Zdravím Vás, na mojej R100GS PD pozorujem zle studene štarty. Pristudenom štarte musím držať aj plyn ináč motorka nevie držať otáčky a zdochne. Karburátory vyčistene a poskladane. O krúžky vymenene a sýtič funguje keďže pri teplom motore keď dám sýtič tak motor zdochne. Nestretol sa stým niekto ? Benzín tankujem len 100 oktán. Ďakujem za pomoc.
BMW R100GS PD Classic
Že sytič funguje není jenom o tom, že když ho zapneš při teplém motoru, tak zdechne. Musí být taky seřízený lanka na obou stranách stejně a jen s malou vůlí ve vypnutým stavu. Dále je to taky dost závislé na správným nastavení volnoběhu, šroubu bohatosti směsi a celkově všechny lanka a synchronizace.
Navíc tyhle motory mají předstih seřízený na 91 oktanů a ne na 100, takže tím tomu vůbec nepomůžeš.
Tohle není blbuvzdorná 1250, kde zmáčkneš čudlík a jedeš
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Ďakujem za odpoved, je mi jasne že to nie je moderna motorka a samozrejme to akceptujem. To s tým benzínom som nevedel. Všetci mi vraveli že pre ňu je najlepší 100 oktán. Skúsim natankovať klasiku 95 a uvidím čo to urobí. Nevieš mi prosím povedať čo ešte môžem skontrolovať pripadne na základe čoho kontrolovať dane veci čo si spominal. Bude stačiť servisný manuál ?
BMW R100GS PD Classic
To s tím benzínem je běžnej omyl. Většina lidí si myslí, že víc oktanů = lepší kvalita, ale vyšší oktanové číslo znamená větší odolnost proti detonačnímu hoření, což je potřeba s nárůstem komprese motoru. U těchto starších by to, při nejlepším, nemělo mít žádný vliv.... Ovšem poslední dobou se dostává do hry další faktor a to je obsah biosložek a to je horší u 95ky. Takže celkově těžko říct, co je horší. Každopádně netvrdím, že je to špatně a že to máš vyměnit. Jen jsem psal, že tomu tím nepomůžeš... Ale netvrdím, že uškodíš
Origo manuál by ti měl stačit. Nestudoval jsem ho teda kompletně, protože ho mám jen v Němčině, ale je hodně podrobný a mělo by tam být takřka vše. Rozhodně budeš potřebovat něco na synchronizaci... Jakýkoliv zařízení pro změření/ porovnání podtlaků. Je to dvouválec a vše musí makat naprosto stejnoměrně, jinak je to na ho....
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Dakujem za odpoved, synchronizáciu som urobil na oboch a s tým už asi nie je problém. Zrejme bude treba skontrolovať tie trysky ako si písal na začiatku.
janci přiložený následující obrázek:
[108.32Kb]
Upravil janci dne 04.08.2022 08:29
BMW R100GS PD Classic
Mr GS napsal:
To s tím benzínem je běžnej omyl. Většina lidí si myslí, že víc oktanů = lepší kvalita, ale vyšší oktanové číslo znamená větší odolnost proti detonačnímu hoření, což je potřeba s nárůstem komprese motoru. U těchto starších by to, při nejlepším, nemělo mít žádný vliv. ... Takže celkově těžko říct, co je horší. Každopádně netvrdím, že je to špatně a že to máš vyměnit. Jen jsem psal, že tomu tím nepomůžeš... Ale netvrdím, že uškodíš ...
S tím neuškozením bych byl opatrný. Pokud si dobře pamatuju, tak vyšší oktanové číslo není jen o vyšší odolnosti proti detonacím, ale zároveň o delší době hoření. Nezvýšíš-li předstih s "lepším" benzínem, hrozí dohořívání při výfukovém zdvihu pístu a tím vyšší tepelné namáhání výfukových ventilů a jejich sedel. Situace se zhoršuje s rostoucími otáčkami motoru, času na prohoření je méně. Pro správné prohoření vyšší oktanové číslo víceméně potřebuje vyšší kompresi, čehož se oklikou dosáhne dřívějším zapálením směsi před horní úvratí, píst stlačuje již hořící směs a tlak ve spalovacím prostoru je tím pádem vyšší.
Ja myslím ze obyčejná 95tka ma tak 91 1100 gs mi zrovna dneska pěkně klepala...
Takže 100vka bude mít dyz moc tak 98... moc bych si s tou kvalitou benzinu u nás nefandil...
Upravil Bohumil dne 04.08.2022 13:14
Kupredu spatki ni krok...
S tím neuškozením bych byl opatrný. Pokud si dobře pamatuju, tak vyšší oktanové číslo není jen o vyšší odolnosti proti detonacím, ale zároveň o delší době hoření. Nezvýšíš-li předstih s "lepším" benzínem, hrozí dohořívání při výfukovém zdvihu pístu a tím vyšší tepelné namáhání výfukových ventilů a jejich sedel. Situace se zhoršuje s rostoucími otáčkami motoru, času na prohoření je méně. Pro správné prohoření vyšší oktanové číslo víceméně potřebuje vyšší kompresi, čehož se oklikou dosáhne dřívějším zapálením směsi před horní úvratí, píst stlačuje již hořící směs a tlak ve spalovacím prostoru je tím pádem vyšší.
Dík za info
To jsem nevěděl a nechtěl jsem to zbytečně dramatizovat... znáš to? Pak se tady na tebe sesype 4tis lidí, co sice moc nejezdí, ale budou tvrdit, že celej život tankují vervu do žigula a nikdy se mu nic nestalo
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Bohumil napsal:
Ja myslím ze obyčejná 95tka ma tak 91 1100 gs mi zrovna dneska pěkně klepala...
Takže 100vka bude mít dyz moc tak 98... moc bych si s tou kvalitou benzinu u nás nefandil...
Bohumile, jenže tohle už nebude o oktanech, ale o těch biosra.čkách. Oktanový číslo to možná nezmení, ale motory, který na to nejsou kompletně uzpůsobený, tím neskutečně trpí. Čistej ethanol taky nejde tankovat do každýho vozidla... a 10% už je prostě množství, který se jen tak "neztratí"
Já to s tímhle svinstvem vidím s našema milovanejma motorama bledě
Upravil Mr GS dne 05.08.2022 07:30
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Mr GS napsal:
Dík za info
To jsem nevěděl a nechtěl jsem to zbytečně dramatizovat... znáš to? Pak se tady na tebe sesype 4tis lidí, co sice moc nejezdí, ale budou tvrdit, že celej život tankují vervu do žigula a nikdy se mu nic nestalo
Tohle se dříve učilo na průmyslovce + k tomu byla praxe v diagnostické dílně. Škola v Rychnově n/K (strojnická průmyslovka se specializací na automobilové oprávarenství) prý měla lépe vybavenou autodílnu než automobilní průmyslovka v MB. Nemám to vyčtené z internetu ;-) a asi i nějaká skripta bych vyhrabal.
Upravil Francis dne 05.08.2022 09:14
Mr GS napsal:
Dík za info
To jsem nevěděl a nechtěl jsem to zbytečně dramatizovat... znáš to? Pak se tady na tebe sesype 4tis lidí, co sice moc nejezdí, ale budou tvrdit, že celej život tankují vervu do žigula a nikdy se mu nic nestalo
Tohle se dříve učilo na průmyslovce + k tomu byla praxe v diagnostické dílně. Škola v Rychnově n/K (strojnická průmyslovka se specializací na automobilové oprávarenství) prý měla lépe vybavenou autodílnu než automobilní průmyslovka v MB. Nemám to vyčtené z internetu ;-) a asi i nějaká skripta bych vyhrabal.
To určitě měla, protože v MB (jestli tím je myšleno Mladá Boleslav) průmyslovka takové zaměření neměla. A to co měla patřilo spíš do muzea alespoň v dobách mého studia.
Zdarec,
Při studeným startu i se sytičem se tomu musim tak minutku pověnovat plynem, jinak to zdechává. Pak to tak nějak běží a tak po chvíli tomu dám sytič i do první polohy. Uznávám, nejsem úplně nejpečlivější a můžu to mít tak trochu v hnoji