Mám problém, motorka vůbec neběží, pokud je sytič vyplý, pokud zapnu sytič, tak moto má normální volnoběh, pokud ho ještě "přitáhnu", otáčky se zvýší...
Než jsem se pustil do štelování klapek, napojil jsem to na diagnostiku...
Pokud je sytič vypnutý, diag hlásí zapnutý sytič a otevření klapek 3,20
pokud ho zapnu, hlásí vypnutý sytič a klapky na 0,32
má sytič nějaké čidlo, nebo si to bere z TPS senzoru???
Jinak otevření klapky jde lineárně až do někam 70 stupňů a je seštelovaná multimetrem dle místního návodu...
Multimetrem jsem do právě nastavil, synchronizace je taky dobrá.. ale dle místních rad, než jsem se pustil do nastavování dorazu (mimochodem ještě zakápnuto z fabriky), zkouším zjistit, proč se to tak hlo..
Jinak na hlavní svíčce je to chudý a na spodní bohatý..
macman přiložený následující obrázek:
ne právě že nesahal.. Ale kdybych to chtěl doštelovat, aby to mělo na volnoběh více otáček, tak jak jinak než na ně sáhnout.. Aby motor běžel na volnoběh, je na dorazech pěkná fuka.. Nebo štelovat jen lankem??
Tak problém byl nakonec asi v TPS senzoru.. Nastavil jsem sice hodnotu podle multimetru, ale po přidání plynu hodnoty nejdřív klesaly a pak skok nahoru.. Vzal jsem TPS ze starý 850 co tady mám a volnoběh je již OK... Dal jsem nový svíčky a 50km projíždce je to dost bílý.. Pročpak si to Lambda nevyreguluje???
macman napsal:
ne právě že nesahal.. Ale kdybych to chtěl doštelovat, aby to mělo na volnoběh více otáček, tak jak jinak než na ně sáhnout.. Aby motor běžel na volnoběh, je na dorazech pěkná fuka.. Nebo štelovat jen lankem??
Takovým způsobem ti to nebude dobře fungovat nikdy. Když už jsi se do toho pustil, tak to zkus znovu a lépe. Zkus si ten návod pečíst znovu.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Nakonec jsem na dorazy nesahal, bylo mi divný, by se dorazy jen tak "rozeštelovaly", proto jsem tohle vlákno založil.. Pravděpodobně byl problém jen v TPS senzoru, jelikož po výměně to funguje jak má... Pouze asi bude chtít doladit synchronizace na volnoběh, ale budíky mám, takže to není problém.. Jen do cihlové barvy těm novým svíčkám kus chybí...
Předpokládám, že v diagnostice by měla lambda lítat 0,1V až 0,8V pokud je OK???
macman napsal:
....... Jen do cihlové barvy těm novým svíčkám kus chybí...
Předpokládám, že v diagnostice by měla lambda lítat 0,1V až 0,8V pokud je OK???
Ano, na diagnostice nebo osciloskopu to bude při zahřátém motoru na volnoběh těch cca 0,1 - 0,9V (sinusovka). Úplně cihlovou barvu svíček v sériovém stavu motorky nedocílíš - bude spíš taková našedlá. Motor v sériovém provedení funguje na "hranici chudé směsi".
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Nechce se mi tahat osciloskop, ale po zahřátí je Closed Loop a hodnoty oscilují ve správných mezích...
Chápu, že to nebude uplně cihlově hnědý, ale ty svíčky jsou prachsprostě bilý... Když jsem moto přivezl, tak byly svíčky černý, zakarbonovaný.. Objednal jsem tedy nový svíčky a než jsem je vyměnil, najezdil jsem na ní pár stovek kiláků a ty zakarbonovaný svíčky zbělaly.. Dal jsem nový, také jsou bilý..
Abych vysvětlil historii moto.. Moto byla havarovaná v Itálii a ležela rok v servisu.. Takže servisáci si sem tam něco půjčili.. Ten TPS senzor byl bez šroubů, takže jsem myslel, že se hodily šrouby, pravděpodovně si půjčili celý senzor a dali vadný.. Stejně tak byly obraný páčky, zrcátka, sklíčka blinkrů, pružiny stojánku...
jelikož mám 5 boxerů a spoustu dílů, vyplatilo se mi to vzít..
Jenže co já vím, co s tím prováděli..
Takže co by mohlo ovlivnit bohatost směsi, pokud lambda běhá a nevypadá, že by jí někdo měnil..???
Výfuk mám originál, sání těsný, vstřikovače by to hypoteticky mohli být.. Nicméně sešteloval jsem to jak to nejlépe šlo a po 1100km jsou barvy svíček v normálu.. Sice konce elektrod jsou světle šedý, ale izolátor se zbarvuje do cihlova...
Ovšem někdy po 500km jsem po natankování nastartoval a ozvala se příšerná rána.. Kryt svíce odletěl na druhou stranu pumpy a vstřikovač vylítnul z příruby... Utažený to bylo, ale stejně to odlítlo.. Nasadil jsem, dotáhl opravdu na fest, ale během dalších 600km si to ještě dvakrát střelilo do sání.. sice už neodlítlo, ale bylo slyšet jak si to "hvízdlo".. Vždy levý válec a vždy po krátkém zastavení s teplým motorem...
čímpak čím by to mohlo být???
macman přiložený následující obrázek: