Zdravím, zjistil jsem, že se mi páčka přední brzdy nevrátí a zůstává svítit brzdové světlo. Tak (možná) se poškodilo zadní světlo už předchozímu majiteli - bylo vyhřáté a prasklé červené plexi před žárovkou. Zjistil jsem, že spínač cvaká (a světlo se rozsvěcuje) v rozsahu volného chodu páčky - předtím, než páčka zatlačí na píst brzdy.
Zkusím to rozebrat a chci poprosit o info, pokud to někdo dělal, má to nějaké záludnosti? Nebo to stačí nějak nastavit bez rozebírání.
Výkres - sestava - z RealOEM není podrobná.
God, Gun & BMW
Ahoj, řekl bych, že to můžeš mít pouze přidřené na tom silonovém pouzdru na páčce, to už sem řešil, stačilo vyndat lehounce očistit jemným smirkem a namazat teflon vazelínou.
Asi je to pružina. Manžeta je špinavá. Nebyla na místě, takže je pod ní bordel. Pístek nechodí ven. Páčka má dlouhý chod a je dost tvrdá při zmáčknutí. Zkusím najít potup výměny.
God, Gun & BMW
Dnes jsem se pokusil vyměnit píst a pružinu přední brzdy R1100RT - repasní sada - a má to některá úskalí. Na trubce jsem našel video, ale buď schválně, nebo ve zmatku jsou tam jen strohé informace.
Demontáž páčky má to úskalí, že je závit lepený modrým LOCTITE. Když nevíte kde nahřívat, zničíte IMBUS jako já. Závit je v páčce a nahřívat se musí oko, na kterém se páčka otáčí/kývá.
Píst byl v lůžko přidřený, na stěně válce jsem prstem cítil nerovnosti. Budu čistit rounem 1000.
Na videu chlapec vysvětluje jak se má píst do válce vložit. Je to veskrze zbytečné, protože píst má z jedné strany díru ogivální, kam patří trn od páčky, a z druhé strany díru s plochou, kde se opírá pružina. Nelze to splést, leda velkou nepozorností.
Píst není plastový, jak tvrdí ten člověk na videu, ale je to hliník.
Pružina nová je stejně dlouhá a se stejným odporem jako původní. Aspoň u mne. Kdyby někdo potřeboval pružinu, je k dispozici. Šroub, který drží píst na místě je také nepoškozený. Píst jsem musel navrtat, abych do dostal ven.
Celkem nevím, zda se dá šroub páčky někde objednat, nebo budu muset udělat na hlavě zářez a zatáhnout ho normálním šroubovákem. Je stejně lepený, takže jde jen o montáž.
Prachovka na pístu je na houby, protože je většího průměru, než holendr na plášti válce. Nevím co s tím, neporadíte nějakou úpravu válce nebo prachovky?
Mám to teď rozdělané a budu vděčný za každou zkušenost před montáží zpět. A taky odvzdušnění, bo mám ABS (rok 1998)
Nejpoužívanější nářadí byla sada na odstranění zalomených šroubů.
God, Gun & BMW