Takhle vypadá palivové čerpadlo a filtr z nádrže, do které se čerpal naposledy benzín v Maroku, Západní Sahaře, Mauretánii a Senegalu:
Proto moje rada: Po návratu z podobných destinací vypusťte tamní benzín z nádrže a natankujte do plna nový benzín a motorku pořádně na tento nový benzín projeďte. Pokud to brzy po příjezdu neuděláte, před dalším ježděním pro jistotu zkontrolujte, zda vám pouštní liška neřádila v nádrži jako mě :-)
Paji napsal:
Takhle vypadá palivové čerpadlo a filtr z nádrže, do které se čerpal naposledy benzín v Maroku, Západní Sahaře, Mauretánii a Senegalu:
Ale před kolika lety se tam naposledy tankoval?
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Mr GS napsal:
Ale před kolika lety se tam naposledy tankoval?
Ostudně v roce 2016. Vím, je to neomluvitelné. Opravdu mě nikdo v tomto ohledu nenásledujte a o své motorky se starejte lépe, než jsem to v tomto případě udělal já.
Snad malou omluvou může být, že jsem v této čtyřleté čtyřventilové pauze jezdil poslední dva roky alespoň na dvouventilu.
Otázka je jestli by takhle nedopadla poloprazdna nádrž za 4 roky s jakýmkoliv benzínem. Spíš asi vadí primorsky vlhký Slaný vzduch který v nádrží kondenzuje.
Každopádně poučné upozornění.
Upravil paja1 dne 20.05.2020 13:19
Pája
To ale nečekalo na pánečka 3-4 roky s plnou anebo úplně prázdnou nádrží?
Obávám se že dnešní EU biosložka s vnitřnostmi nádrže zatočí úplně stejně a v případě 2ventilů krom nádrže udělá paseku ještě v karburátorech.
Pak je otázkou zda nová či stará technika bude bude ve výsledku nákladnější na případné opravy (výměny). H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Mr GS napsal:
Ale před kolika lety se tam naposledy tankoval?
Ostudně v roce 2016. Vím, je to neomluvitelné. Opravdu mě nikdo v tomto ohledu nenásledujte a o své motorky se starejte lépe, než jsem to v tomto případě udělal já.
Snad malou omluvou může být, že jsem v této čtyřleté čtyřventilové pauze jezdil poslední dva roky alespoň na dvouventilu.
To nemůže pro jednu nesmíš zapomenout na druhou
Prostě není to žádný drama s tím benzínem, ale musí se na motorce jezdit a benzín pořád točit... a když už se nejezdí, tak se o motorku pořádně postarat... nádrž nalít plnou a ideálně bez biosložek a fest naaditivovanou (ideálně s tím ještě nějaký km najet před odstávkou, ať je to v celém systému), baterka dobíjet, pneumatiky dofukovat, brzdovka měnit, olej v motoru měnit... V dnešní konzumní době to není žádní pr.del. všechno stojí za hov.no... životnost oleje je max rok a paliva dokonce 3 mesíce
To už není, jak když děda postavil Jawu na 50 let do stodoly a pak ji vnuk nakrákal a odjel...
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Hrabe_X napsal:
To ale nečekalo na pánečka 3-4 roky s plnou anebo úplně prázdnou nádrží?
Obávám se že dnešní EU biosložka s vnitřnostmi nádrže zatočí úplně stejně a v případě 2ventilů krom nádrže udělá paseku ještě v karburátorech.
Pak je otázkou zda nová či stará technika bude bude ve výsledku nákladnější na případné opravy (výměny).
+1
pokud tam neni 100 oktanu, je tam ethanol... Stooktanove benziny tam sice bioslozku taky maji, ale neni to ethanol, ale neco, co z nej vzniklo po rafinaci.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
ale hov.no... byl jsem se na to ptát přímo na Benzině a majitel pumpy mi ukázal fakturu od rafinerky se všemi údaji a bylo tam napsáno, že v té jejich prémiové stovce je jen 0,5% biosložky místo 5%, co je ve standardním benzínu.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Mr GS napsal:
ale hov.no... byl jsem se na to ptát přímo na Benzině a majitel pumpy mi ukázal fakturu od rafinerky se všemi údaji a bylo tam napsáno, že v té jejich prémiové stovce je jen 0,5% biosložky místo 5%, co je ve standardním benzínu.
nez se pustis do diskuze s Hixem mel by sis samozrejme poradne overit fakta
"Bioslozka" je naprosto vagni pojem zahrnujici leccos od myho semene, pres ethanol po repkovej olej. Jde jen o to, ze je organickeho, nikoliv mineralniho, puvodu.
Protoze Brusel tlaci na bioslozky v benzinu, tak se podarilo ukecat, ze misto ethanolu tam muzou davat ten ethanol RAFINOVANEJ... = cca aditivum.
Je tu o tom dlouhej post vcetne celkem dlouhyho clanku.
Mmch majitel cerpacky muze mit minimalni IQ... ja jsem napsal vsem zastoupenim )
Upravil hicks dne 20.05.2020 16:54
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Upravil hicks dne 20.05.2020 16:56
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
mimochodem... bylo tam taky uvedeno, že je tam 0,1% aditiva, takže normální množství (1:1000), které se doporučuje, když si koupíte aditiva vlastní a přilejete do nádrže před tankováním... akorát že s vlastními aditivy vás to přijde na cca 1Kč na litr benzínu navíc, na rozdíl od prémiových aditivovaných paliv, který bývají z pravidla min. o 3Kč dažší. Což mluvím samozřejmě o aditivovaných palivech s běžným podílem biosložky, takže ty aditivovaný 95ky.
Na těch stovkách bych bral jako přidaou hodnotu právě to nižší množství rádobybiosložky
Nicméně platit 3Kč na každým litru navíc kvůli pseudoekologii mě dost vytáčí.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Mr GS napsal:
ale hov.no... byl jsem se na to ptát přímo na Benzině a majitel pumpy mi ukázal fakturu od rafinerky se všemi údaji a bylo tam napsáno, že v té jejich prémiové stovce je jen 0,5% biosložky místo 5%, co je ve standardním benzínu.
nez se pustis do diskuze s Hixem mel by sis samozrejme poradne overit fakta
"Bioslozka" je naprosto vagni pojem zahrnujici leccos od myho semene, pres ethanol po repkovej olej. Jde jen o to, ze je organickeho, nikoliv mineralniho, puvodu.
Protoze Brusel tlaci na bioslozky v benzinu, tak se podarilo ukecat, ze misto ethanolu tam muzou davat ten ethanol RAFINOVANEJ... = cca aditivum.
Je tu o tom dlouhej post vcetne celkem dlouhyho clanku.
Mmch majitel cerpacky muze mit minimalni IQ... ja jsem napsal vsem zastoupenim )
Nějak nevidím to porovnání s běžnou 95kou, která by aspoň teoreticky potvrzovala tvoje tvrzení, že právě v tom je rozdíl
Já viděl fakturu na běžnou 95 a na 100 vervu, kde bylo uvedeno, že verva má cca 10x nižší obsah bioethanolu.
Tady v tom článku, kterej si může zaplatit kdejakej majitel řetězce jako reklamu na svoje produkty a oblbnout tak hlavičky pomatených propagátorů smrti na koronavirus, jsou uvedeny akorát rozdíly v "prémiových" palivech různých značek.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Mr GS napsal:
Nicméně platit 3Kč na každým litru navíc kvůli pseudoekologii mě dost vytáčí.
platis predevsim za stabilitu benzinu bez ethanolu.
Ja uz do trakturku ani krovinaku nic jinyho neleju. Do pily mam specialni syntetickej benzin, co ma vydrzet vjecnost.
!
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Mr GS napsal:
Nějak nevidím to porovnání s běžnou 95kou, která by aspoň teoreticky potvrzovala tvoje tvrzení, že právě v tom je rozdíl
tak se podivej poradne na oznaceni.. E5...
je to tusim narizeno legislativne.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2