Ahoj všem, chtěl bych Vás požádat o návrh jak technicky uspořádat orientační závod, aby účastníci nemohli využít navigací a telefonů(aby jim byla k ničemu).
Nechci přistupovat k zabavování GPS a hlavně telefonů(kvůli bezpečnosti).
Pořádali jsme to už kdysi v době kdy GPS nebyly - jednoduchý orientační ¨závod¨ dvojic jen pro kámoše, kdy dostali turistické mapy s cca 20 body kam měli dojet a tam najít odpověď a zapsat (letopočet, barvu něčeho apod..)
Byla to docela sranda a letos když máme ten Covid tak bychom se do toho pustili s kámošem znovu, ale problém je složení těch účastníku. Někdo GPS má a perfektně ovládá, někdo má a je rád že namačká z bodu A do bodu B a někdo němá vůbec nic jen telefon. Někdo vůbec nic.
+ další věc je že bych to rád koncipoval tak nějak po ¨staru¨(návrat ke kořenům) podle mapy, aby bylo víc srandy, víc hledání odboček, čumění do mapy atd...
Za návrhy budu rád. Podmínky jsou:
- nesmí být využíváno GPS/telefon
- jednoduché řešení
- bez nutnosti dalšího vybavení kromě mapy
- snadno vysvětlitelné/pochopitelné
Super nápad. Ty GPS bych nejspíš vůbec neřešil. Pokud se budu chtít zůčastnit a řekne se ,ž bez,tak je to BEZ GPS a hotovo. Pokud se někdo o tu srandu chce připravit,tak ať to vytáhne. No co už.
Ahoj, jezdívali jsme s přítelkyní ITT (Illegal Tourist Trophy).
Na začátku ráno byl všem vydán itinerář s body které si měl povinné + několik nepovinných s tím, že se ti za ně odečítal čas. Body jsou většinou malá vesnička, kterou si měl problém na mapě najít . Udělal sis vlastní trasu a mohl si vyjet. Na itinerář si měl získat razítko z té obce (např. na benzínce nebo tak) + např nějakou fotku, info o nějaké věci v té vesnici (kolik věží má kostel atd)...
GPS byla zakázána a to jak při plánování (např. tel) a i při navigaci. Nicméně to nejde kontrolovat tak prostě se bere duch fair play stejně to neuhlídáš...
Zdravím, pořádáme každoročně moto orientační vyjížďku, kde je pouze potreba mapa, tužka. Najdeme trasu, vybereme úkoly, trasa má cca 180km a je časově,, neomezená,, Letos ji máme plánovanou na 6.6. Pokud to dovolí corona, pokud ne tak jsme to presunuli
na 8.8.to snad vyjde. Pokud bys chtěl bližší info, tak napsat soukromou zprávu, to bude pro me lepší, dik L
Upravil LeoMi dne 07.04.2020 12:16
taky bych to nechal na lidech, kdo ma mozek a chut ten ví jaka jsou pravidla a jede si to tak uzit, kdo ne tomu tak jako tak neni pomoci ....
roadbook je dobrej, zalezi jak moc do detailu ho udelas, protoze pak je potreba zas merit vzdalenosti a na to treba mechanicky pocitadlo km nic moc ...
No asi jiná možnost není, ale říkal sem si že je tady hafo lidí co leccos absolvovalo tak možná někdo přijde s nějakým chytrým řešením, které mě prostě nenapadá...
Samozřejmě je možnost namixovat dvojice tak aby jeden GPS měl a druhý ne, ale to už není ono a hlavně ta mapa pořád je daleko větší sranda...
Pamatuju si jak jsme se potkávali když jsme jezdili proti sobě po půlce kraje
Upravil TomR1 dne 07.04.2020 12:06
Tom
Nebo dej přes navigaci / držák navi maskovací lepící pásku (co nenechá lepidlo po odlepení) s "pečetí"/razítkem
P.S.: a ještě na tom ITT bylo, že poslední v časovém limitu měl největší výhru "bludičku" která většinou měla větší hodnotu než první místo
Upravil HonzaGS-SV dne 07.04.2020 12:14
HonzaGS-SV napsal:
Nebo dej přes navigaci / držák navi maskovací lepící pásku (co nenechá lepidlo po odlepení) s "pečetí"/razítkem
P.S.: a ještě na tom ITT bylo, že poslední v časovém limitu měl největší výhru "bludičku" která většinou měla větší hodnotu než první místo
Bludička - dobrej nápad díky za tip.
GPS jim kdyžtak prostě seberu , ale vím že někteří jsou zdatní a umí pracovat s technologiema a pořád ji zůstanou ty mobily, který dneska jsou jako GPS.
Asi nezbude než prostě se spolehnout na poctivost jednotlivce.
Kdysi jsem jezdíval orijenťák jen s roadbookem.
Startovalo se do neznámého cíle podle RB.
Pořadatel při startu opsal stavy z tachometrů.
RB měl některé body označeny číslem.
Číslo bodu jsi našel v seznamu, kde byl k číslu úkol.
Např. u políčka v RB označeném číslem 9 byl v seznamu pod číslem 9 úkol “kolik má příček žebřík k posedu vlevo na pasece“ To jsi zapsal k bodu 9 v seznamu.
V RB byly políčka, na kterých byl pokyn „vynulovat počítadlo km“ aby se co nejvíc eliminovala odchylka počítadel tachometrů.
Večer, kdo našel cíl s nejmenším nájezdem km a měl správné odpovědi úkolům, vyhrál.
Kdo se ztratil, nebo offroad nedával, mohl rozlepit obálku, kterou si vezl a dozvědět se cíl - místo kam má dojet.
Podle mě, tady byly GPS nebo mapy k ničemu.
Jestli si dobře vzpomínám, „závod“ býval dlouhý cca 170 km s tím, že těch 70 km bylo offroad.
Upravil mara dne 07.04.2020 13:11
Mařa & BMW R 1150 GS Adventure http://marags.raj... http://www.youtub...marekondra
Jenže teď je offroad pase, takže se to snažíme namotat po silnicích 3 a 4 tridy, musíme to položit i nějakou lepší, aby nám sporty nepřijeli moc vyhrkani
mara napsal:
Kdysi jsem jezdíval orijenťák jen s roadbookem.
Startovalo se do neznámého cíle podle RB.
Pořadatel při startu opsal stavy z tachometrů.
RB měl některé body označeny číslem.
Číslo bodu jsi našel v seznamu, kde byl k číslu úkol.
Např. u políčka v RB označeném číslem 9 byl v seznamu pod číslem 9 úkol “kolik má příček žebřík k posedu vlevo na pasece“ To jsi zapsal k bodu 9 v seznamu.
V RB byly políčka, na kterých byl pokyn „vynulovat počítadlo km“ aby se co nejvíc eliminovala odchylka počítadel tachometrů.
Večer, kdo našel cíl s nejmenším nájezdem km a měl správné odpovědi úkolům, vyhrál.
Kdo se ztratil, nebo offroad nedával, mohl rozlepit obálku, kterou si vezl a dozvědět se cíl - místo kam má dojet.
Podle mě, tady byly GPS nebo mapy k ničemu.
Jestli si dobře vzpomínám, „závod“ býval dlouhý cca 170 km s tím, že těch 70 km bylo offroad.
presne takhle je to i podle meho gusta, "zavod" ale pritom na pohodu a se zabavou ..... velmi v poradku
Ahoj, také jsem měl tyto myšlenky. Vše by bylo tištěno na roadbook. Nic složitého. Každý by si vše přichystal a vytisknul doma, ale několik prvních polí by bylo prázdných. Ty by se doplňovaly před startem. Takže si cestu nikdo nenacvičí:-) Jelo by se na pohodu dle tachometru a přehledných orientačních bodů. Každý tu "skříňku" na roadbook nemá, takže by vezl arch papírů...Jinak podobnej scénář, jak se zde uvádí. Uvažoval jsem i o noční etapě, to by bylo hodně zajímavé...
Lítám pomalu a nízko..
mara napsal:
Kdysi jsem jezdíval orijenťák jen s roadbookem.
Startovalo se do neznámého cíle podle RB.
Pořadatel při startu opsal stavy z tachometrů.
RB měl některé body označeny číslem.
Číslo bodu jsi našel v seznamu, kde byl k číslu úkol.
Např. u políčka v RB označeném číslem 9 byl v seznamu pod číslem 9 úkol “kolik má příček žebřík k posedu vlevo na pasece“ To jsi zapsal k bodu 9 v seznamu.
V RB byly políčka, na kterých byl pokyn „vynulovat počítadlo km“ aby se co nejvíc eliminovala odchylka počítadel tachometrů.
Večer, kdo našel cíl s nejmenším nájezdem km a měl správné odpovědi úkolům, vyhrál.
Kdo se ztratil, nebo offroad nedával, mohl rozlepit obálku, kterou si vezl a dozvědět se cíl - místo kam má dojet.
Podle mě, tady byly GPS nebo mapy k ničemu.
Jestli si dobře vzpomínám, „závod“ býval dlouhý cca 170 km s tím, že těch 70 km bylo offroad.
presne takhle je to i podle meho gusta, "zavod" ale pritom na pohodu a se zabavou ..... velmi v poradku
Byly to dobrý akce. Cílem bylo si zajezdit v terénu a bavit se u toho.
Nejelo se na čas, takže skupinky se stejně dřív nebo později dojeli a na složitějších úsecích si pomáhali. Nikdo nikam nespěchal. Systém roadbook to zpestřil a ty kontrolní úkoly tomu daly hravost.
Jednou jsme se už v naprosté tmě vytláčeli na stráni v lese přes kořeny, za svitu mlhovek a čelovek. Nikdo hrdinsky záchrannou obálku neotevřel.
Podle mě jde tenhle způsob organizace použít čistě na silnici a civilizaci, akorát se nebudou počítat příčky na žebříku, ale třeba jména padlých v 1. válce na pomníčku nebo jméno hospody ve vesnici.
Roadbook snadnej, metry k odbočce a nějaký orientační body, třeba most, kostel atd.
Mařa & BMW R 1150 GS Adventure http://marags.raj... http://www.youtub...marekondra
My jsme to tenkrát dělali po dvojicích, které dostali turistickou ma s body. Startovali z jednoho místa srazu po 20 minutách s tím že na konci dne se spočítalo jak za sebou dojeli a vyhrál nejrychlejší team.
Byl to sranda match, ale občas se potkávali na silničních přejezdech, ale zase vyloženě, že by si pomáhali nebo jeli spolu to ne...
Zapojili jsme do toho i holky a kámoše bez motorek, protože jsme měli k dispozici dva offroady, takže jeden support pořizoval fotky z vytipovaných míst a druhý dovezl do lomu guláš, kde připravil oběd pro každou posádku.
Ta tam dojela a měla(už neví) 20 minut pevný čas na oběd - aby to zase nerozhodilo ty dosažené časy a pak vyrazili zase dál po trase.
No a takhle jsme jezdili po půlce západních Čech celý den a večer se krásně ož..li u prasete.