Nedávno sem se dostal ke knížce od Košťálka, jak jel do číny. Vyprávěl tam pravě o metaltecu. Myslim, že by to nebyla špatná investice. Psal tam, že to daval i do boxeru a chod motoru o mno stišil a zvíšily se otáčky-menší tření..
Vim,že ho používal i Pavel Hanzlík..
co vy na to... http://www.metalt...index.htmlhlavně, že je pivo ftlamě
kdyby tyto zazracne "aditiva" skutecne fungovali tak to uz davno vsichni vyrobci davaji do oleju rovnou on je v tom totiz vzdycky nejaky hacek.
navic "firma" u kteru tvori valna cast obsahu webu pojednani o vedeni trestnich rizeni mi neprijde zrovna koser, a je uz jedno jestli je pravda na jedne ci druhe strane. spinave pradlo se obvykle pere doma. ale to muze byt jen muj osobni pocit
Upravil turby dne 16.05.2009 19:18
BMW R1150GS ('02), BMW F650 GS Dakar ('01), Honda CB600F Hornet ('00), KTM 250 EXCF ('07) a ted uz i LR Defender 110 '97 momentalne v restauraci
Příspěvek z 11.2,2007 21:06 http://www.bmwgs....32#post_32BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
turby napsal:
kdyby tyto zazracne "aditiva" skutecne fungovali tak to uz davno vsichni vyrobci davaji do oleju rovnou on je v tom totiz vzdycky nejaky hacek.
navic "firma" u kteru tvori valna cast obsahu webu pojednani o vedeni trestnich rizeni mi neprijde zrovna koser, a je uz jedno jestli je pravda na jedne ci druhe strane. spinave pradlo se obvykle pere doma. ale to muze byt jen muj osobni pocit
Žádná firma si nezvýší výrobní náklady!!! A pozor, Metaltec není aditivum oleje!!! Kdo má známé např.u Škoda Motorsport, ať se na tyto věci zeptá!!! Nebudu dělat reklamu
BMW R 1100 GS k dvacetiletému výročí prodáno
Jawa 250/590 SPORT - na uklidnění
Jawa 350 Californian r.v.2014 na zakázku
no pokud by to vyrazne snizilo treni tak se oleje s temito "aditivy" (nebo chceteli primesemi) uz davno prodavaji. i treba za vyssi cenu. vzdyt se staci podivat na bezne oleje a jejich rozdily v cenach od ruznych vyrobcu, ktere jsou co do zakladnich technickych parametru stejne. a lidi presto ty drahe kupuji a je jim jedno, ze technicky stejny olej poridi od jine znacky levneji.
nejsem zadny znalec, ale tyto primesi obvykle ovlivnuji ostatni vlastnosti oleju. oleje totiz nemaji jen mazat, ale musi mit mnoho dalsich dulezitych vlastnosti, ktere tyto primesi ovlivnuji, nejcasteji je to snizeni odolnosti proti korozi. u zavodnich aut se to asi neprojevi, neb zivotnost (z hlediska casu) oleje a motoru je velmi nizka a tyto aditiva maji z kratkodobeho hlediska asi vyhodu, ale do motoru ktery ma vydrzet desitky az stovky tisic a roky provozu bych si vysledkem nebyl tak uplne jisty. ale at si kazdy pouziva co chce, cas mu ukaze jestli delal dobre ci ne :-)
vice napr. zde: http://www.audi-c...?cislo=169
Upravil turby dne 17.05.2009 16:00
BMW R1150GS ('02), BMW F650 GS Dakar ('01), Honda CB600F Hornet ('00), KTM 250 EXCF ('07) a ted uz i LR Defender 110 '97 momentalne v restauraci
becka napsal:
No já to rozhodně do svýho gs nedam, dokud nebudu vědět, že už to je v vyzkoušený ve stejným motoru...
Já to mám v 1100 GS v motoru, převodovce a v kardanu. Zatím najeto cca.3000km. Jestli je to k "něčemu dobrý", ukáže až čas a najeté KM!!!
BMW R 1100 GS k dvacetiletému výročí prodáno
Jawa 250/590 SPORT - na uklidnění
Jawa 350 Californian r.v.2014 na zakázku
becka napsal:
No já to rozhodně do svýho gs nedam, dokud nebudu vědět, že už to je v vyzkoušený ve stejným motoru...
Já to mám v 1100 GS v motoru, převodovce a v kardanu. Zatím najeto cca.3000km. Jestli je to k "něčemu dobrý", ukáže až čas a najeté KM!!!
A zaznamenal si nějakou změnu, když si to tam dal?
NE (ale nemám s GS moc namotáno). Já od toho čekám "delší" životnost Géesa (oněch dílů).
BMW R 1100 GS k dvacetiletému výročí prodáno
Jawa 250/590 SPORT - na uklidnění
Jawa 350 Californian r.v.2014 na zakázku
Taky píšou, že se to má používat až po ujetí 50 000 km.
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
becka napsal:
Nedávno sem se dostal ke knížce od Košťálka, jak jel do číny. Vyprávěl tam pravě o metaltecu. Myslim, že by to nebyla špatná investice. Psal tam, že to daval i do boxeru a chod motoru o mno stišil a zvíšily se otáčky-menší tření..
Vim,že ho používal i Pavel Hanzlík..
co vy na to... http://www.metalt...index.html
čau Bečko, zrovna tvý bejvalý domovský stránky mají slušnej článek-varování všem , je to delší, ale poučný
Měl jsem to vždycky v každý motorce a poznat to bylo hodně třeba u XT 600.Motor se opravdu zklidnil.Pak v Africe tam jsem zaznamenal snad jen o něco málo menší spotřebu,ale ta stejně žrala prd takže o ničem.Dal jsem to i do 1150GS a zase jsem pozoroval o něco tišší chod,ale to mohl být jen pocit z toho,že jsem to tam nalil.Dával jsem to prostě do motorek kde jsem nepoužíval plnou synthetiku.Teď do KTM to nedávám,protože je tam full synthetik.Určitě tím ničemu neublížíte a ten dobrej pocit,že jsem udělal něco navíc pro Miláčka mašinku je fakt dobrej.A zas tolik to nestojí.
Konkrétně u XTčka to bylo znát vlastně po pár kilometrech, motor šel o hodně lehčejc a rozhodně byl tichej ( v rámci možností:-)). Pak jsem to dal i na Super Tenere a tam jsem rozdíl necejtil žádnej. Kromě pocitu, že jsem pro tu babku udělal něco dobrýho:-) A Metaltec 1 neni klasickej doplněk do motoru, neaplikuje se o každý výměně, ale až po x desítkách tis. kilometrech. U GS o tom taky přemejšlym, ale zatim jsem neslyšel žádnou osobní zkušenost. Takový to: kámoš řikal, že jeho známej má známýho mechanika... mě zas tak moc nebere.
1) Neleju si do motoru nic u čeho není jasné složení nebo to neprošlo zkušebnou (nemyslím Fresenius Calgon Institut Horsta Fuchse)
2) Článek http://www.suzukibandit.cz/view.php?cisloclanku=2007040001 je hezké čtení, jako reklama na Bishop produkty je to super.
3) Jakékoliv aditivum, které se do oleje netroufne přidat výrobce oleje je na pováženou. Opravdu se nedomnímvám, že firmy vyrábějící oleje by nedaly na trh analogy těchto přípravků kdyby z toto nehrozil průser - mají na to distribuční síť, laboratoře i výrobu
4) Chci-li motoru udělat dobře zkrátím interval výměny oleje a všech filtrů což zajistí čistý, olej vzduch a palivo. Vyjde to levněji než prapodivná aditiva.
5) A poslední sada a) nepodtáčet nepřetáčet c)nevytáčet bez zátěže
Není to o tom, že libovolná aditiva nefungují naopak fungují ale neřeší problém dlouhodobé životnosti. Tření v motoru stejně jako rychlost na slinici je jen jeden z faktorů samo o sobě motor nezachrání. Efekt na 10-20tis km není řešení. Jezdím autem, které má namotáno aktuálně 380 tis km. Motor přede jako nový rád předvedu (benzín 2.8 V6). Žádná aditiva jen pravidelný servis a popsané dvě servisní knížky.
MAKO> ano pokud najedeš na motorce 30tis a víc za rok. Jinak taky smůla viz článek. Mimochodem z textu plyne že použití uvedené přísady zajistí mazání motoru na úrovni jakosti použitého oleje.