Zdravim, absolvuji prvni stovky km na 1200 GS LC (vyrobena 11/2014) s najezdem 31k km a nebyt vyse uvedeneho problemu je to po dlouhe dobe motorka, ktera je mi maximalne pohodlna a prijemna na jezdeni.
Vcera jsem vymenil olej a filtry zda predchozi majitel nepouzil nejaky nestandardni olej, ale i po vymene je to stale stejne. Pomerne velke skubance pri razeni jednicky z mista, na muj vkus tezke razeni nizsich prevodu 2-3-4 a problemy s hledanim neutralu (jako dostanu ho tam, ale neni to nic na co se clovek tesi). Razeni s quickshifterem jde naopak hladce ... zde problem neni.
V clanku se popisuje, ze BMW od jisteho data zacalo monotvat delsi vypinaci tycku spojky...dohledal jsem ze novy dil nahrazuje dil z obdobi 10/2012-7/2014 tedy realne bych tam mel mit uz tu delsi, ale je mozne se na to spolehnout?
Novy dil ma oznaceni 21528550147 Tlacny prvek 57.5mm. Predpokladam, ze by nemuselo byt problem to zkontrolovat a vymenit...chapu spravne, ze na LCcku tim, ze je spojka vpredu se jedna o sundani prsou a tri sroubu na spojce, ktere drzi pera a operny plech kam zabira uvedena tycka...kterou vytahnu a osadim novej dil.
Tiež sa zoznamujem s LC 2016-7, povedal by som, že prevodovka - teda spojka funguje rovnako. Je napr. úsmevné, že prvé zaradenie jednotky na studenom motore je najjemnešie. Pri radení smerom hore sa mi osvedčilo spraviť preraďovací "pohyb" rýchlo, vtedy to ide hladko.
Tak ono to dává logiku, pomalý řazení je špatný řazení. Když budu vteřinu dvě nebo víc držet spojku tak motor spadne na volnoběh nebo s plynem otáčky ulítnou někam... a jakákoliv rychlost tam prostě nepůjde ideálně.
Zase ta jednička jde ideálně jen když se řadí fakt z volnoběhu, když ju tam kopneš hned po nastartování, když jsou ještě otáčky víš, tak taky slušně kopne/bouchne.
Jinak u GSA 2014 s 80k km neutrál také řadit neumím, prostě to skáče třeba 1-2, 2-1, 1-2, 2-N, chce to citlivější nohu, někdy to jde napopré, někdy až na třetí pokus. QS taky řadí jak má, bez škubání.
Díval jsem se na to video jak při rychlosti a zmáčklé spojce rukou protácí kolo a těžko říct, odpor mokrá spojka bude klást vždy. Řekl bych, že jsem někde mezi tím, co měl jako původní špatné a tím opraveným. Ale záleží jak má kdo silné ruce
R1200GSA LC '14 modrá od Boba :-)
cau, no k tej upravenej tycce vybavovani spojky...dle BMW (psal jsem si s nima) bych mel mit motor vyrobeny az po te uprave a mel bych tam tedy mit tu spravnou.
Jinak potvrzuji, ze razeni jednicky na miste pri studenem motoru je opravdu jemnejsi nez pak kdyz je to ohrate.
Jinak nasel jsem jeste jedno video, kde chlapik popisuje, ze je treba malinko posunout polohu pistku na pacce...musim se kouknout jak je to tam udelane (az sundam vicko) a kolik tam take je treba oleje..nesmi se to samozrejme posunout moc...to by bylo spatne: https://www.youtu...XJ_rRi0e0c
Ja dnes udelal jeste jednu upravu a to, ze jsem si packu nastavil na nejvzdalenejsi polohu od heftu a musim rict, ze to dost pomohlo...sice jednicka tam jeste stale pada docela drsne, ale urcute s mensi rano nez to bylo a prerazovani je ted uz uplne ok a neutral uz se hleda v podstate normalne...takze zkusim tom malicko posunout tim nastavenim toho pistku.
Upravil tull dne 30.04.2022 19:17
Jawa 90 Roadster --> MZ 250 --> Honda CX 500 (1979) --> Honda CB 750 (2002) --> R 1200 R (2008) --> R 1200 GS LC (11/2014)