... o motory König měla tajně zájem i značka BMW! Dokonce se přemýšlelo o jejich použití v silničních modelech. V roce 1969 přesunul bavorský výrobce veškerou motocyklovou výrobu do berlínského Spandau a jeho továrna ležela pouhou čtvrthodinku cesty od Königu. V roce 1972 vznikly dva prototypy ve vývojovém oddělení BMW, oba používaly šasi R 90/6, seškrcený motor König, čtyřstupňovou převodovku BMW a kardan. Jeden stroj byla sportovně laděná pětistovka, druhý turistická 680, ovšem tady byl motor uložen podélně jako boxery BMW. Nakonec se ale vedení BMW rozhodlo v projektech nepokračovat a dost možná s tím měl co do činění i fakt, že 680 při zkouškách na válcové brzdě rozervala zadní pneumatiku …
Francis přiložený následující obrázek:
to jsou
ta doba byla taková správně punková ( z dnešního pohledu), pyjonýrsky odhodlaná, a ti protinožci, to je fakt jiné přemýšlení;-)
fakt mě ten článek dopřál se po dlouhé době příjemně začíst, supr
Wilbers (prodej i servis), Arrow, Giannelli, Siebenrock, BOS, Zard, Exan, Yoshimura, Akrapovič, GPR, Brembo, CL brakes, Motul, BMC filters, Hiflo Filtro, KN, Afam atd...PM
Nějak si nedovedu představit zákazníka BMW že bude místo 4taktního vzduchového dvouválu držáku kupovat 2taktní nespolehlivou smradlavku.
Tenhle motor byl dobrej jako lodní závodní vodou chlazenej za jizdy laděný vejfuky.
Vznikla závodní replika.
Kratkej přiložený následující obrázek:
Navíc přísun výkonu u takto velkého dvoutaktu je prostě šílený. Chvilku nic nic a najednou během vteřiny všechen výkon na zadním kole.
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '15
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: BMW R 1150GS Adventure '02
Ex.: MZ 251 ETZ '90