RomanS napsal:
Zdravím, rychlý dotaz:
jaký by měl být tabulkový tlak oleje při volnoběhu a při X otáčkách na R1200GS 2009. Nemůžu to v manuálu najít...Dík
Minimální tlak na volnoběh je 0,8bar, ale to už je podle mé zkušenosti špatně.
V podstatě ti stačí tato hodnota, protože jestli je čerpadlo opotřebený, tak to bude nejvíc znát právě na volnoběh. Kolik dává v jakých otáčkách už je celkem jedno a lišit se to bude vždycky přímou úměrou.
Já ho mám už měněný. Starý tlačilo 0,8 (ve 270tis km) a nový 1,2... docela rozdíl v hlučnosti motoru.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Jěště technická...trochu mě to hlava nebere.
Dole jsou na fotce dva šrouby - výpušťák na olej a čidlo oleje.
Jde mi o utahovací momenty. Stahl sem si nový reprom a tam už je vše na co sem se ptal výše , ale toto je divny:
Výpušťák - tlustej závit - se utahuje 32Nm (tento chápu)
Čidlo oleje - hubenej a krátkej závit - 30Nm (tento nechápu)
Nechci nijak snižovat pravdivost údajů v reprom, ale určite je těch 30Nm správně? Máte s tím zkušenost že to závit vydrží? Nechci to servat. Dík...
Asi bych jim věřil. Jde o stoupání a u vypouštěcího šroubu není důvod vetšího průmeru (jak je kdo tlustej) v nutnosti dosáhnout určité pevnosti. U klasického šroubu se počítá s určitou pevností, a když je to málo dá se větší tlusťoch.
U vypouštěcího šroubu jde o velikost díry a ptože je to vše hliník, bude moment na úrovni značně nižší, a i to je někdy moc.
Čidlo je z pevnějšího materiálu a hlinikovému těsnění bude také stačít méně než mědi.
Vydrží.
Upřímně, celý život používám momentový klíč jen na utažení hlavy, lágrů klikovky a ojničních ok. Vše ostatní "s citem".
Nasbírané city přijdou vhod na cestách, např. v Albánii při výměně rozvodů v hlavě R1100, když momentový klíč nebyl.
Francis napsal:
Upřímně, celý život používám momentový klíč jen na utažení hlavy, lágrů klikovky a ojničních ok. Vše ostatní "s citem".
Nasbírané city přijdou vhod na cestách, např. v Albánii při výměně rozvodů v hlavě R1100, když momentový klíč nebyl.
Jenže v tom je ta potíž... Jak nasbíráš city pro moment, když momenťák nebudeš používat? ... to je jak učit hluchýho něžně klepat.
Povoloval jsi někdy nějaký šroub po průměrném uživateli? Mám poměrně často problém povolit i blbej olej.filtr a to se má dotahovat na 12Nm. Každej to má dorvaný jak zadní kolo. Ten cit získáš právě momenťákem, protože časem si zažiješ tu sílu, kterou ti momenťák neustále napovídá... Kdyby tvoje teorie fungovala, tak není každej pneuservis plnej těhle "mám to v ruce" a pak kolo nepovoluješ metrovou trubkou se závitem nataženým jak špageta. Věřím tomu, že když někdo, kdo to dělá denně momenťákem, tak to pak příležitostně bez momenťáku dotáhne s minimální odchylkou, ale jinak tyhle "mám to v ruce" bych si občas přizval na povolení prožvejknutýho filtru, na kterým sis už i roztáhl klíč nebo zadního kola dotaženýho čtyřnásobnou silou...
Upravil Mr GS dne 08.11.2020 15:48
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Mr GS napsal:... Kdyby tvoje teorie fungovala, tak není každej pneuservis plnej těhle "mám to v ruce" a pak kolo nepovoluješ metrovou trubkou se závitem nataženým jak špageta...
Pneuservis je jiný problém, povolují rázovým utahovákem nastaveným na max a při montáži kola z lenosti jen otočí chod pistole aniž by snížili utahovací moment.
Ve zbytku souhlasím, je to o praxi. V mládí jako všeználek párkrát něco strhneš a pak si začneš dávat pozor, pokud nemáš olšové ruce tak se naučíš poznat mez kluzu a kritický okamžik k zastavení pohybu. Jasně že u čidla tlaku oleje je mez kluzu už pozdě, tam už to chce delší praxi, víc citu a předvídavost.