Na kolik foukáte kola na svých miláčcích? Já mám na 1150 gumy od Mitasu a ten nedělá rozměry na BMW, ale o 10 menší. Foukal jsem předek 2 a zadek 2,5 a pak jsem se někde dočetl, že se může foukat 2,5 a 2,9. Zkusil jsem to a teď se mě zdá, že se mě blbě sjíždí zadní guma a je taková oskákaná. Pocituji už tak posledních 200km nějaké vibrace, co tam dřív nebyly. Dokonce včera, když jsem se byl projet, tak mě praskla žárovka v PZ blinkru, povolil se LP blinkr a potom dokonce celej zobák! Nemáte někdo podobnou zkušenost?
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
Podle doporučení jsem jezdil na Touranskách a bez problému.
Teď jsem přeměřoval tlak na nových TKC 80 a měl jsem předek 2,2bar a zadek 2,5bar. Bohužel zadek uskakoval, tak jsem upustil na 2,2, ale ještě jsem nevyzkoušel změnu. Pak napíši rozdíl. Ale každá guma asi bude chtít trochu něco jiného.
Dokud jsem jezdil na Touranckách nebo Enduro 4 od Metzeleru, foukal jsem taky podle příručky a někdy i víc, vpředu cca 2,5 a vzadu 2,8. Co mám Mitasy E09, musel jsem hodně ubrat. Jsou prý dělané na něco kolem 2 atm a i u mě se potvrdilo, že přefouknuté se jinak sjíždí, ale hlavně se na nich začínají trhat špalky. Navíc jsem se někde dočetl zajímavou věc, že po zahřátí jízdou tlak v pneu stoupne až o 0,5 atm!!! Na to je asi dobrá signalizace tlaku co dělá BMW nebo nabízí TT. Ivan
No jasně. Tlak vzroste s telotou, ale myslím si,že i o dost víc než o 0,5 (osobní dojem) Tohle vše řeší dusík. Tomu je jedno jestli je studenej nebo teploučkej
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
Podle doporučení jsem jezdil na Touranskách a bez problému.
Teď jsem přeměřoval tlak na nových TKC 80 a měl jsem předek 2,2bar a zadek 2,5bar. Bohužel zadek uskakoval, tak jsem upustil na 2,2, ale ještě jsem nevyzkoušel změnu. Pak napíši rozdíl. Ale každá guma asi bude chtít trochu něco jiného.
TKC 80 chtěj 1,5 vpředu i vzadu do bláta, šotoliny, asfaltu, písku.....- všude
Beze strachu upusť a uvidíš úplně jinou adhezi
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
To zvýšení tlaku za jízdy je O.K, s tím každý výrobce pneu počítá, takže předepsaný tlak je pro studenou gumu.Dusík bych na motorce asi neřešil protože při jeho použití se změní jízdní vlastnosti a omezí zahřátí pneu, což není až tak žádoucí kvůli adhezi.
Můj automechanik říkal,že ten dusík je dobrej jen když jezdíš hodně po dálnici.Navíc,když dofoukáváš,musíš zase dusíkem a to je drahý a né všude dostupný.
no já taky foukám mitas 09 dusíkem a na 2,5 vepředu i vzadu a nemam problém,a myslim si že na ohřejvání pneu vubec nemá vliv jestli jsou naplněný dusíkem a nebo vzduchem,dofukovat se to muže klidně vzduchem pokud není v dosahu zase dusík,nic se tomu nestane vždyť vduch obsahuje asi 40%dusíku,moc si to nepamatuju kolik to bylo přesně,ve škole sem na to asi chyběl ale každopádně má dusík větší molekulu než vzduch a proto jsou ty gumy stálejší protože to míň utíká,na autě nefoukám gumy za celou sezonupokud nepíchnu,když sem ještě jezdil starou těškou audinou tak sem ji foukal na 2,5 a měl sem tam vzduch,jednou sem přijel po delší cestě v létě po dálnici a gumy sem změřil a měli 3,7 což si myslim že by jim už mohlo změnit jízdní vlastnosti,když sem je potom přefoukal dusíkem a změřil je po delší jízdě tak měli z 2,5 jen 2,7 což nemuže bejt ani znát,a ta cena dusíku do jedný gumy u auta 25,- se mě nezdá zase tak strašná
shimi napsal:
...když sem ještě jezdil starou těškou audinou tak sem ji foukal na 2,5 a měl sem tam vzduch,jednou sem přijel po delší cestě v létě po dálnici a gumy sem změřil a měli 3,7 což si myslim že by jim už mohlo změnit jízdní vlastnosti,když sem je potom přefoukal dusíkem a změřil je po delší jízdě tak měli z 2,5 jen 2,7 což nemuže bejt ani znát,a ta cena dusíku do jedný gumy u auta 25,- se mě nezdá zase tak strašná
Podle mě je naprosto zbytečný foukat pneu na motorce dusíkem. Jednak podle mých znalostí termodynamiky je z hladiska vazby tlak/teplota úplně jedno, je-li tam 60% dusíku nebo 99%. Na změny tlaku v pneu na zákládě změny teploty je úplně jedno, je-li tam "atmosferický" vzduch nebo dusík.
Uznávám, že samotná molekula N3 je větší, než O2 a proto samotný dusík pomaleji prochází mikrospárami v pneumatice, než plyn, kde je zastoupen dusík menším procentem. Rozdíl sje podle mnme ale tak zanedbatelný, že foukání pneu dusíkem vidím spíše jako způsob, jak z řidičů dostat více peněz než něco jiného.
Ale to je můj subjektivní názor. Určitě se najde mnoho z vás, kdo bude s tímto mým postojem polemizovat. A to je dobře.
Dusik je pro normalni potrebu jenom trik na tahani penez ze zakazniku..
Je pravda, ze pokud mate dusik, v postate se nemeni tlak ani pri zahrani.........to potrebuji zavodnici na okruhu, foukaji sliky na napr. 21 [1,5] a vedi, ze pokud maji odskouseno na teto smesi a teto trati maximalni adhezi, tak vedi, ze tak to bude po cely zavod. Jde jim kazde procento adheze a milisekundy. V bezne praxi neni vubec potreba dusik. Moderni reklamni figl, utok na penezenku. [vzduch je 75-80% dusiku]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
To je taky věčný téma, ikdyz je to naprosto jasný
Mimochodem, je to jedna z věcí, proč vám na ty nový mašiny plný elektrohoven dali čidla tlaku... A pořád se, i přes to, najdou pochybovači takže pořád je to málo blbuvzdorný a chce to víc elektroniky.
Ano, fouká se na tlak doporučený výrobcem motocyklu, protože podstatná věc je váha!!! a ne tvar dezénu. Což je mimochodem taky důvod, proč výrobce neuvádí jeden tlak, ale rozsah tlaků. Ten nižší je pro nenaloženou motorku pouze s řidičem, který váží jako člověk... ne jako vorvaň. Ten vyšší tlak je pro plně naložený motocykl, což je logicky motocykl s max zátěži, která je uvedena v těchničáku. Vše ostatní se, zcela logicky, pohybuje v tomto rozmezí. Takže když vážím 90kg a vezmu si s sebou dva kufry o hmotnosti 20kg, tak nefoukám na max tlak, ale něco mezi.
Jediná situace, kdy se podhušťuje, je když jedete do písku nebo bláta, ale za předpokladu, že po vyjetí z těchto problémů, si opět dofouknete, protože jinde (i tam) riskujete proražení pneu a zničení ráfku, kterej do značný míry chrání právě dobře natlakovana pneumatika. Když na podhuštěné pneu pojedete po silnici, tak ji přehřejete a zničíte taky. Pak dochází k praskání běhounu a v horším případě k zuhelnatění a rozpadu materiálu, který může zpusobit (a taky způsobí) odpadnutí běhounu. Ti bystřejší z vás si možná občas všimli na krajnici ležících běhounů z pneu kamionů... ale chápu, že tím, že jsou bystřejší, tak se jim tohle nemusí vysvětlovat... Tak to bývá právě tím, že pneu nebyla dost natlakována na váhu, kterou to vezlo.
Mimochodem... Co děláte s pneumatikama u aut, když se takhle podivujete nad pneumatikama motorek? Tam vám taky něco nasere mechanik v pneuservisu a pak jen jezdíte? Jednou sami, jednou ve čtyřech na dovolenou po dálnici do Chorvatska? No potěš prdel...
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
No dneska bych doporučení výrobců nebral jako úplně závazné...Všichni doporučují foukat více, protože tím dosáhnou nižší spotřeby =emisí. Je to sice v destinách, ale na jízdním projevu to je znát..Foukám podle toho jak mi vyhovuje a jak se projevuje na pneumatikách.
Jistě... je to +/-
Už kvůli tomu faktu, že jsou stejný tlaky doporučený např. na GS i GSA a přitom je rozdíl ve váze 30kg, ale vychytat ty desetinky, aby ti to vyhovovalo, si můžeš dovolit, když máš něco najeto a pochopíš o co tam jde... což se evidentně nestalo někomu, kdo řeší, jestli míň nebo víc nafoukat nějaký TKC nebo, kdo ví, co?
Hlavně musíš být člověk, kterej to řeší a opravdu se k těm ventilkům jednou za čas ohne přes pupek a něco tam poladí... ubrat si něco z tlaku na komfort zrovna před tisícikilometrovým přesunem po dálnici ve 40 stupních není úplně rozumný... atd...
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Ježiši chalani vážne, mr.gs to napísal presne..... Motorka nie je Land Rover, kde si v teréne upustíš kvôli lepšej trakcii... gumu stále dávaš do náklonu i v pomalej rýchlosti a pri podhusteni riskuješ deformáciu disku.
Výrobca to udáva presne, sme v téme starších mašín, keď si sám 2,2/2,5 a keď si naložený dvaja a kufre 2,5/2,9.....
Ak niekto tvrdí že podhustena v teréne má lepšiu trakciu, môže to byť samozrejme pravda, no či to stojí za poškodený rafik, je na zvážení.
A schválne by ma zaujímal názor niekoho kto má odjazdene niečo na motokrose, či majú nižší tlak, možno by to sem vnieslo viac jasna.????
nico
Podhuštěni v terénu má smysl... Bavíme se ale o úplně jiných terénech než co jezdí 90% majitelů cendur
Upravil Kubrt dne 01.09.2021 07:29
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.