Já tomu taky rozumím prd, ale sám mám LifPo4 a na ni neadekvátní nabíječku (kterou ale samozřejmě nepoužívám). U téhle je problém, že má sice napsáno, že maximální dodávané napětí je 12 V, možná všechny, alespoň JMT však doporučuje jako maximální nabíjecí napětí 14,9 V. Takže v tomto ohledu by mělo být vše ok. Akorát že v popisu nabíječky není specifikace pro lithiové baterie.
Nabíječky, alespoň ty moderní na běžné olověné akumulátory mají mód desulfatace, který lithiovou baterii poškozuje.
Takže bych se optal výrobce nebo prodejce, ať je to nakonec na koho svést anebo koupil nabíječku určenou přímo na lithiové/LifePo4 (pokud je mezi tím rozdíl). Anebo na zimu akumulátor vytáhnout, ať je v teple a doufat, že se za těch pár měsíců neježdění nevybije natolik, že ho to trvale poškodí. Což by se stát nemělo, když ztrácí kapacitu pomálu. Nakonec ale, za ty prachy může být každý rok nová.
Nakonec bych ještě doufal, že regulátor dobíjení není v kytkách, protože ten může akumulátor taky oddělat.
ja mam tohle, (lidl za 399) funguje to perfektně a za hubičku, bic vic ani nepotřebuješ, na udržování baterky v kondici to stačí, to je přesně to co od toho chci, jednou za čas dat baterce trochu wellness. Zachranovat na pul mrtvou nemam v plánu,to raděj koupím novou než aby mě nekde nechala. Jinak nabíječku obcas pres zimu napichnu i na auto, tam to řeším stejně ale pro jistotu mam 4 metrove svareci kabely v kufru :-) u naftaku nikdy nevíš.
Nahdar_Vebb napsal:
Nakonec bych ještě doufal, že regulátor dobíjení není v kytkách, protože ten může akumulátor taky oddělat.
lithiova baterie by mela mit ochranu... jak prebiti, tak podbiti.
Nedoporucuju ji nechat zmrznout.
Nabijel bych to asi CTEKem na lithiovy baterie.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2