chci se zeptat na všeobecný problém, který se týká všech motorek.
Jak vyřešit zalomený šroub na výfukových svodech, respektive ve válci ? Kouká cca 3 mm, takže tam ani nechytím matici.
Někdo kdo to umí dobře s COčkem, navařit matku a hned za tepla vyšroubovat
vyzkoušeno mnohokrát.
Když je přetržený šroub utopený tak tohle mě přijde jako nejspolehlivější jak ho dostat ven. YouTube Video
Upravil Kratkej dne 21.08.2021 16:56
chci se zeptat na všeobecný problém, který se týká všech motorek.
Jak vyřešit zalomený šroub na výfukových svodech, respektive ve válci ? Kouká cca 3 mm, takže tam ani nechytím matici.
Děkuji
Já to několikrát řešil tak, že jsem vzal dremel frézu, řezný kotouč a opatrně do šroubu vyřízl drážku. Pak stačilo vytočit plochým šroubovákem. Chce to ale s citem, aby člověk tou frézkou nenapáchal víc škody než užitku.
Francis napsal:
Naředit kyselinou dusičnou na 30% a odleptat. Leptá železo a neleptá slitiny hliníku.
Přesně tak. Nalepit silikonem třeba víčko z PETky s dírou tak akorát na šroub a nalít kyselinou disčnou zřednou na cca 32%. Iděálně když je hodně teplo nebo opatrně ohřívat horkovzduškou. Kyselinu to chce čas od času vymenit.
Tahle fotka už tu někde je ...
Vyvrtat ve víčku z PET lahve díru o něco větší než je šroub, nalepit silikonem, nalít naředěnou kyselinu a horkovzduškou ohřát součástku na 80°C. Odleptávání je rychlostí +- 1 cm za hodinu.
Francis přiložený následující obrázek:
dřív jsem zalomený šroub navrtal menším vrtákem a naťukl do něj Torx bit, s o něco málo větším průměrem oproti vrtáku. Dost pomáhá, když se to pak vyšroubovává rázovým utahovákem.
Teď jsem k nějakýmu nářadí dostal tohle: https://www.conra...m6-1287925
ale ještě jsem to (naštěstí) nemusel zkoušet.