Zdravim, vedel by mi niekto poradit čo mam robit ak štelujem spojku ako len chcem, zmačknem ju hodim kvalt a motorka chce ist aj ked je spojka stlačena hocjak. Začnem pušťať spojku a ta zabera tak v polke. Je spojka kaput? Motorka ma najazdene 27 000km co mi na spojku pride poriadne malo. Za každu radu budem vďačny.
Vôľa je dobra aj ked su nastavim uplne super tak ked stojim na mieste so stlačenou spojkou a dam kvalt motorka chce ist ale ked začnem pustať spojku tak citim že zabera na dobrom mieste ale aj ked sa rozbehnem na jednotke hodiť tam dvojku buď nejde alebo ide moc tažko proste ako keby nerozpaja spojka. Takže jedina možnost rozobrať a pozriet stav lamel. Ďakujem za odpovede.
Ak to robí hlavne pri studenom oleji zvyčajne po prvom zaradení od naštartovania , budú to lamely. Musia sedieť úplne celou plochou na naolejovanom skle, narovnať ich byva hodinarska robota
Menil som olej za iny. Zvuk na neutraly je pekny ale ked som zmackol spojku bolo pocut chrastenie v spojke to je vraj normalne ale dnes som to rozobral chcel som vytiahnut tie lamely a vytiahol som vsetky naraz take boli polepene a medzi lamelamy bolo sem tam sucho. Takze na vine je olej iba ze som dal taky ako je v prirucke ten ZVE 15w50 api sj/ jaso ma2. Ale aj na dotyk je ten olej ako keby lepkavy. Takze lamely su jak nove namacal som ich do oleja ale ten tisic hran alebo ako to nazvat co su na nom nasunute lamely tak su nanom ako keby vyklepane take cierne ryhy a aj na dotyk je citit ze je to doklepane. Takze teraz vymenim ten kos lamely dam asi povodne lebo na nich nevidim chybu a dajaky iny olej. Viete mi poradit aky davate vy? Alebo mam vymenit aj tie plechy medzi lamelamy ? Nevidel som aby boli prehriate alebo co su take do cierna ale vraj to je tiez normalne. Za rady budem vdacny.
svoju spojku som nemal ešte ani otvorenú, lebo nebol dôvod, takže neviem ako vyzerá.
No toto sa mi na 27 kkm nezdá. Ked píšeš, že si lamely močil v oleji, to len teraz alebo si to mal otvorené už predtým? Pýtam sa preto, lebo sú dve lamely s inými výbežkami a tie musia byť v správnej polohe asi na krajoch... ? Či to náhodou nebolo zle poskladané, lebo ten vnútorný kôš je otlačený na strane "brzdenia motorom" aj na strane akcelerácie. Bočné hrany vnútorného koša by som začistil pilníkom, olej vymenil za nový, správne poskladal a ak to bude aj tak blbnúť, tak až potom menil vnút. kôš.
Keď máš vonku tie lamely, zober rovné sklo, potri ho tenkou vrstvou ľubovoľného oleja a prilož každú lamelu či priľne celou plochou, tak zistíš či je skrútena (pri pohľade zo spodu musí byt “prilepena” celou plochou). Plus zabrusit ti mierne zuby na koši a správne zložit, správny olej....a nejazdiť s podtocenym motorom
Upravil patol dne 01.04.2021 17:46