Ahoj. Prošel jsem si operací karpálů a přemyšlim o tomto uchycení řidítek.Mate s tim někdo prosim nějakou zkušenost ? Co jsem koukal tak to prodává Pardál ale piše 5 cm nahoru,což bych řekl že na 1200 vzduch už nedají origo lanka .Ted tam mám 3cm a jeto na knop. A jestli to vubec funguje ? Dik Martin
martin
Ja mám na 690ke toto [url] https://okrmoto.com//storage/media/pho_nmon_sxs06125200_phds_progressive_handlebar_damping_system__sall__awsg__v1.jpg[/url] a funguje to proti vibráciami jednobuchu celkom účinne. Dajú sa tie silentbloky kúpiť v troch tvrdostiach (mám stredne, mäkké stali za prd), ale či to robia aj s uchytenie na 1150ku? Inak problém s karpalmi a všeobecne s trpnutim rúk nie je vo vibráciách, ale v zlom uhle riditok....poloz si na stôl voľné ruky a uvidíš v akom uhle je prirodzene zápästie voči predlaktiu, túto polohu potom poloz na rajdy a ak uvidíš rozdiel, tak zháňaj druhé rajdy. Mám za sebou podobné problémy a pomohla až výmena rajdov za zavretejšie
Tiež trochu pomôžu penové gripy, ale nie tie z bicykloveho, ale motorkove (Ktm powerparts), ktoré neberú vodu a nemusíš ich sušiť každé ráno po rosé alebo daždi
Upravil patol dne 04.09.2022 14:27
A nemaju náhodou origo 1150kove rajdy už v sebe nejaké odpruženie? Ja osobne by som sa vybodol na dodatočné odpruženie a skusil iný uhol- tŕpnutie väčšinou vzniká dlhodobým zlým zalomením zápästia, kedy tlačíš na problematické partie....skús to meranie čo som hore popisoval. Požičať si od nejakého enduraka rajdy by nemal byť problém (popr zobrať nejaké už ohnuté a "doladiť" ich na skúšobnú jazdu-tú by mohli prežiť )
A tiež ak si zvyknutý mať furt prst na brzde a spojke, tak doladiť ak ich výšku do prirodzenej polohy zápästia . Malé blbosti s veľkým účinkom.
Upravil patol dne 05.09.2022 21:32
Este malé negatívum tých odpruzenych objimok- pri jazde v stoji keď sa navážis na rajdy a zatlačíš na jednu stranu, tak v tých silentblokoch mierne uhnú voči motorke, robí to na koncoch celkovo cca 2cm (po jednom hore aj dole). Nič hrozného, len si na to treba zvyknúť. Čo sa týka vôle pri zatočení, tam je to bez "vôle"
Patol -děkuji za odpověd. Již nemam 1150 ale jak pišu v naázvu tematu 1200. S nastavenim řidítek = zalomenim problem nevidim. mam to v pohodě.Jen bych to chtěl zkusit jako prevenci to odpružení. Toho o čem píšeš = v rejdu při zatlačenítam ja znát ta vule toho silenbloku... s toho mam trochu špatny pocit.... Jinak karpály z moto po 35 letech asi nemám .tam je jinej problem.Ale po tdnu na moto to začne byt trochu problem.... Martin
martin
Práveže "v rejdu" je to pevné. Hýbe sa to iba smerom hore-dole pri pohľade z boku, čo je práve výhoda. Keď si zväčšiš ten obrázok, je tam spodný vodiaci segment , ktorym je to pritiahnuté k rajdom a môže sa pohybovať iba v osi tých šrobov pri deformácii silentblokov. Mal som možnosť skusit aj odpruženie pri jednosrobovom uchyteni o okular, kedy vlastne medzi spodnou objimkou a srobom čo ju držal k okularu bol valcovity silentblok, takže to malo vôľu do všetkých smerov a to mi pripadalo ako keby si mal povolenú vidlu...teda hlavne ak tie silentbloky už neboli zrovna nové- takže takéto nebrať.
Upravil patol dne 06.09.2022 07:40
Ahoj, hele já tomu asi nerozumím, jak to funguje? Vždyť na motorce jsou brejle, ty jsou na pevno (přes ložiska) spojené s rámem/motorem. Na těch brejlích jsou tyhle objímky pomocí šroubů přidělané napevno. Takže do těch řídítek by měly jít stále stejné vibrace, ne? Jediné co vidím je, že horní polovina je spojená přes šrouby které jsou v nějakém elastomeru. Tak co tam tlumí? Přece když je silentblok, tak je to "kus" gumy a z něj jsou na různé strany třeba závitové tyčky, ale ty proti sobě nejsou spojené napevno, ale přes tu gumu. Pak to tlumí. Ale tohle? To je, jako bych si na motorce omotal dráty molitanem a čekal, že to bude méně drncat:-) Fakt tomu nerozumím...
Umím si ale představit, že proti vibracím bys mohl bojovat třeba jinými závažíčky na konci řídítek a nepříjemné frekvence bys zaměnil za frekvence, které ti nevadí. To by ale chtělo nějak inteligentně změřit a naladit to a na to zatím nápad nemám... Ale jinak je to zajímavé téma.
paulik78 napsal:
Ahoj, hele já tomu asi nerozumím, jak to funguje? Vždyť na motorce jsou brejle, ty jsou na pevno (přes ložiska) spojené s rámem/motorem. Na těch brejlích jsou tyhle objímky pomocí šroubů přidělané napevno. Takže do těch řídítek by měly jít stále stejné vibrace, ne? Jediné co vidím je, že horní polovina je spojená přes šrouby které jsou v nějakém elastomeru. Tak co tam tlumí? Přece když je silentblok, tak je to "kus" gumy a z něj jsou na různé strany třeba závitové tyčky, ale ty proti sobě nejsou spojené napevno, ale přes tu gumu. Pak to tlumí. Ale tohle? To je, jako bych si na motorce omotal dráty molitanem a čekal, že to bude méně drncat:-) Fakt tomu nerozumím...
Umím si ale představit, že proti vibracím bys mohl bojovat třeba jinými závažíčky na konci řídítek a nepříjemné frekvence bys zaměnil za frekvence, které ti nevadí. To by ale chtělo nějak inteligentně změřit a naladit to a na to zatím nápad nemám... Ale jinak je to zajímavé téma.
Tiež som na to prvý krát kukal jak to funguje...ale keď to používajú na Dakare a majú to aj chalani. Konštrukčne je spodná objímka dvojitá (objímka v objimke s veľmi malou vôľou ), pričom tá horná objímka a horný diel spodnej má väčší otvor ako je priemer šrobu. Potom na oboch koncoch objimok na šrobe (to čierne - také je aj pri "matici" dole) je podložka s kuželovym silentblokom, ktorá zabezpečuje jednak aby to celé nebolo spojené "na tvrdo" a kuzelovitosťou vystreduje šroby a celú sústavu aby bolo všetko v osi. Tým pádom sa môže pohybovať horná objímka spolu s hornou časťou spodnej objímky (ktorými sú vlastne stiahnuté rajdy) voči spodnej objimke pripevnenej na okulare v smere v osi vidlice v rozsahu danom hlavnými silentblokom. V konečnom výsledku to tlmí určité vibrácie od okularu do rajdov pri bežnej jazde "bez záťaže " a tiež pri jazde po stojačky tlmí šupy od kolesa a to bez straty pevnosti na krut (rajdy/okular)
Upravil patol dne 07.09.2022 14:07
patol napsal:
Tiež som na to prvý krát kukal jak to funguje...ale keď to používajú na Dakare a majú to aj chalani. Konštrukčne je spodná objímka dvojitá (objímka v objimke s veľmi malou vôľou ), pričom tá horná objímka a horný diel spodnej má väčší otvor ako je priemer šrobu. Potom na oboch koncoch hornej objímky na šrobe (to čierne - také je aj pod hkavou šrobu) je podložka s kuželovym silentblokom, ktorá zabezpečuje jednak aby to celé nebolo spojené "na tvrdo" a kuzelovitosťou vystreduje šroby a celú sústavu aby bolo všetko v osi. Tým pádom sa môže pohybovať horná objímka spolu s hornou časťou spodnej objímky (ktorými sú vlastne stiahnuté rajdy) voči spodnej objimke pripevnenej na okulare v smere v osi vidlice v rozsahu danom hlavnými silentblokom. V konečnom výsledku to tlmí určité vibrácie od okularu do rajdov pri bežnej jazde "bez záťaže " a tiež pri jazde po stojačky tlmí šupy od kolesa a to bez straty pevnosti na krut (rajdy/okular)
patol napsal:
Tiež som na to prvý krát kukal jak to funguje...ale keď to používajú na Dakare a majú to aj chalani. Konštrukčne je spodná objímka dvojitá (objímka v objimke s veľmi malou vôľou ), pričom tá horná objímka a horný diel spodnej má väčší otvor ako je priemer šrobu. Potom na oboch koncoch hornej objímky na šrobe (to čierne - také je aj pod hkavou šrobu) je podložka s kuželovym silentblokom, ktorá zabezpečuje jednak aby to celé nebolo spojené "na tvrdo" a kuzelovitosťou vystreduje šroby a celú sústavu aby bolo všetko v osi. Tým pádom sa môže pohybovať horná objímka spolu s hornou časťou spodnej objímky (ktorými sú vlastne stiahnuté rajdy) voči spodnej objimke pripevnenej na okulare v smere v osi vidlice v rozsahu danom hlavnými silentblokom. V konečnom výsledku to tlmí určité vibrácie od okularu do rajdov pri bežnej jazde "bez záťaže " a tiež pri jazde po stojačky tlmí šupy od kolesa a to bez straty pevnosti na krut (rajdy/okular)
Děkuji Patolovi za objasnení funkce antivibračního uchytu řiítek. Vim v čem to spočívá. Diky. Ale nikdo neví žadný konkrétni výrobek na 1200 gs vzduch rv 2011 ? Diky Martin
martin
Ešte máš takúto možnosť [url] https://www.maxmoto.sk/shop/nahradne-diely-a-doplnky-pre-motorky/riadidla-pre-motocykle-fasst-usa/radidla-pre-motocykle-fasst-flexx-handlebar-moto-10-32-detail[/url]. Boxer sa ale nejak extra netrase, tam tí skôr môže vadiť frekvencia tých vibrácií, čo sa upravuje zmenou hmotnosti závaží na koncoch rajdov. Behni do rybárskeho obchodu, nakúp veľké hranaté olovká a skúšaj ich binderkami pripaskovať (neskôr na pevno) ku blastrom až nedosiahneš želaného efektu. Vo finale si potom môžeš dať vytočiť závažia na rajdoch z iného materiálu
Upravil patol dne 09.09.2022 07:38
Prevedenie ala KTM, kde nemáš žiadne závažia dodnes si pamätám ten nechapavy pohľad predavača v rybárskom že načo chcem iba hranaté
patol přiložený následující obrázek:
patol napsal:
Este malé negatívum tých odpruzenych objimok- pri jazde v stoji keď sa navážis na rajdy a zatlačíš na jednu stranu, tak v tých silentblokoch mierne uhnú voči motorke, robí to na koncoch celkovo cca 2cm (po jednom hore aj dole). Nič hrozného, len si na to treba zvyknúť. Čo sa týka vôle pri zatočení, tam je to bez "vôle"
Mně tedy nepřipadne, že bych měl v řidítkách nějakou vůli a to jsem je dotahoval na předepsaných 16 Nm a zdá se mi, že mezi objímkami téměř žádná vůle není..
otarakosnik přiložený následující obrázek: