obuto na r1200gs dohc.po tech letech zatim nejlepsi guma.vyzkouseno conti,michelin,mettzeler,dunlop,bridgestone(strasne hlucna predni guma).neskutecne presne rizeni a super grip pri brzdeni.pak doplnim kolik na ne najedu.
Já je obul loni, a guma je to cestovní. Šotolinku zvládne, ale za sucha. Pak se uzké drážky zalepí. Na vlkým kamenitým podkladu (cesta k hradu) měly dost velký problém s gripem. Ale na silnici je to perfet guma.
Souhlas .. Měl jsem na moto Conti TKC 70 a furt mi nějak divně vibroval předek ... Kolo se centrovalo, 3x vyvažovalo .. a furt stejný . Dal jsem Scorpion trail 2 a všechny problémy jako mávnutím proutku zmizely. Měl jsem je koupit rovnou . Někde tady na foru se problém s TKC 70 řešil - ale přečetl jsem si ho pozdě .
kridlak napsal:
obuto na r1200gs dohc.po tech letech zatim nejlepsi guma.vyzkouseno conti,michelin,mettzeler,dunlop,bridgestone(strasne hlucna predni guma).neskutecne presne rizeni a super grip pri brzdeni.pak doplnim kolik na ne najedu.
Pro zajímavost, jezdil jsi už Conti Trail Attack 3? Já je obouval loni v létě a je to IMO nejsportovnější 90/10 guma na GSo, jaká jde dnes koupit. Jenže Scorpion Trail 2 jsem měl už pár sezón nazpět a přímý srovnání tak nemám, porovnávat gumy po paměti s odstupem několika let je ošidný. Teď budu přezouvat zase na silniční cestování a váhám mezi CTA3 a PST2, tak kdybys měl náhodou co říct k tomuhle srovnání, moc rád bych si to přečet.
kridlak napsal:
obuto na r1200gs dohc.po tech letech zatim nejlepsi guma.vyzkouseno conti,michelin,mettzeler,dunlop,bridgestone(strasne hlucna predni guma).neskutecne presne rizeni a super grip pri brzdeni.pak doplnim kolik na ne najedu.
Pro zajímavost, jezdil jsi už Conti Trail Attack 3?
CTA3 jsou nejlepší gumy na silnici co jsem na GSu jezdil. Rychle se ohrivaji, větší jistotu na mokru jsem neměl na žádný pneu. Za me ok, až je slitam obuju je znovu
BMW R 1200 GSA r.v. 2013, 90 jahre
Tak mám za sebou 4200 km v tripu do Albánie. Guma chytla placku a tragicky selhala na jakémkoli bahně. Nebo rozmoklém podkladu. (Albánské bílé v mapě, kde po 6km končí asfalt a je bahno) Ale na silnici držela i v dešti a to perfektně. Cestovní pneu, ale jen na vyjedeš mimo, je to pro zlost. Živice v Bosně a Černé hoře zvládala naprosto na jedničku. Šotoliny jen suché, bahno tragedie.
Kojot napsal:
Tak mám za sebou 4200 km v tripu do Albánie. Guma chytla placku a tragicky selhala na jakémkoli bahně. Nebo rozmoklém podkladu. (Albánské bílé v mapě, kde po 6km končí asfalt a je bahno) Ale na silnici držela i v dešti a to perfektně. Cestovní pneu, ale jen na vyjedeš mimo, je to pro zlost. Živice v Bosně a Černé hoře zvládala naprosto na jedničku. Šotoliny jen suché, bahno tragedie.
A kolik gumy zůstalo po vejletu?
Chci jet v létě do Řecka a s plnou zátěží, spíš přetížený a moje důvěru v Tourancky po loňském Bulharsku dost klesla (zadní se mě na několika místech roztrhla), tak uvažuji o změně. Měly by vydržet alespoň 6000km s plnou náloží. Cestám mimo asfalt se většinou vyhnu.
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz
No já měl na Tourance zálusk, kdysi jsem je měl na transalpu. Ale po info že formu prodali do Španělska a pak do Číny a směs je divná, klouže a není to ono jsem zvolil tyhle.
Mám na nich aktuálně přes 7 tis km a sjely se 2 mm předek a 1,5 mm zadek. Bohužel dlouhé rovinky udělaly placku a ten zub vzorku jakoby vystupuje nad gumu. viz foto.
Medik napsal:
Kojot napsal:
Tak mám za sebou 4200 km v tripu do Albánie. Guma chytla placku a tragicky selhala na jakémkoli bahně. Nebo rozmoklém podkladu. (Albánské bílé v mapě, kde po 6km končí asfalt a je bahno) Ale na silnici držela i v dešti a to perfektně. Cestovní pneu, ale jen na vyjedeš mimo, je to pro zlost. Živice v Bosně a Černé hoře zvládala naprosto na jedničku. Šotoliny jen suché, bahno tragedie.
A kolik gumy zůstalo po vejletu?
Chci jet v létě do Řecka a s plnou zátěží, spíš přetížený a moje důvěru v Tourancky po loňském Bulharsku dost klesla (zadní se mě na několika místech roztrhla), tak uvažuji o změně. Měly by vydržet alespoň 6000km s plnou náloží. Cestám mimo asfalt se většinou vyhnu.
Měl jsem tři sady Scorpionů a ty zuby na zadku mi udělaly všechny. Co jsem koukal asi u třech známých co je měli, tak nemlich to samé.
Jinak mě ty Scorpiony vydrží cca 12-14 tis, 80% času jezdím ve dvou.
... BMW I´m lovin it ...
My beloved, My precious, My R1100GS, R1200GS 30 Jähre 2010
Toš to máš tak. Kúpíš cedník, teče. Zalepíš ďúry, necedí
Tak jste mě chlapci navnadili. Už jsem je objednal. Mám nasazené od podzimu Tourancky, ale už by to pravděpodobně nedaly. Naštěstí mám dvoje ráfky, tak před dovolenou přehodím kola na ty Pirellky. Šlo mě hlavně o to se na jedněch gumách i vrátit nejlépe s rezervou. Jezdil jsem furt Tourancky a sem tam špunty Mitasu, ale to už je hudba minulosti.
Upravil Medik dne 14.07.2023 07:14
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz
To z tebe musí mít další účastníci off zájezdu radost. Představa, že na tripu 10 t km 2x tam a 2x zpátky prezouvaš je úžasná nebo děláš něco špatně
BMW R 1200 GSA r.v. 2013, 90 jahre
Právě jsem zjistil, že jsem dával novou zadní PST2 loni v dubnu v cca 122.200 km a teď mám cca 137.500 a sezonu v pohodě dojezdí... taky se mi tomu skoro nechce věřit, ale zápisky nelžou.
A "zubatý" jsou obě....
...songs from the wood make you feel much better...
A to lítáš po okruhu? Že najedeš 2 tis km na gumě? Jako taky jsem měl gumy na okruhovce co najeli 600 -700km a byly na odpis. Ale to byly Bridgestone 01 alias lisovnaná tma.
Tohle jsou cestovní gumy, tak cestujeme. Anakee 3 odjeli i přes 25.000 km Ale ke konci špatný.. už zbýval poslední 1mm.
cerv napsal:
Kojot napsal:
Jenom 14 tis km? Švara je má na 1250 a má najeto 17 tis a ještě tam cca 3mm vzorku jsou. Předek ale už měnil v asi 15 , to je pravda..
geofre napsal:
Měl jsem tři sady Scorpionů a ty zuby na zadku mi udělaly všechny. Co jsem koukal asi u třech známých co je měli, tak nemlich to samé.
Jinak mě ty Scorpiony vydrží cca 12-14 tis, 80% času jezdím ve dvou.
Tvl, vy jste teda kochači. Mně 90/10 jguma ako ST2 vydrží max 6-7k km, na 50/50 obvykle nenajedu ani 2k.
Můžete mě prosím někdo říct od čeho vznikají na pneu tyto schody. Moto R1250GSA najeto cca 10 000 z toho pneu 4000.
Edit: Jízda v jednom bez kufrů pouze rolka na zadním sedadle, podvozek hard režim jízdy Road.
Upravil GSPETR dne 17.07.2023 19:18
tipuju zvysene opotrebeni v dusledku akcelerace/brzdeni...
Mam to podobne na kole i ctyrkolce.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Můžete mě prosím někdo říct od čeho vznikají na pneu tyto schody. Moto R1250GSA najeto cca 10 000 z toho pneu 4000.
Edit: Jízda v jednom bez kufrů pouze rolka na zadním sedadle, podvozek hard režim jízdy Road.
Pídil jsem se proč to vzniká. Ale odpověd je v mlze. Páč to nejsou laboratorní podmínky atd. Když shrnu 20 min rozhovor se zástupcem Pirelli: Každý má svůj styl jízdy, guma musí vyhovět všem. Lehčí moto má tyhle schody mizivé nebo žádné. Pokud jdeš ostře na brzdy na každý pokus je vyšší šance vzniku téhle kombinace sjetí pneuatiky. Takže kombinace, styl, váha, brzdy. Ještě hodně dělá správný tlak, pokud se mění zatížení a neposlední věc stav tlumičů. Kilometrový průběh a akcelerace na to asi takový vliv nemá. Burnouty a pod musíme pominout úplně. Argument co je to ostrý brzdy, když mám zastavit 0.5tuny na dvou flíčkách 3*2,5cm neobstál. Zrovna u dvouválu se tohle dá řešit předvídavostí a práci s plynem, prostě plynule. Což asi 80% lidí vůbec neakceptuje. Chceš hodně akcelerovat i brzdit.
Máme kluka v partě co na stejných gumách najede v 99% o půlku víc. Když jsem najel na Anakee 3 cca 26.000 km on nakroutil 35 tis..
Tady to prostě nikdy nebude stejné pro všechny. Chápu to.