Stojím před otázkou jakým podvozkem osadit své GSA a rád bych si vyslechl i jiné názory a zkušenosti. Vím, že na toto téma již bylo napsáno mnoho, proto rovnou předesílám, že všechno jsem pročetl a prošel. Jenže většina těch témat je z doby, kdy dvouvačka byla ještě aktuální motorka a pořád se vyvíjely nové produkty ... takže mi třeba něco nového uniklo, naopak se třeba něco už nevyrábí a postřehů za tu dobu bude snad také více.
Přes zimu mi vytekl přední tlumič, to byl asi tak první spouštěcí mechanismus celého rozhodnutí ... repasovat "nerepasovatelné" nechci, postupně jsem se tedy dobral k tomu, že podvozek vyměním kompletně za lepší, nový a do budoucna především repasovatelný. Moto je Adventure 2012 s ESA, provoz asfalt šotolina je 50/50 a výhledově bych rád dopředu R21 kolo. Navíc dost často něco převážím, takže rychlý a pohodlný zasah do nastavení podvozku je velkou výhodou.
Na zachování ESA netrvám za předpokladu, že tlumič bude jinak elektronicky nastavitelný - třeba jako ACE u TT. Od variant jako Wilbers nebo MUPO jsem prozatím upustil, protože se mi nelíbí skládání z části originálu a části jiného (originály si schovám pěkně v kompletu do šuplíku).
Co jsem prozatím vzal do síta je:
Touratech / TracTive - Suspension Plug & Travel ESA Expedition SET https://shop.tour...-2013.html
- beru jako plnohodnotnou náhradu originálu
Touratech / TracTive - ACE Suspension Expedition SET https://shop.tour...-2013.html
- líbí se mi full nastavitelnost všeho a především dynamic režim
Ohlins BM 671 https://www.ohlin...671--3989/
- zachování ESA, dynamic režim na comfort, 2x expanzní nádobka ... to vše super. Jenže oficiálně již Ohlins nevyrábí a seřízení přední pružiny je pouze mechanické.
Ještě nějaká KOMPLETNÍ náhrada sériového podvozku ? Rád si přečtu zkušenosti, postřehy a úvahy z jiného pohledu. Děkuji za plodnou diskuzi
Upravil Raisidlo77 dne 30.03.2021 19:40
Díky za první ohlasy. Wilbers byl první, nad čím jsem přemýšlel, a to už loni než jsem "musel" měnit. Rozhodně souhlas že poměr cena/výkon je fajn, ale zrovna u tohoto bych vyjímečně neřešil úplně tak tu cenu, jako spíše ten výkon. I přes to Wilbers ?
Upravil Raisidlo77 dne 28.04.2021 11:11
Ahoj, je hezky jak každej ten podvozek chápe a vnímá jinak. Za mne je bez ohledu na cenu rozodně lepší TT než Wilbers. V poměru cena/vykon ale asi ne. Ja měl na moto prave Wilbers Wesa, pak se tady v inzerci objevily tlumice od TT Suspension Plug & Travel ESA Expedition SET za asi 50% původní ceny, tak jsem si rekl, ze je vyzkouším a pak je kdyžtak prodam a moc zase nebudu tratit. No nakonec jsem prodal právě Wilbers Nebyly špatné a byl bych i spokojeny, ale TT za mne jednuše pocitově lepší, citím asi vetší rozdíl mezi comfort a sport. Alespon me jejich naladeni vice vyhovuje. Už i zpracovaní u TT je lepší. Wilbers je jako original tlumic TT nema ocelove telo,ale jako ohlins nejaka alu smes asi. Pry to lepe chladí,ale do toho bych se nerad poustel. Mam ale pocit, že Wilbers je klasickej emulzní tlumic a Ohlins a TT maji olej a dusik oddelene a tim je to i trochu jinak funkcni pri zatezi. Proto je Wilbers cenove trochu nekde jinde zaroven se musi pouzit original motorky. Ty jsou zas u TT podle me ne moc dobre vyreseny a jsou pak na ramu zvlast a kabely pres celou motorku. Každopádně ja bych svoje TT za Wilbers rozhodně nevměnil, ani s nejakym doplatkem ne Ohlins jsem nemel tu čest vyzkoušet. Prý mají jemnější nastavení.
Ja som v zime osadil na Adv. 2011 Ohlins kit ASA. Typ AG 1242 (tvoja varianta). Menia sa tlmiče a pružiny. Najazdil som cca 250 km, zatiaľ fajn. Ovládanie Esa ostáva povodné.
Uplynul nějaký čas, pohovořil jsem s pár podvozkáři a trochu ve mě zraje i myšlenka, kterou jsem původně zavrhnul - zrušit ESA a osadit podvozek Ohlins TTX.
Jak je to se zrušením ESA / chybovými hláškami u GSA 2012 ?
Se zastav u mě ve Šlapanicích. Mám Wilbers na 12DOHC, můžeš se na tom svézt ať máš představu.
... BMW I´m lovin it ...
My beloved, My precious, My R1100GS, R1200GS 30 Jähre 2010
Toš to máš tak. Kúpíš cedník, teče. Zalepíš ďúry, necedí
Raisidlo77 napsal:
... Od variant jako Wilbers nebo MUPO jsem prozatím upustil, protože se mi nelíbí skládání z části originálu a části jiného (originály si schovám pěkně v kompletu do šuplíku)...
Použití původních spodních ok tlumičů s krokovými motorky a machanismu preloadu není destruktivní, původní tlumič tím nijak nepoškodíš. Prostě jen ohřeješ horkovzduškou kontramatku + spodní oko, aby povolil Loctite a jednoduše odšroubuješ.
K výběru Mupo a Wilbers ti chybí Öhlins ASA ;-) na stejném principu, vyměníš jen samotný tlumič a zůstanou původní ESA komponenty i s ovládáním.
Upravil Francis dne 29.04.2021 14:09