na začátku září mě čeká výlet do Turecka (k hranici s Íránem).
Teploty by tam měly být cca 35°C. A tady začne můj dotaz:
Občas mi vyleze teplota oleje ze standardních 4 malých čárek a jedné větší na plný střední pás a kousek vejš ještě. Při popojíždění městem, kde jsou světla a hustý provoz.
V Turecku předpokládám že to bude něco podobného ještě okořeněné vyšší teplotou a delšíma kolonama. Dá se nějak připravit na "vaření"? Nemám před cestou vyměnit olej na nějaký "vyšší"? 10w60? Přidat větrák je zbytečný?
S wapem opatrne. Na chkadic je snad lepsi jen hadice ucpana prstem a nejaka chemie
Upravil servisak dne 27.04.2022 07:18
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Vyčistit ano, ale ten chladič stejně neudržíš čistej a než do toho Turecka dojedeš, bude plnej hmyzu.
Důležitý je hlavně zastavit, když se ti teplota dostane až nahoru na stupnici.
Jednak už budeš v teplotách, pro který nejsou řešený vůle v motoru...
druhak můžeš strhnout olejovej film, protože na to nemusí být řešenej ani olej (proto tam ta stupnice je)
a jak olej přepálíš, tak je to nevratná změna a ochlazením se to už nezlepší, takže dalším provozem motoru na přepálenej olej už škodíš motoru.
To, že motor nezakuká hned, neznamená, že mu to nevadí, jak si spousta lidí myslí.
Všechno se projeví časem na životnosti, spotřebě oleje, hlučnosti atd...
Já si vždy v takových chvílích hlídám teplotu a jak jsem na předposledním dílku, tak hledám vhodný místo, kde zastavím na 15 min (v UZ při 50°C to prakticky bylo každou hodinu, pokud se nedalo jet rychleji jak 70km/h)... To mě nezabilo a motor furt šlape a furt jezdím na 20w50.
Upravil Mr GS dne 27.04.2022 10:10
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Na to přehřátí, to nemusíš být ani u hranic se Sýrií nebo Irákem.. :-) Mně se to povedlo loni ve Vídni, vyrostlo to na předposlední dílek, naštěstí se to pak rozjelo a slezlo to dolů.
On už Istanbul bude náročný, uvidíš. Na ten se netěším, to je peklo. Pokud tam nechcete na památky a mešity tak jej objeď. My do Turecka jedeme v červenci, tak sháním body zájmu a zajímavé cesty. Něco už mám tak jak bude chvíle, tak to tu do tématu Turecka vložím.
Ty už máš nějaký itinerář, představu?
Mimochodem povezu 1,5 l oleje na kufru a přemýšlím aby to v těch vedrech stačilo....
servisak napsal:
S wapem opatrne. Na chkadic je snad lepsi jen hadice ucpana prstem a nejaka chemie
Chladič vytáhnout z motorky, zaslepit vývody, "louhovat" v horké vodě se saponátem a střídavě vytáhnout a něčím měkkým (např. ustřiženou drc-páskou) vyšťourávat chitinové hmyzí kroffky, proplachovat horkou lázní injekční stříkačkou.
Mr GS nebude souhlasit, ale mám odzkoušenou nerezovou síťku s oky asi 2 mm, těsně před chladičem, chladič za ní je čistý i po sezoně 40k km a chladilo to i na Korsice při 39°C.
Upravil Francis dne 27.04.2022 14:52
tak on stačí tahokov..to snad i prodávají na ten chladič a nebo kdo chce ušetřit, tak to může vymyslet skelnou síť na hmyz...
Zavděčit se všem, je umění, které nikdo nedokáže. 1200 GSA - 2011
Ani čistý chladič ak sa posuvaš v kolóne v Istambule asi moc nepomôže. Už si nepamätám koľko miesta je na GSku za chladičom, ale nenapadlo niekomu dať tam elektrický ventilátor za chladič ako sa dávajú napr na endurá čo ho nemajú (alebo im jeden nestačí ) ? Spinať kľudne vypinačom na rajdach, popr sofistikovane termostatom?
Napr z RTcka http://www.rubbersideup.com/2009-bmw-r1200rt-p-r1200rtp-engine-oil-cooler-fan-17217677364-17117656030 ... tuším na policajné sa to montovalo seriovo
Upravil patol dne 28.04.2022 07:27
patol napsal:
Ani čistý chladič ak sa posuvaš v kolóne v Istambule asi moc nepomôže...
Kolonu v Istanbulu mám absolvovanou (avatar fotka je z hranic u Malko Tarnovo), jednou do Asie a podruhé zpět, s R1100 RS bez ventilátoru. S čistým nezahmyzeným chladičem a bez přehřívání.
Upravil Francis dne 28.04.2022 07:33
Ja bych to taky nejak extra neresil . Drzel bych olej na horni hranici pokud mozno cersfvej pred dovolenou nenechavat to do bezvedomy prehrivat
... servis a diagnostika BMW Motorrad
patol napsal:
Napr z RTcka http://www.rubbersideup.com/2009-bmw-r1200rt-p-r1200rtp-engine-oil-cooler-fan-17217677364-17117656030 ... tuším na policajné sa to montovalo seriovo
Tak snad to je nějak postavené, aby k tomu přehřívání nedocházelo. Jinak když stále někdo laboruje o ventilátoru, tak bych tam dal nějakej na pc 3pin a je to, sice to asi nebude hezké, ale když to někdo mermomoci chce chladit ventilátorem,tak bych to viděl tuhle možnost.
Zavděčit se všem, je umění, které nikdo nedokáže. 1200 GSA - 2011
John_Ice napsal:
Tak snad to je nějak postavené, aby k tomu přehřívání nedocházelo. Jinak když stále někdo laboruje o ventilátoru, tak bych tam dal nějakej na pc 3pin a je to, sice to asi nebude hezké, ale když to někdo mermomoci chce chladit ventilátorem,tak bych to viděl tuhle možnost.
John_Ice napsal:
Tak snad to je nějak postavené, aby k tomu přehřívání nedocházelo.
NĚJAK
nějak zázrakem to postavili, aby se ani v horku a ve stoje nepřehříval vzduchem chlazený motor
spíš se NĚJAK spoléhalo alespoň na základní inteligenci lidí ... a proto je teď z GS místo lehkýho jednoduchýho endura, těžká je.bka plná asistentů... a furt je to málo... nějak to furt nedokáže vyvážit tu bezmeznou blbost lidí.
Nepomohl chladič... nepomohl termostat... nepomohl teploměr... nepomohl digitální ukazatel červeného pole, které se posunuje až s teplotou motoru... nepomůže nic... možná elektrický bič v pravým heftu
Upravil Mr GS dne 28.04.2022 18:10
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA