Setkal se někdo s takovou vadou? . Mám 1100gs. Na tlumiči najeti 15000 km. Tlumiče sem nechával dělat s o 2cm vyšími zdvihy. S tím že přední tlumič byl na 1150gs ale prodejce i mechanik řekl že je to ok.
Horní matka dotažena na 47nm. Dotahoval jsem podle pokynu vyrobce kdy jsem tlumic přidržel klíčem zespodu tlumiče aby se tlumič neprotočil.
Horní trn se ulomil když jsem nasazoval zadní kolo. V podstatě v klidové poloze.Z ničeho nic to odlítlo.
JANMZ přiložený následující obrázek:
Tak původní příspěvek měním. Je dost možný, že ten trn je namáhaný v jiném úhlu? Nevím, jestli je 1100 a 1150 podvozkově totožná, nebo tam je jiná geometrie...
Praskl takhle na začátku, což mi evokuje namáhání z jiného než očekávaného směru.
V.
Upravil vvalosek dne 07.01.2023 11:20
Neexistuje špatné počasí!
Já jsem dával jen novou tu horní matku nic víc. Ten trn tam je přišroubován a myslím že je zalepen lepidlem. Tlumič byl v servisu najaře a dával se tam nový trn. Protože ten z výroby byl krátký.
Asi je to možný že ten trn je vyhlý víc směrem k řídítkům, jelikož ten tlumič je objemější. Original tlumič je mnohem užší.
Našel jsem na pružině odřené místo.Mohla to být kombinace vyších zdvihů a že je tlumič objemější plus material trnu. Jinak nevim.
Letos jsem s tím jezdil v horách v Albánii. Dobrej pocit z toho tlumiče a jak je vyřešen horní trn zrovna nemám.
Takže tlumič letí do popelnice.
JANMZ přiložený následující obrázek:
Ahoj, měl jsi správně složenou sestavu pružících gum a distanční trubičku v tom horním uložení? Viz https://www.realo...Id=31_0335, aby se tlumič mohl při propružení v horním uložení natočit.
Vyhodit relativně nový tlumič do koše je opravdu "rozumné " řešení.
Jinej by ho třeba reklamoval u prodejce. Nebo využil nabídnutou opravu, snížení atp.
viz naše korespondence, která zůstala bez odpovědi
Dobrý den.
Lidí co jezdí s tlumičem z 1150 na 1100 gs je celá řada. Vidím prvně, že by trn prasknul.
To, že si při úplném vyvěšení kola škrtne pružina o ten plast alternátoru je normální, děje se to někdy i u některých jiných motocyklů a výrobců. Věřte, že by dřív měl prasknout plast než trn.
Otázka je, v jakém stavu je horní uložení toho trnu, myslím tím ten silenblok a trubička, případně jakým momentem byl trn dotáhnut.
Jinak není problém trn vyměnit v záruce, případně tlumič o pár milimetrů zkrátit.
Upravil milan enduroskola dne 08.03.2023 18:22
Enduroškola, tlumiče TFX a Hyperpro, doplňky na cestovní endura, diagnostika a servis moto BMW GS
Já teda na foto nikde nevidím silentblok, takže jestli jsi ho tam nedal a nebo jestli je tak na hadry, že neplní svoji fci, tak je pochopitelný, že to materiál (kov na kov) nevydrží.
Mr GS přiložený následující obrázek:
Další věc je, že se to nedotahuje na 47Nm, ale na 35Nm, což taky může být ten problém. Pak je silentblok rozmáčklej tak, že opět nemusí fungovat tak, jak má.
Takže prvně bych šel po tom, jestli jsem si náhodou problém nezpůsobil sám, pak bych to řešil z výrobcem/prodejcem a pak teprve na internetu.
A úplně na závěr bych asi řekl, že prasknout může všechno...
Místo, abys byl rád, že se ti to nestalo za jízdy, jak jiným lidem třeba i origo šroub zadního tlumiče, a nerozbil sis hubu, tak budeš "konstruktivně" demonstrativně vyhazovat tlumič do popelnice
Evidentně není mnoho lidí, kterým se to stalo, takže se to nedá brát za dogma... nebo myslíš, že jo?
Mr GS přiložený následující obrázek:
Mr GS> Silentblok "rozmáčknout" nemůžeš, pokud tam je jak distanční futro (pozice č. 3, v podstatě kus trubky), tak pod matkou podložka s dírou max 11 mm (pozice č. 4), která se o futro opře.
Upravil Francis dne 11.03.2023 10:52
To "futro" sa dá rozmačknúť ak to ťaháš (alebo niekto pred ním) na hulváta. Presne pre to som ho menil keď som nahadzoval Wilbers na moju 1100ku, zdalo sa mi že to nemá možnosť pohybu a nový bol o niečo dlhší.....pri porovnaní bolo vidieť na tom skrátenom na koncoch deformáciu, že to išlo ťažko aj cez závit stiahnuť
Upravil patol dne 12.03.2023 08:58
Fancis, normálně ne, když se to odtahuje na těch 35Nm, ale jak kdybys nevěděl, co dokážou lidi... půlmetrová ráčna a zkušenosti z JZD umí divy
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
No, občas zapomenu na výskyt exotů s prackami jako Hulk :-) Osobně momentový klíč používám jen na dotažení hlavy a klikového mechanismu, vše ostatní "s citem".
Mimochodem, na autě na motoru M52 nepotřebuješ momentový klíč ani na kliku, je cítit při záverečných 70 úhlových stupních, že je to na mez kluzu.
Jenom doplním jak se to stalo.
Moto bylo na centrálním stojanu a přední kolo vyvěšené. Při vyvěšeném kole se pružina opírá o vršek předního krytu motoru a horní trn je tlačen směrem k řídítkům a to celkem hodně. Pokud je motorka na kolech pak je všechno ok.
Horni uložení kolem trnu je nové jak ty gumové podložky. Kovové podložky
Problém vidím v tom že ten tlumič je určen na 1150gs a ne na1100gs. Je zkrátka víc robustní .Takže se mě stalo to, že jak jsem ten tlumič zkontroloval a dal ho zpět tak při určité poloze tlumiče se pružina tlumiče opírá o horní kryt motoru a ten trn je tačen sněrem k řiditkum. A při vyvěšeném kole to zkrátka ulítlo.
Ted sem se dival do dvou servisnich manualu 1100gs horni matka 47nm.
Spodni šroub 50nm.
Muže mě ještě někdo potvrdit jestli teda 47nm nebo 35nm?
Tlumiče jsem ještě nevyhodil.Ale co teď s ním mám dělat? I když oprava je možná dávat ho zpátky na motorku je asi nesmysl.
Upravil JANMZ dne 14.03.2023 11:05
michi_iglau napsal:
Originální tlumič BMW GS 1150 má být k rámu utažen na 43Nm.
(např. alternativni Wilbers má být ale jen na 30Nm)
Kolik má mít ten tvůj netuším...
Můžeš uvést zdroj tvých informací?
Já jsem sem přidal printscreen z origo elektronickýho servisního manuálu a pro 1150 je utahovací moment předního tlumiče k rámu naprosto totožnej, viz další obrázek...
Takže bych rád viděl tvůj zdroj, než tady zase začnete šířit fámy, jak o tom, že jiný značky pneu se foukají na jiný tlaky
Mr GS přiložený následující obrázek:
JANMZ napsal:
Jenom doplním jak se to stalo.
Moto bylo na centrálním stojanu a přední kolo vyvěšené. Při vyvěšeném kole se pružina opírá o vršek předního krytu motoru a horní trn je tlačen směrem k řídítkům a to celkem hodně. Pokud je motorka na kolech pak je všechno ok.
Horni uložení kolem trnu je nové jak ty gumové podložky. Kovové podložky
Problém vidím v tom že ten tlumič je určen na 1150gs a ne na1100gs. Je zkrátka víc robustní .Takže se mě stalo to, že jak jsem ten tlumič zkontroloval a dal ho zpět tak při určité poloze tlumiče se pružina tlumiče opírá o horní kryt motoru a ten trn je tačen sněrem k řiditkum. A při vyvěšeném kole to zkrátka ulítlo.
Ted sem se dival do dvou servisnich manualu 1100gs horni matka 47nm.
Spodni šroub 50nm.
Muže mě ještě někdo potvrdit jestli teda 47nm nebo 35nm?
Tlumiče jsem ještě nevyhodil.Ale co teď s ním mám dělat? I když oprava je možná dávat ho zpátky na motorku je asi nesmysl.
Pokud jsi tam měl opravdu vše a bylo to v pořádku (silentblok, podložky a hlavně vložka), tak bych moment ani moc neřešil, protože v tom problém nebude.
Buď ti to tam fakt moc pne o kryt řemenu nebo to prostě byla jen vada materiálu
Já bych ho vyměnil za tlumič, co tam patří a tenhle bych prodal někomu s 1150. Samozřejmě s tím, že ho prvně pošlu výrobci na reklamaci a opravu.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Já mám v manuálu na 1150 GS taky 43 Nm . Vždy jsem tak dotahoval i TFX tlumič.
Upravil schrot dne 21.03.2023 09:59
BMW R 1150 GS ... 218 000 km
BMW R 1200 R ... 80 000 km http://schrot.raj...
Klasickej 1150GS, 311ti stránkový REPAIR MANUAL co je ke stažení v PDF na motorkářích i tady na fóru má na straně 189 uvedených opravdu 43Nm
Upravil geofre dne 21.03.2023 10:31
... BMW I´m lovin it ...
My beloved, My precious, My R1100GS, R1200GS 30 Jähre 2010
Toš to máš tak. Kúpíš cedník, teče. Zalepíš ďúry, necedí