Ahoj kamarati
Som tu nový,teda budem mať hned prvú otázku..
kúpil som GS 800,riadený srdcom/láska na prvý pohlad/
Viem,že je vela napísaného,že stroje boli v podstate predávané ako nevychytané muchy::
ale ruku na srdce,jazdim i Ducati/čiže všetko je to iba o servise/
Moto je pri 31xxx vyservisovaná/ventily,vidla,nový altík/
Otázka,po naštarovaní asi minutku pri volnobežných otáčkach ako keby bola volná rozvodová retaz,také nepravidelné cvrdlikanie/ticho,cvrkot,ticho a potom to stíchne..
Niečo som čítal o napínaku retaze,treba do toho mechanicky zasahovať?
Ešte k ventilom..moto má teraz 46xxx/ide krásne,tahá,jede jak pílaúbez pazvukov od motora..treba ísť na servis?
A pposledná otázka,taký odhad ..aké máte nájazdy na svojich strojoch ?
Dakujem za všetky odpovede
No je trošku zvláštní jaké popisuješ zvuky kolem rozvoďáku při nájezdu 46 000km. Další -v relativně nízkém nájezdu -píšeš 31 000 výměna alternátoru? nabízí se úvaha že ta moto nemá najeto pouze to co má na tacho . Já mám najeto 125 000km rozvoďák jsem dělal loni asi v cca 115000km ,altík taky (spíš preventivně-cca v 50 000km )nečekám až mě to někde nechá na cestě ale zdaleka ne v 31 000km .Mám všechny ty úkony zapsané -teď to nepůjdu hledat
Upravil kim dne 04.01.2022 12:12
Ahoj,ten alternátor bol vymenený pri 44xxx.
Predpokladám,že moto km stahované neboli/predaj bol velmi seriozny.
Moto som kupoval zo Zlína minulý rok..
Zistoval som si info o moto od výroby
Seznam prohlídek
Datum prohlídky Prohlídka Číslo protokolu Druh prohlídky Stav km Poznámka
19.07.2021 STK CZ-3713-21-07-1195 Evidencní kontrola 45 554
21.11.2018 STK CZ-3851-18-11-2108 Evidencní kontrola 28 828
20.04.2018 STK CZ-3851-18-04-2735 Pravidelná 23 320
30.06.2015 STK CZ-3851-15-06-3036 Pravidelná 19 971
12.06.2013 STK CZ-3851-13-06-0576 Pravidelná 11 669
05.04.2011 STK CZ-3836-11-04-0190 Pred registrací 546
13.05.2009 STK CZ-3618-09-05-0445 Pred schvál. tech. zpusob. vozidla 1
km by mali sedieť
Upravil Tomatto dne 04.01.2022 13:00
Motor po naštartovaní môže klepať - rozvodová reťaž do cca 4 max 10 sec. No aby to klepalo minútu je hóódne veľa. Ak to však klepe, neklepe, klepe , tak čosi nie je v poriadku. Prvá vec, kontrola oleja -aký je a či ho je dosť a potom vytiahnúť napínák, rozobrať ho a skontrolovať.
Napínák sa pohodlnejšie a bezpečnejšie vyberá ak je motor v polohe, ked vačšina ventilov je zavretá - ked točíš za koleso ide ľahko.
Ahojte,
Nasiel som na youtube video,presne s mojim zvukom/cvrkot ktory je nepravidelny/
Vyriesene po vymene hydrosponovaku..
Servis riesim,nexam vymenit+kontrola ventilov.
Ako som napisal po minutke sa zvuk strati a nic nepocut.
Predpokladam k.o napinak,potrebuje cas na dotlacenie oleja
https://youtube.com/shorts/UGxDtiLSqQ8?feature=share
Upravil Tomatto dne 04.01.2022 16:33
Tomatto napsal:
Ahojte,
Nasiel som na youtube video,presne s mojim zvukom/cvrkot ktory je nepravidelny/
Vyriesene po vymene hydrosponovaku..
Servis riesim,nexam vymenit+kontrola ventilov.
Ako som napisal po minutke sa zvuk strati a nic nepocut.
Predpokladam k.o napinak,potrebuje cas na dotlacenie oleja
https://youtube.com/shorts/UGxDtiLSqQ8?feature=share
Otázka .
Ak by som chcel napínak vybrať,skontrolovať,pripadne čistiť,aký postup mám zvoliť.?
Nemôže sa stať,že uvolním retaz do takého stavu,že mi ,,preskočí rozvod,,?
Napínak po vycitení natlakovať,naliať do neho olej a iba vrátiť na pôvodné miesto?
Ďakujem za rady,prípadnú pomoc
Normálně vytáhni ven přeskočit by nic nemělo -drží to ještě vodítka řetězu -hlavně zkontroluj volný pohyb toho šponováku v té šachtě bloku motoru aby nedrhnul(nezůstával viset) -vyčištění profoukání atp