Ahoj potřebuji vyměnit ložisko na vstupu,tak budu měnit všechny a zajímá mě jestli davate origo ložiska od BMW nebo daváte nahrady,třeba SKF a pokud neorigo tak jestli normál nebo C3,díky za odpovědi.
Milane díky za odpověď,ale po pravdě mě zajíma hlavně ta druhá varianta,je mě jasny že origem by neměl bejt problem.Třeba někdo napíše že tou druhou variantou prošel a funguje.
Tak ono to "origo ložisko" pro bmw stejně dela SKF, FAG, NTN atd.. Ja jsem zatím na všem co jsem opravoval používal skf ,fag a nikdy nebyl problem... Jak auta tak motorky... Origo jedine pokud je to atyp ložisko, tzv zakazkove a to stejne v loziskarne nesezenes tak pak neni jiné reseni. Je to stejné treba s o-krouzkama.... Napr.velke lozisko do hrusky na 1200 stoji v bmw cca 2500,- v skf stoji to same 830,-...
Já dávám pokud to jde NTN, s skf jsem na autě měl problém. Konkrétně v nabojich zakukaly.
Full gas a nebát se :-D
Moto : BMW R 1150 GS, Supertenere 750 a Tenere 660,
Kawasaki ER 5(vše stále ve službě)
Ložiska, která používá BMW do převodovek u R1150 a R1200 (vzduch) jsou od NSK řada TM s normální provozní vůlí (TM Series - Deep groove ball bearing
with special seal) - rozdíl mezi NSK TM a "ostatními" značkami ložisek je v použitém plastovém těsnění. NSK ložiska s tímto těsněním doporučuje používat v převodovkách. Osobně do převodovek dávám ložiska SKF, NTN, TIMKEN, NSK.....prostě co zrovna v prodejně ložisek mají. Těch převodovek jsem za xx let udělal spoustu, a zatím nevím (nebyla žádná zpětná vazba) o jediné, která by se po opravě/výměně ložisek pokazila. Spousta těch převodovek má dnes s vyměněnými ložisky najeto už víc, než s originálními. Prostě to chce kvalitní značku, dodržet pracovní postupy a nebude problém.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Tonda napsal:
Ložiska, která používá BMW do převodovek u R1150 a R1200 (vzduch) jsou od NSK řada TM s normální provozní vůlí (TM Series - Deep groove ball bearing
with special seal) - rozdíl mezi NSK TM a "ostatními" značkami ložisek je v použitém plastovém těsnění. NSK ložiska s tímto těsněním doporučuje používat v převodovkách. Osobně do převodovek dávám ložiska SKF, NTN, TIMKEN, NSK.....prostě co zrovna v prodejně ložisek mají. Těch převodovek jsem za xx let udělal spoustu, a zatím nevím (nebyla žádná zpětná vazba) o jediné, která by se po opravě/výměně ložisek pokazila. Spousta těch převodovek má dnes s vyměněnými ložisky najeto už víc, než s originálními. Prostě to chce kvalitní značku, dodržet pracovní postupy a nebude problém.
Naprosty souhlas . Jen Tonda to vzdy hezky rozepise
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Kluci ja se zeptam spíše ze zajímavosti...1150 má v převodovce loziska kryta? Jako 2RS ? proč to tak je když je v převodovce olej? Tak na co je tam ložisko mazané vazelínou a krytovane? Spis me to zajímá z technického hlediska. Ja mam 1200 tam jsou jestli se nepletu uz normální nekrytovane ne? . Dik za odpověď
Bedabanjo napsal:
Kluci ja se zeptam spíše ze zajímavosti...1150 má v převodovce loziska kryta? Jako 2RS ? proč to tak je když je v převodovce olej? Tak na co je tam ložisko mazané vazelínou a krytovane? Spis me to zajímá z technického hlediska. Ja mam 1200 tam jsou jestli se nepletu uz normální nekrytovane ne? . Dik za odpověď
Presne tohle me taky vrtalo hlavou. Nekde jsem vycetl, ze to je proto, ze zakrytovane lozisko ma svoji napln, ktera se nekontaminuje "bordelem" z oleje a tim padem vydrzi dyl. Olej teda maze vsechno ostatni jen ne loziska. Neco logiky na tom je, ovsem na to jestli to je opravdu prinosne Ti tady nikdo stopro odpoved neda
Ahoj, měl bych dotaz ohledně ložisek na vstupní hřídeli v převodovce M93, M94 (R1100GS r.v. 95) pozice 07 a 10 https://www.realo...Id=23_0753 Tady píšou kuličková ložiska a píšou to i na partsdepotu, ale já tam mám kuželíkové. Potřebuju je vyměnit a teď jsem trochu zmatený. Pokud by mi i z PD přišli kuličkové ložiska, tak to si je asi seženu sám levněji. Může mi pls toto někdo upřesnit ?
Pak bych měl ještě dotaz ohledně gufer. Mě teda všechna gufera těsnila a žádné neteklo. Můžu je tam nechat, nebo se musí i tak vyměnit. A musím tam dát originály, nebo i gufera lze dát náhradu. Na PD chtějí za jedno gufero cca 500,- a ty samé se dají normálně koupit v řádu desetikorun.
Díky