Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování na nich
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování
  • · BMW GS
  • · Fórum
  • · Články
  • · Zprávy
  • · Galerie
  • · Naše fotografie
  • · Odkazy
  • · Ke stažení
  • · Inzerce
  • · Hledat
Reklama
Kalendář akcí
<< Září 2025 >>
Po Út St Čt Pá So Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          
Číst diskusi
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování :: Motorky BMW :: BMW R1200GS a R1200GS Adventure (vzducháč)
Strana 1 z 2:   1    2  
 
"Hloupá" otázka na ESA
battul
#1 
Přidané 01.11.2021 12:27

Příspěvků: 291
Registrace: 16.05.15
Protože nemám s ESA žádné zkušenosti a v historii jsem nic nenašel, tak mám prosím otázku.
Jak poznám funkční ESA? Na displeji mohu přepínat, vše se krásně zobrazuje, ale neregistruji změnu v chování tlumičů. Nastaven mám Comfort, ale na "rozbitém" asfaltu je motorka značně neklidná, jako by byly tlumiče nastaveny na tvrdo. Ať přepnu na cokoli, včetně "kopečků", tak žádná změna. Je to v pořádku?
Má 1150gs byla měkčí a na rozbitém povrchu jistější.

Děkuji
 
Tau
#2 
"Hloupá" otázka na ESA
Přidané 01.11.2021 12:39
Avatar člena


Příspěvků: 46
Registrace: 28.03.14
Když máš motorku na bočáku a změníš nastavení, tak je vidět jak se motorka zvedá / klesá. Při jízdě změníš komfort/sport/normal , tak cítíš tuhnutí / měknutí pérování.
 
prosteoff
#3 
"Hloupá" otázka na ESA
Přidané 01.11.2021 13:05

Příspěvků: 176
Registrace: 12.01.20
Kolik má motorka najeto?
 
Beemer7
#4 
"Hloupá" otázka na ESA
Přidané 01.11.2021 13:39

Příspěvků: 59
Registrace: 15.05.15
Předpokládám, že se ptáš na tlumení, nikoliv na předpětí. Změna předpětí je vidět...
Nevím, na jaký ESA systém se ptáš konkrétně, ale u ESA první generace (konkrétně rok 2007) jsou 3 režimy tlumení - COMFORT, NORMAL, SPORT. Změnu mezi úrovněmi zajišťují krokové motorky, které jsou slyšet. Zapneš zapalování, necháš proběhnout autodiagnostiku a můžeš přepínat mezi režimy. Krokové motorky pokaždé krátce zabzučí.
Ale stává se, že se do nich dostane vlhkost, zareznou a pak to nefunguje.
Upravil Beemer7 dne 01.11.2021 13:41
 
Filo
#5 
"Hloupá" otázka na ESA
Přidané 01.11.2021 14:54

Příspěvků: 514
Registrace: 07.11.19
Skús to na mieste v garáži prepínať comf, norm, sport, pri každom nastavení preperuj nohou moto a rozdiel v spatnom chode tlmičov musí byť rozoznateľný. Ak to tak nie je, problém može byt v skorodovaní krokových motorov v oku tlmiča (stepper motor), ktoré zabezpečujú spatný chod tlmiča (rebound). Ďalší problém može byť v zaseknutej tyčke v piestnici, takže aj keď krokový motor pracuje, rebound sa nemení. Vačšinou sa to zvykne zaseknút v polohe sport. Tretí problém može byť v tom, že tlmiče sú po smrti. Vo všetkých prípadoch pomože len rozborka tlmiča a oka tlmiča. Nič zložité to však nie je. A ešte, aké tam máš tlmiče, Showa alebo WP ??
 
battul
#6 
"Hloupá" otázka na ESA
Přidané 01.11.2021 16:49

Příspěvků: 291
Registrace: 16.05.15
Je to 2013, tedy poslední vzducháč-dvouvačka a má najeto 47500. Dovezl jsem jí z DE.
 
prosteoff
#7 
"Hloupá" otázka na ESA
Přidané 01.11.2021 17:16

Příspěvků: 176
Registrace: 12.01.20
Battul: tak to máš stejné jak já. Mám také dvojvačku s ESA najeto okolo 50 tisíc km. A ruku na srdce, tlumiče jsou již po takovém nájezdu KO a nechodí tak jak by měli. Přesto se možná vyskytne pár jedinců, kteří budou tvrdit opak, že pokud tlumič nevytekl, tak je dobrý. Když ale člověk použije hlavu, dojde k jasnému výsledku. Na každé motorce se tlumiče pravidelně servisují jen BMW je má kus za kus. Mě řešení čeká tuto zimu. Problém těchto tlumičů je, že nejsou servisovatelné. Jak jsem z fóra vyčetl, tak jsou tři možnosti:
1) Koupit elektronické tlumiče Ohlins nebo jiné za dardu a vyměnit kus za kus.
2) Nechat je repasovat s nejistým výsledkem. Tím, že tlumiče nejsou oficiálně servisovatelné, při této repasi dojde na nějakému narušení - ?musí jej násilím otevřít. Dělá to myslím procházka..?
3) Dát tam značkové tlumiče bez ESA
 
Tygr
#8 
"Hloupá" otázka na ESA
Přidané 01.11.2021 18:36

Příspěvků: 284
Registrace: 23.02.16
Nemůžu uplně souhlasit,mám 2010 gsa ještě se starší esou,na 36 tis.km zrepasováno u Procházky a max spokojenost teď najeto 54 tis a super.Jezdím min 50 % ve dvou s plnou polní a maká to skvěle.Tak ještě + - 10 tis. a nechám je zas udělat.Určitě sou lepší tlumiče,ale ty repase originálů bych se fakt nebál a vyšlo to na necelejch 7 tis.
 
Filo
#9 
"Hloupá" otázka na ESA
Přidané 01.11.2021 20:44

Příspěvků: 514
Registrace: 07.11.19
Filo napsal:
Skús to na mieste v garáži prepínať comf, norm, sport, pri každom nastavení preperuj nohou moto a rozdiel v spatnom chode tlmičov musí byť rozoznateľný. Ak to tak nie je, problém može byt v skorodovaní krokových motorov v oku tlmiča (stepper motor), ktoré zabezpečujú spatný chod tlmiča (rebound). Ďalší problém može byť v zaseknutej tyčke v piestnici, takže aj keď krokový motor pracuje, rebound sa nemení. Vačšinou sa to zvykne zaseknút v polohe sport. Tretí problém može byť v tom, že tlmiče sú po smrti. Vo všetkých prípadoch pomože len rozborka tlmiča a oka tlmiča. Nič zložité to však nie je. A ešte, aké tam máš tlmiče, Showa alebo WP ??
Na 2013 tam máš WP. Sú to dobré tlmiče. Procházkov repas v zásade funguje. Ak to nechceš repasovať, rak potom Ohlins kit ASA alebo MUPO kit Mesa, prípadne Wilbers. Ja som dal Touratech Tractive, ale to bola paľba 2700€.
 
battul
#10 
"Hloupá" otázka na ESA
Přidané 01.11.2021 21:03

Příspěvků: 291
Registrace: 16.05.15
Tygr napsal:
Nemůžu uplně souhlasit,mám 2010 gsa ještě se starší esou,na 36 tis.km zrepasováno u Procházky a max spokojenost teď najeto 54 tis a super.Jezdím min 50 % ve dvou s plnou polní a maká to skvěle.Tak ještě + - 10 tis. a nechám je zas udělat.Určitě sou lepší tlumiče,ale ty repase originálů bych se fakt nebál a vyšlo to na necelejch 7 tis.

Nemáš prosím tě kontakt na p. Procházku?
 
battul
#11 
"Hloupá" otázka na ESA
Přidané 01.11.2021 21:06

Příspěvků: 291
Registrace: 16.05.15
Hele, já ji šoupnu do Inveltu, mají teď akci 20%na díly a práci a dignostiku s případnou opravou chyb - ještě mi kecá ukazatel paliva - při dojezdu cca 15km tankuji do plna max. 12l??????? a uvidím, co mi řeknou.
 
Filo
#12 
"Hloupá" otázka na ESA
Přidané 01.11.2021 21:18

Příspěvků: 514
Registrace: 07.11.19
battul napsal:
Hele, já ji šoupnu do Inveltu, mají teď akci 20%na díly a práci a dignostiku s případnou opravou chyb - ještě mi kecá ukazatel paliva - při dojezdu cca 15km tankuji do plna max. 12l??????? a uvidím, co mi řeknou.
V Bmw ti k tlmičom nepovedia nič. Navrhnú ti výmenu za nové. Zadok cca 1700€, predok cca 1300€.
 
Tygr
#13 
"Hloupá" otázka na ESA
Přidané 01.11.2021 22:23

Příspěvků: 284
Registrace: 23.02.16
Procházka Čerčany najdeš na netu.Nemám to uložený
 
Filo
#14 
"Hloupá" otázka na ESA
Přidané 01.11.2021 22:48

Příspěvků: 514
Registrace: 07.11.19
Tygr napsal:
Procházka Čerčany najdeš na netu.Nemám to uložený
www.prochymoto.cz
 
battul
#15 
"Hloupá" otázka na ESA
Přidané 02.11.2021 18:05

Příspěvků: 291
Registrace: 16.05.15
Filo napsal:
battul napsal:
Hele, já ji šoupnu do Inveltu, mají teď akci 20%na díly a práci a dignostiku s případnou opravou chyb - ještě mi kecá ukazatel paliva - při dojezdu cca 15km tankuji do plna max. 12l??????? a uvidím, co mi řeknou.
V Bmw ti k tlmičom nepovedia nič. Navrhnú ti výmenu za nové. Zadok cca 1700€, predok cca 1300€.


To asi ano, ale nemusí to být jen tlumiči, ne? Můžou být zarezlé motorky nebo třeba něco jiného. Opravovat to nemusí???????
 
Filo
#16 
"Hloupá" otázka na ESA
Přidané 02.11.2021 19:11

Příspěvků: 514
Registrace: 07.11.19
battul napsal:
Filo napsal:
battul napsal:
Hele, já ji šoupnu do Inveltu, mají teď akci 20%na díly a práci a dignostiku s případnou opravou chyb - ještě mi kecá ukazatel paliva - při dojezdu cca 15km tankuji do plna max. 12l??????? a uvidím, co mi řeknou.
V Bmw ti k tlmičom nepovedia nič. Navrhnú ti výmenu za nové. Zadok cca 1700€, predok cca 1300€.


To asi ano, ale nemusí to být jen tlumiči, ne? Můžou být zarezlé motorky nebo třeba něco jiného. Opravovat to nemusí???????
V BMW tlmič, pružina, hydraulika a už vobec nie krokový motor ako náhradný diel neexistujú. Pre nich je náhradný diel celá pružiaca a tlmiaca jednotka ako celok.
 
battul
#17 
"Hloupá" otázka na ESA
Přidané 08.11.2021 19:33

Příspěvků: 291
Registrace: 16.05.15
Tak podle techniků v Inveltu vše OK. Je to baterii KO. Při nízkém napětí prý vypíná postupně “nepotřebné” systémy.???????
 
RadekFox
#18 
"Hloupá" otázka na ESA
Přidané 08.11.2021 23:01

Příspěvků: 198
Registrace: 30.11.11
Blbost,kdyby si měl baterii k.o. tak ani nenastratuješ.Měl jsem baterku na ¨hraně¨ a vše fungovalo včetně ESA normálně.
 
liskaut@seznam.cz
Filo
#19 
"Hloupá" otázka na ESA
Přidané 09.11.2021 11:22

Příspěvků: 514
Registrace: 07.11.19
battul napsal:
Tak podle techniků v Inveltu vše OK. Je to baterii KO. Při nízkém napětí prý vypíná postupně “nepotřebné” systémy.???????
KO Baterka by mohla robiť problém len pri kalibrácii ESA na diagnostike, ktorá sa robí pri vypnutom motore, inak nie.
 
niki-xy
#20 
"Hloupá" otázka na ESA
Přidané 09.11.2021 19:05

Příspěvků: 52
Registrace: 14.02.14
Zdravím..????. Ideální vlákno pro můj dotaz...???? Někde jsem vyčetl , že základní tovární nastavení tlumičů (asi všeobecně) je na cca 80 kg.....jak tedy vlastně nastavit ESA když jezdec váží například 120 kg...?????? Nebo ESA umí vyhodnotit aktuální váhu..??
Přijde mi zvláštní že by jezdec 120kg měl mít stejné nastavení (jedna helma)jako jezdec například 65kg ...????
Díky za případnou osvětu....
 
Strana 1 z 2:   1    2  
Přejít na fórum:
Motorky BMW GS - diskuse :: Motorky BMW :: BMW R1200GS a R1200GS Adventure (vzducháč) :: Více v diskusním fóru
Přihlášení
Jméno

Heslo



Zaregistrovat se
Zaslat zapomenuté heslo
Kdo je on-line
Hosté on-line: 52
Členové on-line: 0

Registrováno: 8,728
Nejnovější člen: danbrabec

Poslední návštěvy
Reklama
Vygenerované za: 0.18 sekund
Copyright © 2006 BAWORAK.CZ | Kontakt | Časté dotazy | Pravidla portálu | Hosting poskytuje CGI