No, jelikož jsem prošel tím samým, s čím se potýkáš ty, řeknu ti své postřehy.
F650 - dobrá motorka, lehká, ouzká, ale chyběl výkon s bagáží a baťůžkem.
Koupil jsem 12GS první generaci, ABS s posilovačem, neodvzdušněný koncový převod... Motorka dostala řadu fíčur, oprav, ale podstatné pro mě v té době byl výkon. šestpade a dvanáctka, rozdíl jako prase. Až později jsem zjistil, že jelikož často vyrazím rád i do terénu (naposledy polňačka s prudkým sjezdem a půlmetrovou vymletou strouhou uprostřed), zjistil jsem, že bych raději volil asi osmikilo. Za mě tedy ti nabízím svou zkušenost:
Jezdíš rád terén, víc si ho užiješ s osmikilem, už jen klasické vidle, 21 vepředu, vyšší zdvihy, lehčí, stále dostatečný výkon jsou dost silné argumenty. Sice projev motoru ala vysavač, ale jede, je to rozhodně správná volba.
Jezdíš rád po silnici, máš delší přejezdy, terén buď vůbec, nebo opravdu soft off nebo max. rozbité cesty, tak je lepší dvanáctka z mého pohledu.
Možná by stálo za to ještě nějakou zkušenost od člověka, co má dvanáctku, předělaný předek na klasické vidle a 21 vepředu. :-)
Neexistuje špatné počasí!
Osobně bych bral 2007 a mladší, které už nemají elektro-hydraulický posilovač brzd. Někteří budou tvrdit, že s ním nemají žádný problém, ale zrovna mého kamaráda zle potrápil a 2x projel křižovatku, kde chtěl zastavit a dávat přednost. Motorka prostě nezabrzdila...
Roky 2008-2009 mají lehce upravený design a motor 105k.
Před lety jsem měl 2007, teď jsem čerstvě pořídil dvouvačku 2010 a ten rozdíl ve spodních otáčkách je hodně znát, krouťák ve 3tis.ot. je návykový. Tudíž na 1250 GS radši ani nepolezu, páč bych jí pak asi potřeboval ;-)
-----------------------------------------------------------------------------
Dříve jsem byl trochu namyšlený, ale teď už nemám chybu!
Sete, patřím zrovna k těm, kterým posilovač stále funguje :-) Možná to sem úplně nepatří ale základ je měnit pravidelně brzdovku v každém okruhu a používat jak přední tak zadní brzdu při brždění onroad. Pokud se tohle neděje, z brzdovky se stane tmavá kaše, je to cesta do pekel, nebo do křižovatky bez přednosti v jízdě, ale to je asi jedno a to samé.
Neexistuje špatné počasí!
vvalosek napsal:
No, jelikož jsem prošel tím samým, s čím se potýkáš ty, řeknu ti své postřehy.
F650 - dobrá motorka, lehká, ouzká, ale chyběl výkon s bagáží a baťůžkem.
Koupil jsem 12GS první generaci, ABS s posilovačem, neodvzdušněný koncový převod... Motorka dostala řadu fíčur, oprav, ale podstatné pro mě v té době byl výkon. šestpade a dvanáctka, rozdíl jako prase. Až později jsem zjistil, že jelikož často vyrazím rád i do terénu (naposledy polňačka s prudkým sjezdem a půlmetrovou vymletou strouhou uprostřed), zjistil jsem, že bych raději volil asi osmikilo. Za mě tedy ti nabízím svou zkušenost:
Jezdíš rád terén, víc si ho užiješ s osmikilem, už jen klasické vidle, 21 vepředu, vyšší zdvihy, lehčí, stále dostatečný výkon jsou dost silné argumenty. Sice projev motoru ala vysavač, ale jede, je to rozhodně správná volba.
Jezdíš rád po silnici, máš delší přejezdy, terén buď vůbec, nebo opravdu soft off nebo max. rozbité cesty, tak je lepší dvanáctka z mého pohledu.
Možná by stálo za to ještě nějakou zkušenost od člověka, co má dvanáctku, předělaný předek na klasické vidle a 21 vepředu. :-)
Spis na jizdu silnice a max horsi cesty jako sotolina a rozbite cesty. zadnej hardcore.
vvalosek napsal:
Sete, patřím zrovna k těm, kterým posilovač stále funguje :-) Možná to sem úplně nepatří ale základ je měnit pravidelně brzdovku v každém okruhu a používat jak přední tak zadní brzdu při brždění onroad. Pokud se tohle neděje, z brzdovky se stane tmavá kaše, je to cesta do pekel, nebo do křižovatky bez přednosti v jízdě, ale to je asi jedno a to samé.
Jasný, nezanedbaná údržba je základ, ale kde vezmeš tu jistotu při nákupu 15 let starého stroje?
-----------------------------------------------------------------------------
Dříve jsem byl trochu namyšlený, ale teď už nemám chybu!
Ahoj,
měl jsem:
R1200GS - 2007 (bez posilovače)
pak několik japonců
a pak znovu
R1200GS DOHC 2010
a nakonec
F800GS 2011
r1200gs 2007 - velká spokojenost, najeto cca 40t km bez závad.. ježděno většinou sólo, bývalka neměla ráda motorky :-) nejdelší štreka nonstop cca celkem v pohodě 1300km
r1200gs DOHc - větší výkon než předchozí, ale né tak ohromující, že bych kvůli tomu přecházel z 2007, klidnější projev motoru .. hezčí design - subjektivně, najeto cca 25t km taky bez závad. ježděno většinou s batůžkem a v pohodě, nejdelší štreka nonstop cca 1100km - v pohodě
nakonec f800gs .. na silnici je slabší a pro mě pocitově "míň stabilní v rychlejších zatáčkách", ale už jezdím jen sólo, partnerka má svoji (f650gs), delší dálniční přejezdy (sardinie, černá hora) děláme většinou na vozíku (nejdelší štreka nonstop cca 700km .. celkem v pohodě, jen to origo sedlo nic moc)a snažíme jezdit ty horší cesty necesty... v terénu je lehčí a pro mě snadnější .. klasická vidle a 21" kolo je v terénu taky fajn .. ale ve dvou bych s ní jezdit asi nechtěl ..
tož tak můj pohled
Upravil chstepan dne 11.08.2020 10:08
(ch)stepan
Za mě si počkat a našetřit na DOHC. Posledni vzduchem chlazenej motor už je prostě dotaženej do konce. (Ne že by předchůdci nebyli) Jasně že ty rozdíly nejsou zas tak zásadní ale když už dáš za mašinu takový prachy tak aspoň víš že máš to nejlepší. (Když nepočitám pulmilionový 1250)
Taky jsem to kdysi řešil a obrátil se na zkušeného Tondu, který mi napsal:
...Určitě vybírej od roku 2007 - brzdy bez posilovače, silnější ložisko u pastorku v koncovém převodu. Od 2008 je jiný design zobáku, jiná převodovka, jiný motor (+ cca 5Hp), koncový převod s jiným převodovým poměrem, možnost ESA a ASC (protiprokluz - měly ho už i některé 2007 vyrobené ke konci roku), hlídání servisního intervalu v palubním PC - zobrazí se nápis SERVICE na displeji, zesílený křížek kardanové hřídele u převodovky....
Vybral jsem 2008 a jsem spokojený. Dnes bych už vzal raději DOHC kvůli lepšímu průběhu kroutícího momentu a hlavně neseřizování ventilů.
Tak vyber dobře!
The world will never be the same, once you’ve seen it from the seat of
BMW 1200 GS Adventure!