Ahoj kluci, potřeboval bych radu. Před 14 dny jsem prodal R1200 GS (rv. 2010) a ozval se mi kupec, že mu motorka nenačítá klíček a hlásí EWS. Motorku jsem měl půlroku a ještě přes zimu, tudíž jsem nic moc nenajel a mě nic takového nedělala. Má najeto 44 tis. km
Můžete mě a potažmo nového kupce nasměrovat, co by to mohlo být?
Kupec hlásí, že vyměnil anténu imobilizéru, což nepomohlo. Spolu se svým mechanikem našli prý nějaký skříplý drát tak jej rozstřihli a spojili -nepomohlo. Jediné kdy to nedělalo, když to zkoušeli na dílně a baterku měli napíchlou současně na nabíječce...
Já jsem něco načetl a mohla by to opravdu dělat slabá baterie?
Jeho mechanik teď tvrdí, že se musí vyměnit řídící jednotka za 25-35 tisíc případně dát jetá za 10k, samozřejmě se očekává moje spoluúčast.
Chci se tedy zeptat zda to nemůže být nějaká banální oprava nebo je to s největší pravděpodobností opravdu tak jak říkají?
Muze to byt ridici jednotka.uz sem to řešil.bud novou,nebo tu starou poslat do NSR na opravu za cca 8000,nebo použitou s klíčkem a spinackou,nebo jetou a jde to naprogramovat na původní klíček. Jistota je ale napřed někde půjčit i s klíčkem a vyzkouset.klicek k nove jednotce úvazes k ews a zapalování zapnes svým klicem který zabalis do alobalu aby se to nerušilo a mas jistotu ze je to jednotka...
Kupredu spatki ni krok...
Víte co vadí mi, že mě to opravdu nikdy neudělalo, při prodeji motorky jeden den přijel kupcův mechanik - důkladně prohlédl, několikrát nakopl, lehce projel, napojil na diagnostiku. Za asi 2 dny přijel kupec - prohlédl, několikrát nakopl, projel. Vše v pohodě.
Za týden volá, že to hlásí EWS, každé 3 startování a s mechanikem udělali výše popsané, kroky.
Jde o to jak mám jako prodejce postupovat? Zaplatit 50% řídící jednotky na dobré slovo, s tím, že se v tom se vší úctou bůhvíkdo vrtal?
Kdyby tato vada byla při prodeji, ukázala by to diagnostika? Když už to napojoval, tak zda by to viděl? Protože moje svědomí si opravdu stojí za tím, že to při koupi nebylo.
Kluci, tak se to podle mě vyřešilo. Dnes jsem volal majiteli a on startoval se dvěma klíčky na svazku a ono se to rušilo. Díky bohu. Moc nechápu včerejší hovor mechanika, který tvrdil něco o řídící jednotce a o nutnosti koupit novou, ale co už....
Jsem rád, že je majitel spokojený a přeji mnoho pohodových km
To je picovina s tema.klicema. kdyz vudim co jsou kolikrat schopni lidi pridelat na klic tak by nejezdila jedna jedina motorka
... servis a diagnostika BMW Motorrad
tenere napsal:
Kluci, tak se to podle mě vyřešilo. Dnes jsem volal majiteli a on startoval se dvěma klíčky na svazku a ono se to rušilo. Díky bohu. Moc nechápu včerejší hovor mechanika, který tvrdil něco o řídící jednotce a o nutnosti koupit novou, ale co už....
Jsem rád, že je majitel spokojený a přeji mnoho pohodových km
Tak až bude za týden volat tak už mu neber telefon.
Kupredu spatki ni krok...
Ahoj, využiju tohoto vlákna. Vytekly my nervy s chybou EWS a vyměnil jsem anténu. Bohužel mám stejnou chybu i s novou anténou, tudíž na 100% problém nebude v ní.
Chtěl bych multimetrem proměřit kabely mezi anténou a řj. Ve schématu se moc nechytám, mohl bych poprosit o fotku, které piny mám u řj zkontrolovat?
Nebo se na to dívám moc složitě a mám spíš ten svazek rozbalit a zkontrolovat opticky jestli není někde poničený kabel?
Úprava: Mám 04' 12GS
Upravil vvalosek dne 27.04.2021 22:57
Neexistuje špatné počasí!
Díky Milane za nasměrování.
Multimetrem jsem si identifikoval, že mi nevede 57. Příčina jasná, přetrhnutý v nej****nějším místě na celý motorce (nad klaksonem, jak drží ten svazek k rámu plastová objímka). Pájet to tam nemá absolutně smysl, takže opravu dokončím potom, co koupím krimpovací kleště.
Zaplať pánnbůh že to nebylo něčím v té řj, to bych se z toho posral...
Neexistuje špatné počasí!
A je po chybě. Ještě jsem si smazal chybu diagnostikou a hotovo.
Kdybych to pájel, tak se domnívám, že ztvrdlý cín by mohl těch pár nitek mědi při drobném ohybu zase zlomit (beru v potaz i to, že ta kabeláž je kompletně ztvrdlá stářím). Pokud by se nedej bože něco podobného opakovalo, tak se asi rozhodnu pro výměnu celého svazku.
Možná to pro servisáky není žádná novinka, ale pro domácí kutily jako já, sem sepíšu postup, pokud máte také ews hlášku při zapnutí zapalování. Návod je na první generaci dvanáctek, ale určitě jde replikovat i na novějších modelech.
1. zkuste vyměnit klíček, je možné že hrozným zacházením je nějak poškozený čip v klíčku. Pokud nepomůže, postupujte dále.
2. zkuste otáčet řídítky do plného rejdu a otočit klíčkem, je možné že chyba zmizí (pokud ano, tak je to z 99% kabeláží)
3. pokud bod 2. nepomůže, zkuste sehnat jinou ews anténu. (pro její výměnu je nutné odvrtat utahovací šrouby zespodu horních brýlí a nahradit je nějakými normálními, třeba imbusy). Přepojte kabeláž od spínačky a antény a otočte klíčkem. Pokud vám chyba zmizela, zkuste ještě pro jistotu s novou anténou opakovat bod 1 a 2., abyste opravdu vyřadili problém v kabeláži.
4. pro otestování vadné kabeláže sundejte nádrž a odklopte ZFE jednotku. pod ní je BMSK jednotka a do ní vedou 2 svazky, delší a kratší. Vás zajímá ten kratší, odpojte kabel a otočte jej kontakty k sobě. Nyní je třeba proměřit multimetrem průchodnost kabeláže z bmsk do ews antény. Pokud některý kabel nevede, nebo sporadicky vede, je nutné rozmotat svazek a opravit porušený kabel. Pak opakovat body 1-4 pro zjištění nápravy.
PIN 08 - zelenohnědý kabel
PIN 43 - žlutohnědý kabel stočený okolo 55
PIN 55 - žlutobílý kabel stočený okolo 43
PIN 57 - bílomodrý kabel - tenhle je opravdu nitka, průměr jenom 0.35mm
5. pokud nepomůžou body výše, je třeba otestovat řj. Zkuste si půjčit řj (s jejím klíčkem pokud nemáte diag na napárování vašeho klíčku k řj) a přehodit na motorce.
A pokud ani to nepomůže, tak už snad jen doporučím převoz k někomu zkušenému.
Neexistuje špatné počasí!