. Nemusím se starat o karnet, všechno zařídí polský kolega. Tož tak, jen pro info. pod trvalým dohledem
naprcccs napsal:
já plánuji poslat moto do španělska nákladákem.. do Bilbao, odtama jet dále a domů po ose. Cesta tam cca 7000kč + letenka.
taky jsme tohle resili, je to uplne nejjednodussi a nejekonomictejsi reseni, proste hodis motorku na paletu, kolem pritluces par prken ala pseudobedna (nebo i pekna bedna) a schenker, gilmann (pouzivame tyhle dva, ale urcite kdokoliv s evropskou pusobnosti) to normalne jako sberku dopravi behem 3 dnu kamkoliv, nebo tady v tom pripade idealne k nim do depa, tam si to vyzvednes, nula papirovani, delaji to tisickrat za den, je uplne jedno co je v bedne .......
jednoduchy, spolehlivy, za par tisic, protoze hmotnost zanedbatelna, jen zaplatis za dve paletovy, nestohovatelny mista (plus letenka, plus max taxik z letiste do depa - v seville 20km)
a udelaji to klidne i pro "lidi z ulice" nic na tom neni (v tomhle je unie zlata ......)
naprcccs napsal:
já plánuji poslat moto do španělska nákladákem.. do Bilbao, odtama jet dále a domů po ose. Cesta tam cca 7000kč + letenka.
taky jsme tohle resili, je to uplne nejjednodussi a nejekonomictejsi reseni, proste hodis motorku na paletu, kolem pritluces par prken ala pseudobedna (nebo i pekna bedna) a schenker, gilmann (pouzivame tyhle dva, ale urcite kdokoliv s evropskou pusobnosti) to normalne jako sberku dopravi behem 3 dnu kamkoliv, nebo tady v tom pripade idealne k nim do depa, tam si to vyzvednes, nula papirovani, delaji to tisickrat za den, je uplne jedno co je v bedne .......
jednoduchy, spolehlivy, za par tisic, protoze hmotnost zanedbatelna, jen zaplatis za dve paletovy, nestohovatelny mista (plus letenka, plus max taxik z letiste do depa - v seville 20km)
a udelaji to klidne i pro "lidi z ulice" nic na tom neni (v tomhle je unie zlata ......)
a zpatky klidne to samy
jj tohle je super.. a jih Portugalska a Spanelska... Laguna fuente di Piedra, Cabo Gata.. UZASNY!
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
naprcccs napsal:
já plánuji poslat moto do španělska nákladákem.. do Bilbao, odtama jet dále a domů po ose. Cesta tam cca 7000kč + letenka.
taky jsme tohle resili, je to uplne nejjednodussi a nejekonomictejsi reseni, proste hodis motorku na paletu, kolem pritluces par prken ala pseudobedna (nebo i pekna bedna) a schenker, gilmann (pouzivame tyhle dva, ale urcite kdokoliv s evropskou pusobnosti) to normalne jako sberku dopravi behem 3 dnu kamkoliv, nebo tady v tom pripade idealne k nim do depa, tam si to vyzvednes, nula papirovani, delaji to tisickrat za den, je uplne jedno co je v bedne .......
jednoduchy, spolehlivy, za par tisic, protoze hmotnost zanedbatelna, jen zaplatis za dve paletovy, nestohovatelny mista (plus letenka, plus max taxik z letiste do depa - v seville 20km)
a udelaji to klidne i pro "lidi z ulice" nic na tom neni (v tomhle je unie zlata ......)
a zpatky klidne to samy
jojo, přesně tak jen zpět chci po ose, jak jsem psal.
Já si to v pohodě navíc zbouchám v práci, máme ještěrku, nákladáky k nám jezdí denně..takže pohoda
naprcccs napsal:
já plánuji poslat moto do španělska nákladákem.. do Bilbao, odtama jet dále a domů po ose. Cesta tam cca 7000kč + letenka.
taky jsme tohle resili, je to uplne nejjednodussi a nejekonomictejsi reseni, proste hodis motorku na paletu, kolem pritluces par prken ala pseudobedna (nebo i pekna bedna) a schenker, gilmann (pouzivame tyhle dva, ale urcite kdokoliv s evropskou pusobnosti) to normalne jako sberku dopravi behem 3 dnu kamkoliv, nebo tady v tom pripade idealne k nim do depa, tam si to vyzvednes, nula papirovani, delaji to tisickrat za den, je uplne jedno co je v bedne .......
jednoduchy, spolehlivy, za par tisic, protoze hmotnost zanedbatelna, jen zaplatis za dve paletovy, nestohovatelny mista (plus letenka, plus max taxik z letiste do depa - v seville 20km)
a udelaji to klidne i pro "lidi z ulice" nic na tom neni (v tomhle je unie zlata ......)
a zpatky klidne to samy
jj tohle je super.. a jih Portugalska a Spanelska... Laguna fuente di Piedra, Cabo Gata.. UZASNY!
chtěl bych španělsko, portugalsko a snad i Maroko..uvidím co stihnu
Ještě k tomu půjčování, já loni na podzim potkal v Maroku dva Němce a jednoho anglana, půjčení 12gs prý vyšlo na 100usd na den, kontakt na půjčovnu ale bohužel nemám... Já jel po vlastní ose tam i zpět.
ludas napsal:
Ještě k tomu půjčování, já loni na podzim potkal v Maroku dva Němce a jednoho anglana, půjčení 12gs prý vyšlo na 100usd na den, kontakt na půjčovnu ale bohužel nemám... Já jel po vlastní ose tam i zpět.
ludas
no trochu kecali. za ty prychy jsou tak osmikila, záleží na jak dlouho atd. mám ty půjčovny zmáknutý, nechci si půjčovat motorku s hladkýma pneu, se sjetýma doplacata atd. chci tam prostě svoji. a beru drahou polovičku, takže všechny kufry atd. ale řešení to je, samozřejmě.
pod trvalým dohledem
záleží kde. já jsem teď v pasti jaký hadry, v Agadiru třicítky, Merzouga třicítky, v noci pět stupňů, nahoře v kopcích sníh. ten už by tam v květnu být neměl. ale i tak asi beru krom normálních hadrů jen mx dres plus kaťata...
jinak stálé počasí celkem, ani v létě tam nejsou teploty extra přes třicet...
pod trvalým dohledem
Ja tam byl opet v lednu, v dunach idealne max.25, okolo 2,5-3tis. metru v horach do 10stupnu, rano sice chladek okolo 2-6 stupnu, ale jinak pres den mimo pisek 15-20 stupnu. Pozdeji nez v unoru bych tam urcite nejezdil.
Pokud si nekdo chce fakt uzit poust i kamenite hory, urcite jet jen na lehko s motorkou do 150kg/250-450ccm. Kdyz pak v dunach zvedate po xyz motorku, kazde kilo je znat. Potkal jsem i mastodonty, ale ty se motali jen na nezpevnenych cestach, do dun a podpobne tezkeho terenu si to nedokazu predstavit.
bendik přiložený následující obrázek:
bendik napsal:
Ja tam byl opet v lednu, v dunach idealne max.25, okolo 2,5-3tis. metru v horach do 10stupnu, rano sice chladek okolo 2-6 stupnu, ale jinak pres den mimo pisek 15-20 stupnu. Pozdeji nez v unoru bych tam urcite nejezdil.
Pokud si nekdo chce fakt uzit poust i kamenite hory, urcite jet jen na lehko s motorkou do 150kg/250-450ccm. Kdyz pak v dunach zvedate po xyz motorku, kazde kilo je znat. Potkal jsem i mastodonty, ale ty se motali jen na nezpevnenych cestach, do dun a podpobne tezkeho terenu si to nedokazu predstavit.
jasný, bohužel tentokrát jedou s paní takže spíš poznávačka po asfaltu...
pod trvalým dohledem
bendik napsal:
Ja tam byl opet v lednu, v dunach idealne max.25, okolo 2,5-3tis. metru v horach do 10stupnu, rano sice chladek okolo 2-6 stupnu, ale jinak pres den mimo pisek 15-20 stupnu. Pozdeji nez v unoru bych tam urcite nejezdil.
Pokud si nekdo chce fakt uzit poust i kamenite hory, urcite jet jen na lehko s motorkou do 150kg/250-450ccm. Kdyz pak v dunach zvedate po xyz motorku, kazde kilo je znat. Potkal jsem i mastodonty, ale ty se motali jen na nezpevnenych cestach, do dun a podpobne tezkeho terenu si to nedokazu predstavit.
Myslíš třeba když jedou dvě velká GS po poušti v Tunisu od 7 rána do 2 rána..? Jo, to jsem tam málem umřeli. Dali jsme si Dakarovskou etapu s mastodontama.
naprcccs přiložený následující obrázek:
tak to jste machři. 12ka mi přijde hrozně těžká na předek s 19kou, přední kolo se pořád boří. s 21kou je to trochu lepší. ale neříkám, že se v Merzou-ze nepojedu projet
pod trvalým dohledem
Miguel napsal:
tak to jste machři. 12ka mi přijde hrozně těžká na předek s 19kou, přední kolo se pořád boří. s 21kou je to trochu lepší. ale neříkám, že se v Merzou-ze nepojedu projet
no, my popravdě nevědli do čeho jdeme.. nakonec z toho byl opravdu maraton, kdy jsem si sáhli na samotné dno.. do "civilizace" jsme dojeli opravdu někdy ve 2 ráno totálně vyčerpaní.
Posledních pár hodin jsme jeli 2 na třech motorkách.. protože táta od kámoše, co jsem byli spolu, už byl opravdu se silama v prd... a nemohl pokračovat. Takže jsme se navzájem tlačili dva na třech motorkach stále dokola.. jeden jel, dokud nespadl, druhý ho šel zvedat a tak dokola.