Zdravím,
GSA r.v.2015 vlastním 3. rok a za tu dobu jsem najel cca 30tis. km. Nyní má moto cca 80tis.km. Do loňského roku vše ok a letos na jaře jsem při každoročním servise a výměně oleje nalil 4l oleje (originál BMW 5w40). Olej byl v kontrolním okénku až nahoru. Pak jsem byl ve Francii, kde jsem najel cca 600km v horách. Jezdil jsem ve dvou s manželkou a bylo dost vedro. Když jsem přijel domů, motorku jsem dal na hlavní stojan do garáže a po několika dnech koukal do kontrolního okénka a oleje tam bylo do půlky. Je možné, že by po cca 600km byla taková spotřeba oleje?. Do Francie a zpět byla motorka dopravována na přívěsu.
Díky za odpovědi
servisak napsal:
byla pak moto ohrata na provozní teplotu
Jo ne nebyla, v garáži je cca 20st. To mne nenapadlo, když jsem měnil olej tak to bylo +/- také při této teplotě a jak jsem psal, tak jsem tam nalil ty 4l a bylo to plný. Asi moc.
na vzduchaci je myslim spravny postup ohriat motorku na prevadzkovu teplotu (nie na volnobehu !!) a nasledne odstavit a dat na hlavny stojan na vodorovnu podlahu a po 5 min. od vypnutia motora pozriet okienko
na vodniku to tipujem bude rovnako
live fast, die young be wild, have fun
na vzduchaci je myslim spravny postup ohriat motorku na prevadzkovu teplotu (nie na volnobehu !!) a nasledne odstavit a dat na hlavny stojan na vodorovnu podlahu a po 5 min. od vypnutia motora pozriet okienko
servisak napsal:
Spatne vse spatne. Vzdy se vypousti olej na provozni teplote a to stejne je ze se kontroluju pri ohratem motoru
Mám něco zkontrolovat zda není něco špatně? Díky
Servisák ti naznačil, že vetko robíš zle. Olej sa z motora vypúšťa po jeho zohriatí na prevádzkovu teplotu, najlepšie po jazde. Stav oleja tiež po jazde cca 10 min. na hlavnom stojane, atd ...
servisak napsal:
Spatne vse spatne. Vzdy se vypousti olej na provozni teplote a to stejne je ze se kontroluju pri ohratem motoru
Mám něco zkontrolovat zda není něco špatně? Díky
Servisák ti naznačil, že vetko robíš zle. Olej sa z motora vypúšťa po jeho zohriatí na prevádzkovu teplotu, najlepšie po jazde. Stav oleja tiež po jazde cca 10 min. na hlavnom stojane, atd ...
Jo to jsem pochopil, ale jde o to, jestli teda velká hladina oleje třeba nemohla porušit (vystřelit) třeba nějaké gufero. Tam směřovala má otázka. Jinak si myslím, že tím jak jsem jezdil v Alpách a byla vysoká hladina oleje, který ještě teplotou mabyl tak se v zatáčkách odlil a spálil.
servisak napsal:
Spatne vse spatne. Vzdy se vypousti olej na provozni teplote a to stejne je ze se kontroluju pri ohratem motoru
Mám něco zkontrolovat zda není něco špatně? Díky
Servisák ti naznačil, že vetko robíš zle. Olej sa z motora vypúšťa po jeho zohriatí na prevádzkovu teplotu, najlepšie po jazde. Stav oleja tiež po jazde cca 10 min. na hlavnom stojane, atd ...
Jo to jsem pochopil, ale jde o to, jestli teda velká hladina oleje třeba nemohla porušit (vystřelit) třeba nějaké gufero. Tam směřovala má otázka. Jinak si myslím, že tím jak jsem jezdil v Alpách a byla vysoká hladina oleje, který ještě teplotou mabyl tak se v zatáčkách odlil a spálil.
po naliati oleja si nenastartoval a ani neskontroloval hladinu , tak nemozes ani vediet kolko oleja ti zmizlo a konspirujes . Ved urob dalsich 600 km a potom vypisuj.
Jednou sem tu mel RT 1150,borec volal ze to strasne huli.mel plny filtrbox oleje tak ze to teklo přírubama do sani. Vypustil sem stama 8 litru.gufera vydrželi.
Kupredu spatki ni krok...
Bohumil napsal:
Jednou sem tu mel RT 1150,borec volal ze to strasne huli.mel plny filtrbox oleje tak ze to teklo přírubama do sani. Vypustil sem stama 8 litru.gufera vydrželi.
Tak ja tam nalil dle maanualu 4l tak by to mělo byt ok. Budu to sledovat tak uvidíme. Díky