Pánové mám takový problém stává se my že občas když někde dojedu nebo hned když chci jet a mám neutrál tak nesvítí signalizace neutrálu nebo zapnu zapalování je tam neutrál ale signalizace nesvítí tím pádem ani nenastartuji tak začnu trochu lomcovat s motorkou a ono se to po chvilce rozsvítí a můžu startovat. Blbé je že se mi to stalo na křižovatce neutrál se nerozsvítil a ještě mi to zdechlo a pak jsem jak cip skákal po mašině abych vůbec nastartoval. Prosím kde mám hledat čidlo nebo jak bych stim pohnul nebo řešili jste někdo takový problém moc děkuji
Bmwr1100gs r.v.95
To není závada, ale vlastnost. Se spojkou a kvaltem nastarovat lze.
Startuju se spojkou odjakživa auta i motorky (teda pokud mají starter), tak mi problém nikdy nenastal. Kdysi, v době mizerných starterů nás už v autoškole učili vystavit spojkou převodovku a ulehčit tak starteru. Už to tedy dělám automaticky.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
mám už to tak zvykle že při startování mám zmačknutou spojku https://www.youtube.com/v/9fC3tL29co0
https://www.youtube.com/v/KD07r1aZ0vo
tu jsou dva videa jedno před nastartovánim a druhé
když motor běží
Bmwr1100gs r.v.95
no tak se pujdu objednat do servisu projel sem trochu forum a zjistil že nějaké čidlo je ze zadu na převodovce a musí se sundat kivka
Bmwr1100gs r.v.95
Startování s vyčknutou spojkou u motoru co stojí víc jak den je se zvýšeným opotřebením axiálního ložiska klikovky. Ze svislých styčných ploch axiálního ložiska vyteče olej důkladnějí než z vodorovných ok ojnic na klikovce nebo vodorovných hlavních ložisek klikovky.
S vymačklou spojkou startuju jen výjimečně, většinou vyřadím na neutrál a startuju po puštění spojky.
Upravil Francis dne 24.03.2020 20:45
Čekal jsem, že s touhle bludnou teorií někdo přijde.
Vadí to dokonce tak moc, že dneska auto bez zamáčklé spojky ani nejde nastartovat a ty auta najíždějí stovky tisíc km.
Moje motorka takto startuje 24let. Takže až odeje to choulostivé ložisko, budu strašně naštvanej...a taky asi už 15 let mrtvej. H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
To není teorie, zeptej se někoho, kdo se živí přebrusem klikovek a GO motorů. Zvětšená vůle po pár stech tisících km tě trápit nebude a přes půl milionu dnešní elektronické plastomrdky beztak nedají.
Je to podobné jako s doživotní náplní oleje v automatických převodovkách. Obdobně to známe z dvanáctek, které zpočátku neměly vypouštěcí zátku na olej z koncového převodu.
Mimochodem, současná auta nestartují bez vyšlápnuté spojky kvůli bezpečnosti, tím snížená životnost je podle socialistického hesla "i kdyby to mělo zachránit jen jeden život".