Ahoj kluci a holky,
Mám prosbu.
Už delší dobu pozoruji, že při vyšších rychlostech (již od 100km/h) se mi začne vlnět motorka, že strany na stranu.
Jet nad 150 je už o hubu. To se motorka rozvlní, že musím zpomalit
Všiml jsem si toho poprvé chvilku před tím než mi vytekli tlumiče. Ty jsem vyměnil za nové Wilbers a dělá to pořád.
Pak jsem šel po gumách. Jezdil jsem Continental Conti Trail Attack 3, dal jsem letos ty samé nové, dělá to pořád.
Na první pohled nikde žádné vůle nejsou.
Po čem mám jít?
Pokud na to nepřijdu, na podzim bych se ozval nějakému místnímu servisákovi, jestli by mi s tím nepomohl. Příští sezónu s tím už takto jezdit nechci.
Moto je 1200 GS DOHC 2012 vzduch najeto 55tkm.
Díky
Kuba
BMW R 1250 GS HP
Ex BMW R 1200 GS Rally DOHC
Me tohle delaly novy gumy pred 2 roky, respektive spatne vyvazeny kola po prezuti. Byl jsem asi 3x vyvazovat a pak dobry.
Loni mi to delali tlumice co byly KO, po vymene tlumicu jsem musel vymenit aji gumy ktery spatny tlumice dojebaly. :-D
Pak to bylo dobry a klidne vic jak 130km.
Kdyz jsem to hledal po forech tak jsem krome tohodle nasel ze to muze delat spodni cep a nebo vule v krku ale nemam zkusenost.
Vymletý ložisko v krku řízení. Pak bych mrknul na vyvážení kol. Někde jsem kdysi četl že to dělal vadný ESA podvozek, respektive zadní jednotka. Tlumič nebyl vyteklý, ale nefunkční netlumil jen pružil..
Já to u sebe pozoruji na 2010 - 1200 GS také v rychlostech kolem 170-180.
Podvozek nový Ohlins bez ESA, a stejné chování bylo i u původního s cca 50 000km.
Pneu Metzeler Tourance.... Je to celkem nepříjemné když např. při předjíždění na dálnici se to projeví...
A jezdíš s kuframa? Zkusil bych jako první věc zvýšit předpětí pružiny zadního tlumiče a sundat všechny kufry na test.
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
si začíná plést svetr na zimu no ..... mi to nedalo, pardon
jinak k věcem co tu už jsou (gumy, kufry, tlumiče... v tomhle pořadí) bych ještě přidal i tlumič řízení a někdy i pomůže blbost jako si jen jinak sednout, v těch rychlostech 160+ má aerodynamika vliv na ledacos (viz kufry) ...
Abych přispěl i trochu věcněji, tak hlásím, že mě to taky dělalo. Pomohla výměna pneu. Já tam měl teda takový děsný špunty, takže jsem se tomu ani moc nedivil.
Kuba napsal:
jinak k věcem co tu už jsou (gumy, kufry, tlumiče... v tomhle pořadí) bych ještě přidal i tlumič řízení a někdy i pomůže blbost jako si jen jinak sednout, v těch rychlostech 160+ má aerodynamika vliv na ledacos (viz kufry) ...
Pod to se podepíšu a za mě platí, že na prvním místě to udělají vždy gumy. A i když vypadají, že ještě něco najedou, tak na rychlosti 150+ už nejsou vhodné. Nebo ještě varianta, že jsou podhuštěné (na tyto rychlosti je prostě nutné nafoukat na tlak určený pro plně naloženou motorku i když jedeš sám bez ničeho).
A pokud se problému s gumou chce předejít, tak montáž tlumiče řízení je pro mě snad jediný kloudný doplněk od TT, který má smysl na moto mít. Čímž neříkám, že když je guma v háji, tak ti tlumič prdel zachrání. Spíš si díky němu včas člověk uvědomí, že je čas gumu vyměnit a nebazírovat na tom, že tam je ještě nějakej vzorek..
No a pak už jedině hledat další problémy v pořadí, co zde již bylo napsáno..
.
Upravil vztekloun dne 16.08.2021 20:42
starám se o marketing a spolupracuji s www.honzaptacek.cz - realitní makléř a kancelář v Praze
Ještě jsem se k tomu nedostal, ale snad příští týden vyzkouším jinou sadu celých kol.
Jinak jak jsem psal. Dělalo to i s novými gumami + novým podvozkem + tlumičem řízením TT a také bez topcase.
Jezdim ke kamarádovi do pneuservisu, kde dělají většinou jen auta. Takze by byla také možnost že poslední dvě sady co jsem měl od něj prezute byli prostě špatně vyvážené. No a tohle poznám až tam dám tu druhou sadu. Už aby mi ta rýmyčka šla do pr.... a mohl se do toho pustit...
BMW R 1250 GS HP
Ex BMW R 1200 GS Rally DOHC
tak problem jsem nasel.
Vubec jsem to necekal. Pujcil jsem si od kamarada druhou sadu kol, kde byli nasazene oskakane TKC 70 a to rozvlneni zmizelo :-) .
Takze moji sadu se skoro novyma gumama necham nekde prevazit a uvidim co to udela.
Jake mate zkusenosti s continental trail attack 3?
Trail attack 3 mám na vzduch 07 a spokojenost. Dával jsem je před sezonou a mám na nich cca 4tis. Na suchu i vodě perfekt, v nízkých teplotách jsem nikde nebyl takže nevím.
To samé mi dělalo loni-koleje na dálnici bylo doslova peklo!!Prdel stažená jestli to ústrojím..Mašinu jsem měl naloženou ale zkoušel jsem to i bez baglu.Fungl nové motoz tractionator..Pak po ujetí cca 1000 km byl pokoj.Trochu se to ojelo a sedlo a pak byla pneu skvělá
Kámoš se na Trail Attack 3 malém zabil. Reklamoval je a byly vnitřně rozvulkanizované a motorka se vlnila jako prase. Prý vadná série. Vrátili mu prašule
Upravil tomle1 dne 09.09.2021 17:44
A nevíš jaký měl DOT nebo aspoň kdy je kupoval a reklamoval? Mám stejný problém. Díky
tomle1 napsal:
Kámoš se na Trail Attack 3 malém zabil. Reklamoval je a byly vnitřně rozvulkanizované a motorka se vlnila jako prase. Prý vadná série. Vrátili mu prašule