Zdravím a pozdravuji, mám takový problém s bavkem. Na pětku na zřejmě max toč. moment, dochází k takovému lehkému škubnutí. Potom motorka pokračuje dál. Když na pětku přidávám pomalu, tak je vše OK.škubnutí není kovové , spíše takové gumove, něco jako proklouznutí spojky. Bmw je rok 1996, má najeto 150tis km.
Mám několik tipů, ale vše je celkem průser.
sobol1 přiložený následující obrázek:
Ahoj, nejsi z Trebone? Mam dojem, ze jsem se na tuhle motorku byl podivat
Jinak si myslim, ze je protocenej kardan v tlumici gume. Nebo se louci spojka.
Tady je o tom vlakno: https://www.bawor...wstart=400
Upravil Slavek-xxx dne 11.03.2020 09:49
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
Mi to na RT dělalo taky a údajně to je opotřebované kolečko v převodovce. Pak to samé začala dělat i trojka, ale ne při akceleraci, ale naopak při brždění motorem. Vždy to škubne jen jednou. Kolečko pry má z boku nějaké kolíčky a tři jsou větší a tři menší. Když mají ty menší opotřebované hrany, tak to přeskočí na ty větší a ty už to nevytlačí. Proč to tak je nevím, ale bylo mi to tak vysvětleno.
Upravil bulda dne 11.03.2020 11:14
Je to převodovka,nauč se s tym jezdit. Anebo kup novou...ony ty soukoli v inzerci sou taky nic moc,kdyz tu prevodovku nekdo rozdelal na dily tak asi nebyla zadnej zazrak...
Kupredu spatki ni krok...
Jak bylo psáno, určitě převodovka. Měl jsem ten stejný problém s 5tkou - asi když držel v záběru nižší boční zub. Když to přeskočilo při brzdění motorem, tak po přidání to zas skočilo zpět. Zvyknul jsem si, na 5 jsem moc motorem nebrzdil a šetřil jsem převodovku. Najezdil jsem 40 tisíc, nic se nezměnilo ani k lepšímu, ani k horšímu. Když byl dobrej den, tak mi to nepřeskočilo, když se nezadařilo, tak se mi to povedlo třeba 2x za den.
Mezitím jsem skládal z bouračky náhradní modernizovanou převodovku - ta už to nedělá, ale je taková dost "humpolácká". Stará měla luxusní hladké přeřazování, byla tichá, ale konstrukčně náchylná k vypadávání rychlostí. Modernizovaná převodovka zas drží kola v záběru, ale ten chod a kravál při řazení je jak na Jawě...
Na M94 mám to samé na trojce. Zpočátku jen lehké cuknutí občas, s postupným zhoršováním po 60k km při každém zařazení trojky. Při revizi převodovky zjištěny omačkané hrany třech nižších ozubů na boku trojkového kolečka.
Mám koupenou předlohu, "stromeček", se všemi ostatními vnitřnostmi. Až to poskládám a bude to fungovat, moje pětkové funkční kolo mohu pustit pro tvou opravu. Pětkové kolo je na rozebíratelné výstupní hřídeli, půjde snadněji vyměnit než předlohový "stromeček" u mě.
Upravil Francis dne 11.03.2020 14:51
na 5tku mi to dělá co tu motorku mám, kamarádovi to dělá i 1150, dalšímu i 1200, prý vůle kardanu. Každopádně když na 5tku brzdím motorem jen na půl plynu je to ok, když ho rychle pustím cukne, když pouštím plyn pomalu tak nic. Nauč se s tím žít :-D
700 GS, 1100 GS
mysaccek napsal:
na 5tku mi to dělá co tu motorku mám, kamarádovi to dělá i 1150, dalšímu i 1200, prý vůle kardanu. Každopádně když na 5tku brzdím motorem jen na půl plynu je to ok, když ho rychle pustím cukne, když pouštím plyn pomalu tak nic. Nauč se s tím žít :-D
To je úplně něco jinýho než o cem se tu bavíme.
Upravil Bohumil dne 11.03.2020 19:10
Kupredu spatki ni krok...
Já to řešil pře cca 5ti roky. Na trojku to jakoby proklouzlo, pocit byl že to zařadilo, vyřadilo a zase rychle zařadilo. Konzultoval jsem to s Cyrilem v Cyril moto a sdělil mi, že to je vývojová vada převodovek. Bylo jich vyrobeno asi 6000 ks a když to zjistili, lifrovali to na Východ. Opravovat to nemá smysl. Poradil mi pořídit si převodovku od výroby 97+. Učinil jsem tak a od té doby mám pokoj.
Taky mi zlobí 5tka, ale zpozoroval jsem to jen při brzdění motorem na patej kvalt, jedu na 5 a jak zaklapnu plyn motorka brzdí motorem pak jakoby poskočí něco v převodovce, pocitove jako bych promáčknul spojku a brzdí motorem zase dál. Někdo mi radil že propustí vstriky, dal jsem je na ultrazvuk a bezezmeny, kardan bez vůlí, nová lamela... převodovku rozebírat nechci dokud to jezdí, protože se bojím, že se do ní podívám a stejně tam nic nenajdu a budu to dělat zbytečně. Počkám až to odejde úplně.
svobodakT napsal:
Taky mi zlobí 5tka, ale zpozoroval jsem to jen při brzdění motorem na patej kvalt, jedu na 5 a jak zaklapnu plyn motorka brzdí motorem pak jakoby poskočí něco v převodovce, pocitove jako bych promáčknul spojku a brzdí motorem zase dál. Někdo mi radil že propustí vstriky, dal jsem je na ultrazvuk a bezezmeny, kardan bez vůlí, nová lamela... převodovku rozebírat nechci dokud to jezdí, protože se bojím, že se do ní podívám a stejně tam nic nenajdu a budu to dělat zbytečně. Počkám až to odejde úplně.
Když budeš mít kliku, tak to s tebou dožije a třeba ti to jenom dá dost času se poohlížet po náhradní převodovce. Pro sichr.
Mě řadila jak u japonce, pohodovka až si tak jedu přes Plzeň a najednou lup a ende. Zlomená předlohovka. Bez varování. Máš vlastně kliku, že dostáváš varovné signály.
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz
Hele já myslím že se s tím žít nedá. Měl bys mi to, nejlépe pod cenou, prodat a já to použiju jako dárce orgánů pro svoji jedenáctku. Z týhle verze od Touratechu mám už 10 let vlhký sny a svojí jedenáctku jsem k tomu ještě nedostal. Ty budeš spokojenej, protože si koupíš pohodlnou 12tku a já budu uspokojenej
Neví někdo co se v ty převodovce děje když mi ta pětka při brzdění motorem jako poskočí ? Dělá to jen pětka, to se tam posouvá hřídel nebo proskakují boční zuby na kolechz nebo se vycvakla nějaká segrovka a petkovy kolo se posouvá ...? Bojím se jak to jednou skončí , praskne hřídel, skočí mi kola do sebe nebo to jen přestane řadit pětku... ? Ať vím co mám čekat nebo jestli to radši preventivně nerozebrat ale zase nevím co tam mám hledat, převodovka po 170 tis už bude mít nějaký opotřebení tak po čem koukat ?
Já to chápu takto:
kolo 5. rychlosti s bočními zuby https://ibb.co/Tb...
kolo 3. rychlosti, které se při řazení 5tky bokem přisune k 5. kolečku https://ibb.co/8K...
Na kolečku 5. jsou ve starších převodovkách zuby střídavě "nízký" a "vysoký", asi kvůli snadnějšímu řazení.
Zuby "západky" v 3. kolečku jsou pak jen 3.
Když se zařadí 5tka a zůstane to v záběru držet na nízkém zubu (nebo při brždění motorem na nízkém zubu), tak to má tendencí pohyblivé kolo vytlačit. Odpor tomu sice klade vidlička, ale ta se postupně ohýbá a tendence na vyskakování se zvětšuje. Vidlička se brousí, hrany zubů na kolech se omílají... Vše je asi o vymezení vůlí hřídelí, kol, o vůlích na řadícím mechanizmu - údajně existují starší převodovky, které fungují a starší, které se takto časem kazí.
Modernější převodovka má myslím na 3. kolečku těch zubů všech 6, 5. kolečko je má všechny zuby stejně vysoké a je tam navíc úkos, který kola v záběru (při akceleraci i deceleraci) drží u sebe. Takže se sice hůř řadí, ale nevyskakuje to.
Upravil agenthonza dne 17.03.2020 12:57
A hlavně za 20+let provozu se spolehlivě rozsýpají i ty novější a betelnější typy převodovek. :-)
Je to asi hlavně o způsobu provozu, použitém oleji a o štěstí na kus.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
svobodakT napsal:
Neví někdo co se v ty převodovce děje když mi ta pětka při brzdění motorem jako poskočí ? Dělá to jen pětka, to se tam posouvá hřídel nebo proskakují boční zuby na kolechz nebo se vycvakla nějaká segrovka a petkovy kolo se posouvá ...? Bojím se jak to jednou skončí , praskne hřídel, skočí mi kola do sebe nebo to jen přestane řadit pětku... ? Ať vím co mám čekat nebo jestli to radši preventivně nerozebrat ale zase nevím co tam mám hledat, převodovka po 170 tis už bude mít nějaký opotřebení tak po čem koukat ?
A je to opravdu v převodofce není to enom projev motoru při brzdění motorem ??
Kupredu spatki ni krok...
agenthonza napsal:
Já to chápu takto:
kolo 5. rychlosti s bočními zuby https://ibb.co/Tb...
kolo 3. rychlosti, které se při řazení 5tky bokem přisune k 5. kolečku https://ibb.co/8K...
Na kolečku 5. jsou ve starších převodovkách zuby střídavě "nízký" a "vysoký", asi kvůli snadnějšímu řazení.
Zuby "západky" v 3. kolečku jsou pak jen 3.
Když se zařadí 5tka a zůstane to v záběru držet na nízkém zubu (nebo při brždění motorem na nízkém zubu), tak to má tendencí pohyblivé kolo vytlačit. Odpor tomu sice klade vidlička, ale ta se postupně ohýbá a tendence na vyskakování se zvětšuje. Vidlička se brousí, hrany zubů na kolech se omílají... Vše je asi o vymezení vůlí hřídelí, kol, o vůlích na řadícím mechanizmu - údajně existují starší převodovky, které fungují a starší, které se takto časem kazí.
Modernější převodovka má myslím na 3. kolečku těch zubů všech 6, 5. kolečko je má všechny zuby stejně vysoké a je tam navíc úkos, který kola v záběru (při akceleraci i deceleraci) drží u sebe. Takže se sice hůř řadí, ale nevyskakuje to.
Chápu co myslíš ale pokud je to tak, nejde mi do hlavy proč to dělá jen při deceleraci, při akceleraci a řazení druhá strana zubů dostává mnohem větší zápřah, tak je mi divný, že by se opotřebovala zrovna ta strana zubů co je v zápřahu při deceleraci.