Objevuje se mi olej pod pravým válcem i po několikerém omytí. Po odstrojení klapky je vidět průsak oleje pod slepou závitovou dírou čidla klepání. Zdá se to něčím namatlané, po pokusu o očištění se zdá být vidět trhlina na přechodu nálitku pro čidlo klepání do svislého žebra, asi se táhne až dovnitř závitu jednoho ze šroubů hlavy - kanálu pro rozvodový řetěz.
Setkali jste se někdo s něčím podobným?
Vyřeší to zavaření zvenku?
Je to na R1200ST s údajným nájezdem 46k km, průsak je velmi mírný až nepatrný, kapky oleje pod stojící motorkou nejsou, ale odér páleného oleje lehce cítit je. Motorku mám měsíc a nejeto 1000 km.
Moc ti nepomůžu ,ale říkám si, že když to máš měsíc měl by si to opravit prodejce. Tedy pokud té na to neupozornil při prodeji.
Jinak si myslím,že bez stoprocentního odmaštění z obou stran to zavařit nepůjde. Olej půjde zevnitř stále do sváru. Si myslím , ale nejsem odporník na sváření hliníku a jeho slitin.
Snad ti to dobře dopadne.
Zajímalo by mě od čeho může taková prasklina vzniknout?
.
Na tipmoto v dílech. Válec, píst, ojnice na 12ST za 5tis.
Než to vařit, radši bych tam dal nepoškozený díl.
... BMW I´m lovin it ...
My beloved, My precious, My R1100GS, R1200GS 30 Jähre 2010
Toš to máš tak. Kúpíš cedník, teče. Zalepíš ďúry, necedí
geofre: Na tipmoto je LEVÝ válec, u mě je problém vpravo.
PavelDR: Sváření bude mimo motorku, výplach je naplánovaný. Běžně je možné opravit prasklou hliníkovou vanu auta u vypouštěcího šroubu, takže zde by to mohlo vydržet též.
PavelDR napsal:
Moc ti nepomůžu ,ale říkám si, že když to máš měsíc měl by si to opravit prodejce. Tedy pokud té na to neupozornil při prodeji.
Jinak si myslím,že bez stoprocentního odmaštění z obou stran to zavařit nepůjde. Olej půjde zevnitř stále do sváru. Si myslím , ale nejsem odporník na sváření hliníku a jeho slitin.
Snad ti to dobře dopadne.
Zajímalo by mě od čeho může taková prasklina vzniknout?
Tyhle praskliny vznikají při pádu motorky - když to dostane slušnou ránu a "celá sestava" (víko, hlava, válec, až k bloku) trochu "zapruží". Někdy to poškodí i vnitřní povrch válce ve spodnější části. Bývá to prasklé v místě, kde je sešroubovaná hlava s válcem (je to u šroubu tuším M10x90). Setkal jsem se s tím mockrát na bouraných a špatně opravených "boxerech". Zavařit to někdy jde a někdy ne. Záleží jak moc je to poškozené. Je potřeba sundat hlavu a válec a zkontrolovat, jestli to není prasklé "durch" ke šroubu (bude poškozený závit ve válci - vytržený, naprasklý) a jestli není poškozený povrch válce. Až po tomto ověření zkusit zavařit (nebo sehnat jiný).
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Cena byla velmi příznivá, rozdíl oproti jiným podobně vybaveným, podobně starým/ojetým strojům byl rozhodně vyšší než kolik bude cena opravy. Vyrovnalo by se to leda bych se rozhodl pro opravu nákupem nového originálního válce.
Jasně, mít obě ruce levé, neumět si udělat ani běžnou údržbu a nechat to dělat servisem BMW za běžnou cenu, bylo by z toho zkažené odpoledne :-) Takto je to "příjemné rozptýlení" s náklady jedné tisícovky za nové těsnění pod hlavu, recipročně pomoc kamarádovi za odborné svaření a trocha času.
Mám neobvyklejší zážitky, třeba zadřené výfukové vahadlo v Albánii s leteckým odskokem domů pro náhradní díly a poté s opravou na parkovišti albánského hotelu, viz report.
Přesně tak to vypadá, trhliny jsou dvě.
Sváření mám za protislužbu, risknu to, po svaření změřím ovalitu válce a pak se rozhodnu co s tím.
Rána to nebyla malá, středící nákružek nešel sejmout bez roztažení. Rána asi šla jen do ventildeklu nebo do výfukového svodu, hlava nemá rozbitá žebra vpředu ale má vložkované závity pro ventildekl.
ten výlet a řešení opravy v Albánii....hmm....
5.10.1842 www.bmwgs.cz
Vlak by měl jet jen takovou rychlostí, aby motýli mohli otevřenými okny volně létat dovnitř a ven
Vím že to pro tebe asi nic neznamená a jak jsi sám řekl, cena byla dobrá, ale otázka je. Respektive mě by zajímalo, prodejce přiznal zme motorka dostala ránu/ byla bouraná?
Jestli ne, pak by mi to už jen z principu vadilo. To že to zatajil. Že mu to prošlo a takhle rozbitou moto udal.
Třeba další člověk už nebude tak zručný.
Nevím. Nevím prostě. Asi by mě to vadilo z principu věci.
Pokud jsi to věděl. Pak je to v pořádku.
Nebyli jsme stvořeni proto, abychom poznávali svět pomocí strojů...
Nevěděl a nemám jistotu, že poslední prodávající o závadě věděl. Průsak oleje byl minimální mnoho řidičů řeší následek (otřou hadrem mastný flek) a neřeší příčinu.
Pocházet motorka ue vzdálenosti 100 km nebo být od někoho známého, tak to budu řešit. Vracet motorku na podvalu 550 km tam a to samé zpět, to mi finančně vyjde výhodněji koupit jetý válec za 4000 a opravit si to.
Asi se nehodím do moderní soudnické a prudící doby, vyberu finančně nejvýhodnější řešení a nebudu dávat desítky tisíc za právníka na vysouzení slevy v řádu tisíců.
Upravil Francis dne 08.01.2021 14:22
VojtechPolicky: Dopis prodávajícímu mám napůl rozepsaný, asi ještě nejsem u konce se zjišťováním rozsahu opravy.
Po Tondově varování před svářením a možnými následnými deformacemi vývrtu válce, vyměknul jsem a zakoupil jetý válec z RT roku 2007 společně s odpovídajícím pístem (podle ETK jsou shodné). Po očistě pístu z STéčka a porovnání se zakoupeným mám další překvapení - extrahovaný píst má viditělně soustružený povrch (mívaly to písty na R1100/1150), chybí na něm jakékoli označení, identifikace, ... a nemá černé teflonové? povlaky na bocích, není jak rozlišit pravý od levého. RTéčkový píst je něco jako leštěný, s vyraženou šipkou na orientaci a označením strany motoru, s laserem vypáleným p/n, ...
Francis napsal:
Žádná reakce? Nikdo mi nenapíše "to je OK, máš starší verzi válců a pístů typu B a koupený je novější AB"? :-)
Rozdíl v hmotnosti pístů je asi jen 5g, necelé 1%, ale asi bude lepší koupit stejný píst s válcem i na druhou stranu?
No niekedy davno, ked som skladal suťažne motory, tak som ladil piesty na desatinu gramu. Kym nepoznaš, kolko važi piest na druhej strane, tažko k nemu niečo dopasuješ, čo sa hmotnosti tyka. Bolo by ale treba zistiť, aké ma vyrobca tolerancie.
Výrobní tolerance hmotnosti levá-pravá strana podle RSD je 10 gramů
Děkuji servisákovi za nakopnutí, metodou RTFM (Read The Fucking Manual) mám vytažené údaje z RSD a mohl bych v klidu nechat původní B píst v koupeném AB válci, viz tabulka:
Francis přiložený následující obrázek: