Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování na nich
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování
  • · BMW GS
  • · Fórum
  • · Články
  • · Zprávy
  • · Galerie
  • · Naše fotografie
  • · Odkazy
  • · Ke stažení
  • · Inzerce
  • · Hledat
Reklama
Kalendář akcí
<< Říjen 2025 >>
Po Út St Čt Pá So Ne
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    
Číst diskusi
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování :: Motorky BMW :: BMW R850GS, R1100GS, R1150GS a R1150GS Adventure
Jaká baterka do BMW 1100 a 1150 GS?
Exide Exide 45%[10 Hlasy]
Banner Banner 9%[2 Hlasy]
Yuasa Yuasa 18%[4 Hlasy]
Motobatt Motobatt 14%[3 Hlasy]
Varta Varta 0%[0 Hlasy]
Leaftron Leaftron 0%[0 Hlasy]
Odyssey Odyssey 0%[0 Hlasy]
Fiamm Fiamm 14%[3 Hlasy]
Počet hlasů : 22
 
Baterie GEL vs. AGM zkušenosti
doly gsa
#1 
Přidané 29.05.2020 19:52

Příspěvků: 20
Registrace: 16.07.14
Máte konkrétní zkušenosti s GEL a AGM popřípadě LITHIUM bateriemi u svých strojů?
Jedná se mi o srovnání kapacity, velikost startovacího respektive vybíjecího proudu, životnosti a samozřejmě údržby.
Zkušenosti s:
- Exide Bike GEL 12V, 19Ah, 170A, GEL12-19 (51913-BMW) - motobaterie
- Banner BIKE BULL GEL 52101 GT20H-3 12V 19Ah 375A = 51913 BMW - motobaterie
- Leaftron LTL12-18, 12V - 18Ah, 270A (záložní akumulátor)
Případně jakou máte baterku v 1100 GS a 1150 GS a jak dlouho vám vydržela.
Upravil doly gsa dne 29.05.2020 20:01
 
Bohumil
#2 
Baterie GEL vs. AGM zkušenosti
Přidané 29.05.2020 20:18
Avatar člena


Příspěvků: 5604
Registrace: 13.02.07
Já myslím že už tady teho bylo tolik napsanyho že nemám ani náladu otem diskutovat....
A taky je rozdíl jesli najedeš prez léto 3000 v září to odstavis a v dubnu se divíš že nenastartujes. Grin
Kupredu spatki ni krok...
 
hobr
#3 
Baterie GEL vs. AGM zkušenosti
Přidané 30.05.2020 07:36

Příspěvků: 2379
Registrace: 29.12.10
Bohumil -thumbs upclap
"Když hodíš kamenem do hejna hus, vždycky se nějaká ozve...."
 
Spitfire
#4 
Baterie GEL vs. AGM zkušenosti
Přidané 30.05.2020 08:13
Avatar člena


Příspěvků: 1269
Registrace: 05.06.12
u těchto motorek je problém nízké dobíjecí napětí na alternátoru - 14V a se zapnutými světly 13,7. Tímto napětím nikdy lithiovou baterii nenabiješ do 100%. Ani AGM. Ta třeba v bulk režimu potřebuje klidně až 14,8V a v udržovacím 13,8V, což je tak na hranici. já používám AGM, ale kdyby se měla dobíjecí soustava o ni starat na 100%, museli bychom zvednout napětí alespoň na 14,5 - 14,6V. (což jde a návod je na advrider.com) Nicméně i tak dokážou AGM v těchto motorkách žít po docela dlouhou dobu.
img.motofotky.cz/upload/images/forum/2018/15/436903_f6004a69e327bfc885c319aca099a8f4.jpg
Upravil Spitfire dne 30.05.2020 08:16
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '15
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: BMW R 1150GS Adventure '02
Ex.: MZ 251 ETZ '90
 
hicks
#5 
Baterie GEL vs. AGM zkušenosti
Přidané 30.05.2020 08:31
Avatar člena


Příspěvků: 16438
Registrace: 09.07.08
Spitfire napsal:
u těchto motorek je problém nízké dobíjecí napětí na alternátoru - 14V a se zapnutými světly 13,7. Tímto napětím nikdy lithiovou baterii nenabiješ do 100%. Ani AGM. Ta třeba v bulk režimu potřebuje klidně až 14,8V a v udržovacím 13,8V, což je tak na hranici. já používám AGM, ale kdyby se měla dobíjecí soustava o ni starat na 100%, museli bychom zvednout napětí alespoň na 14,5 - 14,6V. (což jde a návod je na advrider.com) Nicméně i tak dokážou AGM v těchto motorkách žít po docela dlouhou dobu.
img.motofotky.cz/upload/images/forum/2018/15/436903_f6004a69e327bfc885c319aca099a8f4.jpg


clap to je zaujimavej post.. to jsem nevedel.

Nicmene AGM jsou radove beznejsi (a levnejsi, ne?).

mmch lithiove baterce by myslim NEMELO vadit, ze ji nenabijes na full.. spis naopak. Ty vadi mraz.
Upravil hicks dne 30.05.2020 08:32
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
 
becka
#6 
Baterie GEL vs. AGM zkušenosti
Přidané 30.05.2020 10:38
Avatar člena


Příspěvků: 1147
Registrace: 12.10.07
taky řešim baterku. Našel sem v garaži jednu starou baterku, kterou sem kdysi v 1150 měl. Tato- https://www.batte...IcQAvD_BwE
a určitě vydržela dýl, než slavnej, předraženej Motobatt, kterej je po necelých dvou letech v pr..
Tyhle typy baterek jsou třikrát levnější, takže přemejšlim, jestli nebude lepší si každý jaro, nebo po dvou koupit novou za 700 a mít na sezonu klid

hlavně, že je pivo ftlamě
 
MotoPaja
#7 
Baterie GEL vs. AGM zkušenosti
Přidané 30.05.2020 13:03

Příspěvků: 982
Registrace: 29.07.08
To se tedy přiznám, že ten graf je pro mě podivnej. Ještě nedávno se tvrdilo a učilo, že kyselinová Pb aku se nesmí nabíjet nad 14.4V protože pak plynuje. A ejhle najednou je 14,6V fajn. Chápu, pro specifické použití určitě, dlouhodobě nevím.
A rozdíl AGM vs. GEL. Většina nabíječek co jsem viděl mají společný režim pro AGM/Gel. Takže buď nedobíjí dost AGM nebo destruktivně přebíjí GEL.
Používat do motorky Li-Ion je takový hobby bastlení, ta nabíjecí soustava je dělaná na úplně jinej typ aku, má jinou charakteristiku nabíjení. Navíc Li-Ion potřebuje ochraný obvody (který může mít v sobě, ale pak je o to dražší). Celkově Li-Ion by byl fajn, pokud by se dal koupit regulátor nabíjení přímo na Li-Ion. A pokud člověk nejezdí v zimě.
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
 
Palk
#8 
Baterie GEL vs. AGM zkušenosti
Přidané 30.05.2020 13:43
Avatar člena


Příspěvků: 284
Registrace: 05.11.11
MotoPaja napsal:
To se tedy přiznám, že ten graf je pro mě podivnej. Ještě nedávno se tvrdilo a učilo, že kyselinová Pb aku se nesmí nabíjet nad 14.4V protože pak plynuje. A ejhle najednou je 14,6V fajn. Chápu, pro specifické použití určitě, dlouhodobě nevím.
A rozdíl AGM vs. GEL. Většina nabíječek co jsem viděl mají společný režim pro AGM/Gel. Takže buď nedobíjí dost AGM nebo destruktivně přebíjí GEL.


Na Ctecu nabíječce mám oddělené režimy AGM/GEL.
Teď nevím přesně hodnoty ale AGM nabíjí vyššíma voltama.
Snažím se jet tak, abych dojel domů.
 
FaktNeniCoResit
#9 
Baterie GEL vs. AGM zkušenosti
Přidané 20.06.2020 01:46
Avatar člena


Příspěvků: 74
Registrace: 19.04.20
doly gsa napsal:
Máte konkrétní zkušenosti s GEL a AGM popřípadě LITHIUM bateriemi u svých strojů?
Jedná se mi o srovnání kapacity, velikost startovacího respektive vybíjecího proudu, životnosti a samozřejmě údržby.
Zkušenosti s:
- Exide Bike GEL 12V, 19Ah, 170A, GEL12-19 (51913-BMW) - motobaterie
- Banner BIKE BULL GEL 52101 GT20H-3 12V 19Ah 375A = 51913 BMW - motobaterie
- Leaftron LTL12-18, 12V - 18Ah, 270A (záložní akumulátor)
Případně jakou máte baterku v 1100 GS a 1150 GS a jak dlouho vám vydržela.


zkusil jsem Lithiovku a blbý... viz kopie mýho článku na motorkari.cz níže:

---
Edit 19. 5. 2020
Baterka dík vstřícnosti prodejce vrácena. Doplatil jsem cca 800,- a koupil bezúdržbovou Yuasa YT19BL-BS 12V 17,7Ah, 170A. Lithiovka startovala, ale o trochu hůř, než baterka, která se se mnou původně loučila. Kontrolka dobíjení zhasínala až po přidání plynu, ABS naskočilo až po zahřáti motoru. Pán v prodejně řekl, že u lithiovky by to chtělo vzhledem k ostatním parametrům startovací proud 400A a mělo by to fungovat. Ale bylo by to za cca 5000,-. Yuasa funguje "jako nová", snad vydrží dýl, než moje původní, která byla údajně něco málo přes rok stará.

Rozhodl jsem se řešit loučící se baterku nákupem nové a rovnou jsem zvolil experiment. Lithiová baterie 12V, 36 Wh, startovací proud 180A. Cena 2000,- Je fascinující, jak hodně je znát na stabilitě stroje rozdíl 6 kg. Lithiová baterka váží 0,7 Kg, moje původní Exide gel 12-19 vážila 6,8 kg.
Další rozdíl je obrácené umístění pólů, klasika je plus vpravo, lithiovka má plus vlevo. Vzhledem k rozměrům nový baterky (15 x 6,5 x 9,2 oproti původní 17 x 18,5 x 8 cm) nebyl problém s připojením, protože kabely jsou rázem dlouhé. Baterku jsem otočil, takže kabely vedou přes. Problem byl jen s upevněním baterky, v tomhle případě je velikost naopak trochu problém a s izolací plusu. Izolace možná nebyla tak úplně nutná, baterka je hodně zapuštěná a pravděpodobnost zkratu není vysoká, ale..! Neznamená, že když jsem amatér, budu rovnou i diletant. Baterku jsem nakonec fixnul plastovými pásky na kabely. Ale protože v chladu občas prasknou, budu to řešit nejspíš textilním popruhem se stahovací sponou, nebo nějak podobně.
S nastartováním není problém. Je relativně teplo. Ale problém je s naskočením ABS. Nechce se chytit ani po opakovaném vypnutí motoru po zahřátí. Zatím jsem se dál nedostal, zítra dělám řidičák, takže další postřehy dám k hodnocení zboží, až ji trochu zajezdím.
---
Baworák, boxer. Fakt není co řešit...
 
Kratkej
#10 
Baterie GEL vs. AGM zkušenosti
Přidané 20.06.2020 10:48
Avatar člena


Příspěvků: 694
Registrace: 22.11.14
Něco k Litiovkám
YouTube Video
 
yuri13
#11 
Baterie GEL vs. AGM zkušenosti
Přidané 23.06.2020 14:52
Avatar člena


Příspěvků: 293
Registrace: 10.11.15
Gelovku od Banneru mám od roku 2015 a zatím běhá bez problému.. Motorka je v nevytápěné garáži, akumulátor zůstává přes zimu v ní, tak 2-3x za zimu ji připojím na nabíječku a nechám je přes noc na udržování, přes sezónu jezdím.. Moje GS má ten silnější alternátor, ten má výkonu na rozdávání.. Nabíječka je řízená z Tipa.cz za asi pětibábu, akumulátorům je to stejně defakto jedno dokud je nepotřebuješ nějak oživovat z mrtvých.. Altík se jich taky neptá.. Wink

Jinak z obecné elektroniky.. Nabíjecí napětí autoakumulátoru je 14,4V.. Ale musí snášet až 14,8V.. 13,7V na dobíjení je poměrně málo, pokud je dobíjení a aku ok, tak by mělo být bez problému možné se dostat na 14V.. Ale záleží na stavu a podmínkách no..

Nejvíc akumulátoru prospívá když se hlouběji nevybíjí a nevystavuje prudším změnám teplot (např. v zimě se jedu za hezkého dne projet, tak aku vezmu z obýváku ven do chladna a po jízdě zas zpátky)..
foto z cest: www.facebook.com/...
o moto: http://www.motork...mid=103612

BMW R1150GS (2001, bez ABS)
KMZ K-750 (1962, se zpátečkou, tzv. "Dněpr" )

Možnost základního servisu boxerů série 850/1100/1150/1200(vzduch)..
Možnost diagnostiky Jeep WJ/WG..
 
www.facebook.com/cobras.moto
Přejít na fórum:
Motorky BMW GS - diskuse :: Motorky BMW :: BMW R850GS, R1100GS, R1150GS a R1150GS Adventure :: Více v diskusním fóru
Přihlášení
Jméno

Heslo



Zaregistrovat se
Zaslat zapomenuté heslo
Kdo je on-line
Hosté on-line: 141
Členové on-line: 0

Registrováno: 8,736
Nejnovější člen: jezdec74

Poslední návštěvy
Reklama
Vygenerované za: 0.39 sekund
Copyright © 2006 BAWORAK.CZ | Kontakt | Časté dotazy | Pravidla portálu | Hosting poskytuje CGI