Ahoj. Tak jsem asi v háji.
Pustil jsem se do výměny tlumičů (díky Milane, vypadají super, buď rád že jsme montáž vyřešili tak jak jsme to vyřešili)
Šroub, co spojuje kyvku s tlumičem se ukázal jako už asi nějakou dobu rozpadlej na minimálně 3 části, závit samozřejmě zůstal v kyvce. Má někdo nápad jak to dostat ven?
Nebo bude jednodušší sehnat celej díl kyvky a vyměnit?
Děkuju za případný rady...
Jinak - celej defekt nebyl nijak znát, přitom si myslím že když by praskl i ten zbytek, byl by to držkopád jak prase. Asi bych doporučil se na to mrknout i doma.
Luckyn38 přiložený následující obrázek:
Máš z pr.dele kliku... jeden už si tady zlomil páteř, když mu praskl šroub zadního tlumiče.
Taky se mi to stalo podobně jako tobě a to už byl šroub měněný a měl najeto cca 80tis km
Od té doby šroub měním při každém servisu tlumičů, tzn. po cca 25-30 tis km.
Ovšem, když někdo řeší tlumič, až mu po 20 letech a 100 tis km vybleje, tak na to není co říct... prostě uživatel...
Budeš to muset navrtat, aby tam vlezl vytahovák, pak pořádně ohřát (hádám, že to je ještě origo zalepený) a pak se modlit, že to všechno pomůže.
Ty vytahováky moc nefungují, ale někdy se zadaří.
Mimochodem... šroub má tvrdost 10.9 ... zaručeně si tuto akci budeš dlouho pamatovat
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Bodově nahřát, ne těmi PB hořáky, ale nejlíp autogenem a jen ten šroub. Prudce schladit studenou vodou. Vzít prubojník tak 8ičku a pobouchat šroub, "odlepit" ho. Teď dulčík - dej na něj hadičku ať ti vystředí díru a klepnout. Navrtat a naklepat tam Torx nebo hvězdičku (používá se u VW) a pokusit se vyšroubovat.
Já teda nejsem u motorky, ale mám pocit, že u 1100GS mám šroub skrz ten středovej odlitek, kterej je obepnutej sedlem tlumiče a na druhé straně mám jen matici a do kyvky už šroub nevede.
Proč soudruzi z NDR "zlepšili" i tak prostou věc, jako jednoduchý, funkční spoj?
Objevení závady doma v garáži oslavuj jako své druhé narozeniny.
Upravil Hrabe_X dne 23.08.2020 20:32
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
To řádově znamená co? ... hodiny... minuty?
Nikdy jsem to nezkoušel, ale po 2h vrtání mi to zní líp
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Po zahřátí odleptáš asi 1cm za hodinu.
Vrtání je sice rychlejší, ale hrozí poškození závitu. Děláš-li to doma, není kam spěchat. Takto jsem odleptávat utržené štefty výfuku v hlavě a nechal na to foukat horkovzdušku opřenou o kus železa.
Čau, stalo se mi to samý
Existuje sada na vytahování.
Je tam vedení vrtáku dle průměru, abys nezničil závit, pak naklepeš do díry tyčinku, na ní nasuneš váleček a vyšroubuješ ven.
Vrták je do kaleného, dělal jsem to obyčejnou akučkou, vyřešeno za čtvrt hodiny
Pěkně, myslím, že nejrychlejší metoda je koupit za litr novou kyvku. Nejsi první ani poslední. Ono se k tomu dost blbě může přes to přední oko, takže odvrtavani není úplně jednoduché.
Enduroškola, tlumiče TFX a Hyperpro, doplňky na cestovní endura, diagnostika a servis moto BMW GS