Podzravujem páni. Budem meniť reťazový rozvod na prednej strane motora. Je tam nejaká záludnosť na ktorú si dať pozor? Robil to už niekto? Vďaka za akúkoľvek radu.
Dôvod výmeny je rachotenie, pravdepodobne sa zodrali plastové vodítka, prípadne je už vadný šponovák.
kalupko přiložený následující obrázek:
Když dodržíš postup z dílenského manuálu a už si někdy nějaký motor opravoval, tak by tě žádná záludnost neměla potkat. Jestli máš starší model R1200 s ložiskem v "prsou", tak budeš potřebovat stahovák na "prsa". Potom budeš potřebovat stahovák na ozubené kolo na klikové hřídeli. A horkovzdušnou pistoli na ohřátí.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Tonda napsal:
Když dodržíš postup z dílenského manuálu a už si někdy nějaký motor opravoval, tak by tě žádná záludnost neměla potkat. Jestli máš starší model R1200 s ložiskem v "prsou", tak budeš potřebovat stahovák na "prsa". Potom budeš potřebovat stahovák na ozubené kolo na klikové hřídeli. A horkovzdušnou pistoli na ohřátí.
Vdaka za konzultaciu. Postup som nastudoval, stahovak na prsia mam vyrobeny, stahovak na kolo vyrobim. Viacmenej vsetko jasne. Este otazka, ozubene koleso na kluke drzi iba na konuse?
kalupko přiložený následující obrázek:
asi už to máš hotové, ale taky je dobré si vyrobit stahovák na dolní kolo vyvažováku. Je ze tří matic, ty velké myslím M27 (ale jistě to nevím)
RomanS přiložený následující obrázek:
Tonda napsal:
Ano. Je to jen na kuželu. Pozici kola na klice ti potom určuje vodící kolík.
Dik. S tym kolom bojujem, stahovak zohnuty. Drzi jak zidovska viera.
Stahovák nesmí být ohnutý - to máš vyrobený z "bahna" nebo koupenou nějakou "čínu"? Pořádný stahovák se neohne (používám stahováky od SKF).
Takže pořiď pořádný stahovák, dej mezi něj a klikovku nějakou opěrnou podložku, dotáhni ho, ohřej ozub.kolo, přitáhni stahovák "na krev" a lehce klepni na hlavu šroubovice stahováku. A uvidíš, že kolo povolí.