Ahoj, mám za sebou svolávačku na imobilizer a brzdové trubky ABS. Motorku jsem musel vézt z Brna do Bratislavby na dodávce - super. V záruce mínus 1 500 Kč plus půl dne v prdeli.
Nebudete někdo vědět, kde se schovává imobilizer? Není náhodou hranatý na zadní straně spínací skříňky? Protože ten laskavý pán ze servisu mi doporučil, pro jistotu, na dlouhé cesty brát náhradní imobilizer. Motorka totiž blikne žlutě, naskočí EWS a už ji nenakopnu. Nerad bych někde v Norsku sháněl BMW servis.
Díky za zprávy a čus M.
2004 - 2013 tyhlety super stroje:
R1150GSA '02, R1200ST '05, R1200GS '08, R1200GS '10
http://www.maxbmw...003784.png
Je to cislo 6 a ani mi tuhle kravinu nepripominej, me nechal ve stichu hned 2x a 12 GS sla z domu myslel jsem, ze ted uz to maj vychytany Vymena je pekna pakarna,musis si to pro vymenu v terenu trochu upravit,odvrtat a dat tam sroubky. Odvrtavat nekde na ceste by moc dobre asi neslo.
Upravil brtnik dne 11.05.2009 00:03
No tahle anténa imobilzeru se jim fakt moc nepovedla. Nejdřív byl výrobce někde v číně, potom někdo jinej snad už spolehlivější, ale potýkaj se s tím jak je vidět dál, a to i na 800GS. Nejhorší je, že to dopředu nikdy nevaruje a udělá to znenadání...třeba v noci, za deště, daleko od domova....fuj!!!!
www.cyrilmoto.com
www.chronoshop.cz
JJ, díkec. Tak je to ten malej xindl na zámku řízení, hromada nesmyslnejch čísel. Co jsem se informoval, byla to vada z výroby na roku 2008, 09 snad už ne, protože do 08 používali starší typy, které měli skladem. Byly to ty klidně ze starších ročníků 05-08. Zbytky na skladě, šup to na motorku, však oni ti blbci přijedou na výměnu, když se to posere...
Tak ještě jednou dík
2004 - 2013 tyhlety super stroje:
R1150GSA '02, R1200ST '05, R1200GS '08, R1200GS '10
kefa- EWS jsme řešili tu a je tam i návod, jak to rozpohybovat na cestě během 5 minut a to bez odvrtávání spodních šroubú. Ale náhradní kroužek mám stále i tak v kufru, pro sichr. 08čka cca 18tkm a dosud nic. http://www.bmwgs....ad_id=1985
Tak sem psal asi jinam... Vyšroubuješ dva malilinkatý minitorxy T9, co jsou vpředu na spínačce, pak jde sundat plastový černý kryt EWS a dostaneš se ke konektoru EWS . Ten rozpojit. Sebou vezený náhradní EWS kroužek nacvaknout do konektoru a starý ponechat ve spínačce jak je. Na novém EWS mít nalepený náhradní plastový klíč s kódem co se dává k motorce. Například el páskou. Ve staré spínačce otočíš klíčkem, zapneš načítání, ale načte se kód z druhého klíče a náhradního EWS. Po nastartování ten nový múžeš i odpojit a dát do bundy, taknvaku, a nebo jej přichytit izolačkou na horní brejle. Dojet domú a následně pak řešit až odvrtání spínačky zespodu, trhacích šroubú. EWS voz v pevné krabičce, je to dost křehký plastový díl , tak ať je použitelný, v okamžiku možné nouze...
Upravil W dne 11.05.2009 19:43
Wing napsal:
kefa- EWS jsme řešili tu a je tam i návod, jak to rozpohybovat na cestě během 5 minut a to bez odvrtávání spodních šroubú. Ale náhradní kroužek mám stále i tak v kufru, pro sichr. 08čka cca 18tkm a dosud nic. http://www.bmwgs....ad_id=1985
Tak sem psal asi jinam... Vyšroubuješ dva malilinkatý minitorxy T9, co jsou vpředu na spínačce, pak jde sundat plastový černý kryt EWS a dostaneš se ke konektoru EWS . Ten rozpojit. Sebou vezený náhradní EWS kroužek nacvaknout do konektoru a starý ponechat ve spínačce jak je. Na novém EWS mít nalepený náhradní plastový klíč s kódem co se dává k motorce. Například el páskou. Ve staré spínačce otočíš klíčkem, zapneš načítání, ale načte se kód z druhého klíče a náhradního EWS. Po nastartování ten nový múžeš i odpojit a dát do bundy, taknvaku, a nebo jej přichytit izolačkou na horní brejle. Dojet domú a následně pak řešit až odvrtání spínačky zespodu, trhacích šroubú. EWS voz v pevné krabičce, je to dost křehký plastový díl , tak ať je použitelný, v okamžiku možné nouze...
Díky za tip. Budu jen řešit dilema, že motka je v záruce a něco tam budu odvrtávat. Na druhou stranu nechci v Laponsku shánět BMW servis, tak to asi risknu a odvrtám to.
2004 - 2013 tyhlety super stroje:
R1150GSA '02, R1200ST '05, R1200GS '08, R1200GS '10
Wing napsal:
kefa- EWS jsme řešili tu a je tam i návod, jak to rozpohybovat na cestě během 5 minut a to bez odvrtávání spodních šroubú. Ale náhradní kroužek mám stále i tak v kufru, pro sichr. 08čka cca 18tkm a dosud nic. http://www.bmwgs....ad_id=1985
Tak sem psal asi jinam... Vyšroubuješ dva malilinkatý minitorxy T9, co jsou vpředu na spínačce, pak jde sundat plastový černý kryt EWS a dostaneš se ke konektoru EWS . Ten rozpojit. Sebou vezený náhradní EWS kroužek nacvaknout do konektoru a starý ponechat ve spínačce jak je. Na novém EWS mít nalepený náhradní plastový klíč s kódem co se dává k motorce. Například el páskou. Ve staré spínačce otočíš klíčkem, zapneš načítání, ale načte se kód z druhého klíče a náhradního EWS. Po nastartování ten nový múžeš i odpojit a dát do bundy, taknvaku, a nebo jej přichytit izolačkou na horní brejle. Dojet domú a následně pak řešit až odvrtání spínačky zespodu, trhacích šroubú. EWS voz v pevné krabičce, je to dost křehký plastový díl , tak ať je použitelný, v okamžiku možné nouze...
TO WING :
Ještě jeden dotaz, jak jsi to myslel s tím druhým plastovým klíčem? Ten by měl mít stejný kód jako origo kovový, protože ho používám jako záložní klíček. Nebo se musí ten plastový nechat nakódovat na nový EWS, když si budu kupovat náhradní...Jinak tento systém opravy na cestě už chápu a je docela rozumný. Aspoň dojedeš domů a pak se to dá opravit...
Zkus mi to ještě trochu osvětlit, díky.
Upravil kejda dne 12.05.2009 23:22
2004 - 2013 tyhlety super stroje:
R1150GSA '02, R1200ST '05, R1200GS '08, R1200GS '10
kefa - No já k motorce /GSA 08 / dostal dva klíče, jeden malý plastový jak z hračkářství a druhý, normální kovový. Ale kolega koupil taky 08 GSA a měl klíče 3, dva kovové a plasťák. Oba dva druhy klíčú mají ve své hlavě magnetický kód, samozřejmě stejný v obou klíčích , ale na každý motorce je jiný, pochopitelně. Ten EWS kroužek co je okolo vrchu spínací skříňky, ten co se kazí , v okamžiku načítání při startu, funguje jako čtečka toho kódu z klíče. Ale jen při načítávácí sekvenci, za chodu motoru už není v činnosti. Je to proto, aby nějaký hajzlík si neskopíroval klíč, bez vnitřního kódu je mu nanic. Stejně tak, i když vyndá - odvrtá spínací skříňku, tak bez orígo magnetického kódu v klíči, je mu to k ničemu.
Osobně se domnívám / kdysi jsem to zde někam také psal ,tak se omlouvám těm, co to již četli / že závada EWS není ve vlastním kroužku, ale v přívodním konektoru a zejména v nožových vývodech z EWS. Jak jsem to na svém stroji detajlně zkoumal, tak kabel co jde od EWS na stroj, byl utažen elektrikářskou plastovou páskou dost natěsno na trubku předního lešení. A jelikož se spínací skříňka spolu se řidítky otáčí do obou stran, ale trubka lešení je napevno, tak v mém případě, se kabel v plných rejdech dost napínal a šponoval konektor co vede do EWS na jeho těle. Z tělesa EWS vystupují velmi tenké nožové kontakty na které je konektor nasunut. Neboli si myslím, že v krajních polohách dochází k napínání a následnému povolování konektoru, a k tahu a povolováním nožových kontaktú z EWS. Záleží na stupni napnutí přívodního kabelu a počtu cyklech, kdy se kontakly unaví a jeden či více se uvnitř vlastního tělesa EWS odlomí. Tuto verzi podporuje fakt, že na některých strojích se to objevuje i vícnásobně za sebou, a na některých nikdy. Kdysi tady jeden kolega psal, že mu bylo doporučeno, aby zahýbal řidítky do rejdú a pak zkusil znovu načíst. Dal plný rejd na pravou stranu tuším, a "vadné EWS " pak zafungovalo. Dle mě, je to tahle banalita. Pro jistotu jsem povolil ten přívodní kabel , udělal mu větší vúli na délku, posunul elekrikářskou pásku na trubce lešení a celý konektor pojistil silikonem po obvodu, aby se nemohl hýbat spolu s nožovými konektory ,vúči tělesu EWS.
No a když tě náhodou potká porucha: Myslím si že je lepší si nalepit třeba elektrikářskou izolačkou, ten nový náhradní EWS, na řidítka pak nastálo na celý nouzový dojezd a ne jej při každém startu znovu nacvakávat a vycvakávat z konektoru. Ty nožové kontakty co vedou z EWS jsou fakt titěrný, tak by hrozilo znovu možné jejich ulomení i na novém dílu, což by bylo prekérní. Tak nalepit na horní brejle nebo na spínačku z boku a dát bacha, aby ten přívodní kabel nebyl napnutý, nechat jej co nejvolněji.A pak plastový klíček buď přilepit zhora taky elektrikářskou izolační páskou naplocho na nové EWS tak, aby plastová placička za co se klíček drží v ruce, byla naplocho uvnitř čtecího kroužku.
Druhá možnost a asi lepší , je startovat pak dvěm klíčky. Plasťáček placičkou přiložit naplocho dovnitř čtecího kroužku nového EWS, podržet tam rukou a druhou rukou otočit klíčkem v zapalování, až skončí načítání a motor nastartuje ,tak plastáček dát do ledvinky či kapsy a vyrazit. Sorry za dýlku příspěvku, nějak se mi to vymklo
Upravil W dne 13.05.2009 09:02
EWS jsem tak nějak pořád přehlížel (ikdyž mam GSA08) tak nějak pořád doufám že mě to nepostihne. Teď konečně jsem si přečetl tvoje instrukce, takže hned jak přijdu domů z práce, tak se kouknu na ten kablík, jestli je taky tak utaženej. \přijde mi to dost logický. Nezdá se mi že to je v tom kroužku, myslim, že ta čtečka je dost jednoduchá elektronika a neni na tom moc co zkazit.
------------------------------------------------
Lo there do I see my father. Lo there do I see my mother and my sisters and my brothers. Lo there do I see the line of my people, back to the beginning. Lo, they do call to me, they bid me take my place among them, in the Halls of Valhalla, where the brave may live...forever.
Wing napsal:
kefa - No já k motorce /GSA 08 / dostal dva klíče, jeden malý plastový jak z hračkářství a druhý, normální kovový. Ale kolega koupil taky 08 GSA a měl klíče 3, dva kovové a plasťák. Oba dva druhy klíčú mají ve své hlavě magnetický kód, samozřejmě stejný v obou klíčích , ale na každý motorce je jiný, pochopitelně. Ten EWS kroužek co je okolo vrchu spínací skříňky, ten co se kazí , v okamžiku načítání při startu, funguje jako čtečka toho kódu z klíče. Ale jen při načítávácí sekvenci, za chodu motoru už není v činnosti. Je to proto, aby nějaký hajzlík si neskopíroval klíč, bez vnitřního kódu je mu nanic. Stejně tak, i když vyndá - odvrtá spínací skříňku, tak bez orígo magnetického kódu v klíči, je mu to k ničemu.
Osobně se domnívám / kdysi jsem to zde někam také psal ,tak se omlouvám těm, co to již četli / že závada EWS není ve vlastním kroužku, ale v přívodním konektoru a zejména v nožových vývodech z EWS. Jak jsem to na svém stroji detajlně zkoumal, tak kabel co jde od EWS na stroj, byl utažen elektrikářskou plastovou páskou dost natěsno na trubku předního lešení. A jelikož se spínací skříňka spolu se řidítky otáčí do obou stran, ale trubka lešení je napevno, tak v mém případě, se kabel v plných rejdech dost napínal a šponoval konektor co vede do EWS na jeho těle. Z tělesa EWS vystupují velmi tenké nožové kontakty na které je konektor nasunut. Neboli si myslím, že v krajních polohách dochází k napínání a následnému povolování konektoru, a k tahu a povolováním nožových kontaktú z EWS. Záleží na stupni napnutí přívodního kabelu a počtu cyklech, kdy se kontakly unaví a jeden či více se uvnitř vlastního tělesa EWS odlomí. Tuto verzi podporuje fakt, že na některých strojích se to objevuje i vícnásobně za sebou, a na některých nikdy. Kdysi tady jeden kolega psal, že mu bylo doporučeno, aby zahýbal řidítky do rejdú a pak zkusil znovu načíst. Dal plný rejd na pravou stranu tuším, a "vadné EWS " pak zafungovalo. Dle mě, je to tahle banalita. Pro jistotu jsem povolil ten přívodní kabel , udělal mu větší vúli na délku, posunul elekrikářskou pásku na trubce lešení a celý konektor pojistil silikonem po obvodu, aby se nemohl hýbat spolu s nožovými konektory ,vúči tělesu EWS.
No a když tě náhodou potká porucha: Myslím si že je lepší si nalepit třeba elektrikářskou izolačkou, ten nový náhradní EWS, na řidítka pak nastálo na celý nouzový dojezd a ne jej při každém startu znovu nacvakávat a vycvakávat z konektoru. Ty nožové kontakty co vedou z EWS jsou fakt titěrný, tak by hrozilo znovu možné jejich ulomení i na novém dílu, což by bylo prekérní. Tak nalepit na horní brejle nebo na spínačku z boku a dát bacha, aby ten přívodní kabel nebyl napnutý, nechat jej co nejvolněji.A pak plastový klíček buď přilepit zhora taky elektrikářskou izolační páskou naplocho na nové EWS tak, aby plastová placička za co se klíček drží v ruce, byla naplocho uvnitř čtecího kroužku.
Druhá možnost a asi lepší , je startovat pak dvěm klíčky. Plasťáček placičkou přiložit naplocho dovnitř čtecího kroužku nového EWS, podržet tam rukou a druhou rukou otočit klíčkem v zapalování, až skončí načítání a motor nastartuje ,tak plastáček dát do ledvinky či kapsy a vyrazit. Sorry za dýlku příspěvku, nějak se mi to vymklo
To wing :
Díkec, vyčerpávající a jasná odpověď. Už jsem si objednal rezervní EWS, zamlouvá se mi každopádně varianta č. 2 - startovat se dvěma klíčky, i když pevně věřím, že se už ten vyměněný nepokazí. Vyzkoušet to bohužel nejde, asi bych musel odpojit ten původní a zapojit nový, což ale možná před cestou do Norska udělám, pro sichr.
Tak ještě jednou díky za ochotu. Čau
2004 - 2013 tyhlety super stroje:
R1150GSA '02, R1200ST '05, R1200GS '08, R1200GS '10