Zdravím všechny, potřeboval bych poradit se studenými starty na r1100. Při startování studeného motoru se "sytičem" motorka chytne po pár převalení motoru a otáčky začnou pomalu stoupat až ke cca 2000ot, chvíli se drží a pak začnou postupně klesat, motor se třepe až většinou chcípne. Pak už jde natočit těžce, většinou s přidaným plynem a musím dlouho točit.
Dělal jsem ventily, synchro, kontroloval jsem i TPS který byl zakáplý barvou na 0,370-0,385V .... zkoušel jsem nastavit na cca 0,390 ale bez výsledku. Svíčky jsou nové s cihlovou barvou. Fakt už nevím ..... Podezírám TPS protože docela kolísájí hodnoty napětí - jednou jsem naměřil i 0,350 a pak hned 0,390V. Za tepla jede jak z praku.
Opakovaným měřením zjištěno že po vypnutí motoru na TPS vždy naměřím pouze 0,345 - 0,350 což mi příjde už moc chudé. Když potom vytočím plyn a pustím tak naměřím mnou nastavených 0,390V.
Dobře vyzkouším ještě nastavit 0,36V. Továrně bylo nastavených něco mezi 0,37 - 0,38V Míň jsem nezkoušel, vycházel jsem z návodu v Oilhead. Jinej TPS nemám.
Je fajn že se tu za ty 2 roky co jsem tu nebyl, kromě názvu nic nezměnilo ... stále jsou tu lidé kteří umějí a snaží se pomoct
Upravil namork1 dne 03.05.2020 18:03
Tak jsem se díval na kolik takový TPS dnes vyjde a nestačím se divit. Nějak jsem doufal že když u bmw stojí kolem 7000kč, že přímo od Bosche bude tak za polovic jako tomu bývalo u Hall senzoru. No a vidím že ceny se srovnaly
Tak problém vyřešen. Nejspíš jediný a zásadní problém byl v totálně zahnojených klapkách které se vždy vracely do jiné polohy při každém zavření plynu a hlavně v zanesených obtokových šroubech. Po vyčištění a nastavení zero=zero volnoběh krásně drží i za studena a motorka jede jako z praku. Že by Occamova břitva
namork1 napsal:
Tak problém vyřešen. Nejspíš jediný a zásadní problém byl v totálně zahnojených klapkách které se vždy vracely do jiné polohy při každém zavření plynu a hlavně v zanesených obtokových šroubech. Po vyčištění a nastavení zero=zero volnoběh krásně drží i za studena a motorka jede jako z praku. Že by Occamova břitva
Vím, že 4 roky po ale pořád užitečný, díky moc za radu! Měl jsem stejný problém. Hledal jsem chybu v palivovém systému. Kontrola pumpy, výměna hadic, výměna filtru. Byl tam původní z roku 98.
Už jsem koupil nové vstřiky a pak jsem si přečetl tenhle příspěvek. Vstřiky jsem vyměnil tak jako tak ale hlavně jsem komplet vyčistil ty klapky v ultrazvukový čističce a konečně se to začalo hýbat tak, jak má. Úplně jiná motorka za studenta teď.