Obtokovej ventil jsem nedávno čistil. Po vyčištění se při nezahřátým motoru pěkně otáčky drží výš a po zahřátí spadnou na konstantních cca 1500 ot/min. To předtím nedělalo a studený to chcípalo ještě víc. Nevíte o někom tady z fóra, kdo by byl schopnej udělat diagnostiku?
motylu napsal:
Obtokovej ventil jsem nedávno čistil. Po vyčištění se při nezahřátým motoru pěkně otáčky drží výš a po zahřátí spadnou na konstantních cca 1500 ot/min. To předtím nedělalo a studený to chcípalo ještě víc. Nevíte o někom tady z fóra, kdo by byl schopnej udělat diagnostiku?
motylu napsal:
Obtokovej ventil jsem nedávno čistil. Po vyčištění se při nezahřátým motoru pěkně otáčky drží výš a po zahřátí spadnou na konstantních cca 1500 ot/min. To předtím nedělalo a studený to chcípalo ještě víc. Nevíte o někom tady z fóra, kdo by byl schopnej udělat diagnostiku?
Díky kluci, těší mě, že jsou mezi náma pořád dobří lidi ochotní pomoct. Jsem z Vysočiny z obce Osová Bítýška. Možná to tu někdo znáte, bejvával tady každej rok Motosraz Vysočina. Ale není pro mě samozřejmě žádnej problém se někam dál projet:-)
motylu napsal:
Díky kluci, těší mě, že jsou mezi náma pořád dobří lidi ochotní pomoct. Jsem z Vysočiny z obce Osová Bítýška. Možná to tu někdo znáte, bejvával tady každej rok Motosraz Vysočina. Ale není pro mě samozřejmě žádnej problém se někam dál projet:-)
Jé tam jsem byl, jednou a zrovna když se konal naposledy, jinak Diagnostiku děla ještě v oslavanech Tonda
motylu napsal:
Díky kluci, těší mě, že jsou mezi náma pořád dobří lidi ochotní pomoct. Jsem z Vysočiny z obce Osová Bítýška. Možná to tu někdo znáte, bejvával tady každej rok Motosraz Vysočina. Ale není pro mě samozřejmě žádnej problém se někam dál projet:-)
Jé tam jsem byl, jednou a zrovna když se konal naposledy, jinak Diagnostiku děla ještě v oslavanech Tonda
Kdybys potřeboval udělat cokoli kolem mechaniky tak ti to udělám sem od Žďáru nad Sázavou.
Ale diagnostiku na tu zajeď do Oslavan k Tondovi. Byl sem u něj na diagnostice s Dakarem.
tak dnes jsem došel k přesvědčení, že mě vodní pumpa asi taky čeká. Nastudoval jsem okolo toho vše, jen jedno jsem nemohl najít. když sundám víko, tak tam bude asi těsnění, ale ač hledám v katalogu ND, tak to těsnění nemohu najít. A ještě jeden dotaz. Když už to celé bude rozdělané, měl bych již preventivně vyměnit i spojkové lamely s pružinami? Moto má 60 000km, takže si myslím, že stejně by mě to během pár stovek kilometrů čekalo. Jaký máte názor?
Jinak na internetu jsem našel fajn návod na sundání té inteligentní železné trubky. Je to sice pro moto bez ABS, ale jak jsem se díval ted na moto, tak to půjde rozebrat i s ABS. Jestli seženu nějakého kameramana, tak bych to natočil celé jak tu trubku sundat a jak vyměnit vodní pumpu.
Upravil Adjagr dne 09.02.2013 10:42
Zdar,
vodní pumpu jsem dělal již dvakrát a jalikož mi vrtalo hlavou proč to zlobí jen někoho a to opakovaně prověřil jsem tlak v chladícím okruhu a naměřil jsem více jak 1,8bar-dál j sem se neodvážil to tlakovat. Na víčku chladiče je vyražen údaj 1,5. Předpokládám že se jedná hodnotu tlaku kdy začne ventil pouštět do expanzní nádržky.
V současné době jsem naladil tlak víčka na 1,5 baru, tak uvidím zda mi další sada gufer vydrží déle. Puvodně měněno včetně osičky za originální díly za 1000,- (vydrželo 10tisíc km)
Kdo má problém -Doporučuji tlak prověřit! Gufero se vyšším tlakem více opotřebovává.
prosim vasako zisitim ci mi unika voda cez vodnu pompu do motora? alebo ci treba vymenit gufera? mam casto spinave kolo vodnej pumpy ked umyjem motorku tak za 1000 km je tam nalepeny prach a mastnota ale iba okolo nej a neviem ci je zle tesnenie ci je zla hadica a ska paska alebo gufero ako zisitim kade to unika a ako to vymenit?
Napíšu jediné když už si použil hledání a našel tohle vlákno tak si i přečti první stránku.Myslím že tam najdeš spoustu odpovědí.
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
Že ti uniká voda do motoru zjistíš tak, že ji nemáš v chladiči a vše zvenku je suché.
Víš jestli nepoznáš zdali ti teče hadice nebo gufero, možná bude lepší poprosit nějakého kamaráda aby ti pomohl. Prosímtě emulzí se neděs, olej tak vypadá občas, změř kolik máš oleje jestli ti tam nepřibývá. A pořádně si otři okolo pumpy, a pozoruj kde to rosí.
uz som to viac menej pochopil ked pridem dom tak to kuknem ak bude v oleji voda tak je to pruser menim obe takze dole aj spojkove viko ak iba to ze sa mi straca voda tak kuknem tesnenie pod vieckom a prve gufero 3 sroby gufero kupim u mna v meste dle rozmerov 10-26-7 na teploty kolo 150 C ak by boli na hriadeli ryhy tak menim aj ten. pochopil som to v cajku?