Má někdo nápad jak nahradit ten originál tlumič? Motorka nemá ESA
Letos potřebuji nahradit ten zadní, už byl u Procházky asi 4x a furt je s tím nějaký problém. Hned v závěsu na příští sezónu bych chtěl dokoupit od Touratech i přední ať je to v kompletu a funguje to pospolu
Vloni repasováno kvůli úniku oleje přes pístnici, nějak vyřešeno.
Pak se dvakrát vychcalo nastavování předpětí pružiny.
Už na to nemám moc náladu to řešit a nahradil bych to něčím jiným.
Nemá někdo zkušenost s tlumičem od Touratech level 2?
Líbi se mi docela možnost nechat si vyrobit podle zátěže, občas jezdím sám, občas něco vozím a občas jedeme ve dvou, ale i s bagáží.
Upravil Lucifer dne 27.06.2023 09:32
#bmwdiagsokolov specializovaný servis BMW a MINI,
originální diagnostika pro BMW, BMW motorrad, BMW i, MINI
Kódování, flashování, mapové podklady, doděláni výbavy, takřka cokoliv na BMW stačí se zeptat fb.me/bmwdiagsokolov
BMW R1200GS ADVENTURE 2006 Alpinweiss 3
Souhlasim se servisakem. Zohlednuj pri vyberu tu moznost servisu. Kdysi jsem si koupil komplet Tractive (Level1 predek a Level2 zadek) na 1150GSA od Touratechu a spokojenost. Pak tam doslo k personalnim zmenam a uz jsem tak spokojenej nebyl. Tractive jinak fajn, nicmene v kombinaci s Touratechem uz ne.
Wilbers (servisuje a prodává místní člen Ero-Napajedla), TFX (servisuje a prodává místní člen Milan Holý-Praha) Ohlins (servisuje a prodává Vangelas v Brně) - všechny se nechají nastavit na hmotnost konkrétního jezdce a jeho jízdní styl.
Pak se dá ještě koupit nějaký Streetbox od Hyperpro, ale tam jsem žádné extra pozitivní reference nezaznamenal.
Jinak tohle je přesně ten případ na který jsem už několikrát poukazoval -> repas něčeho co nikdy k repasu nebylo určené, je vyhazování peněz. Za to, co ty repasy stály, už mohl dávno být nový tlumič.
... BMW I´m lovin it ...
My beloved, My precious, My R1100GS, R1200GS 30 Jähre 2010
Toš to máš tak. Kúpíš cedník, teče. Zalepíš ďúry, necedí
Pro mě je naprosto nepochopitelný, jak může ještě pořád někdo brát v potaz TT?
Vždyť vám chči.jou do huby a říkají tomu šampus...
Údajně jeden obrázek nahradí 1000 slov, tak zkusím tři obrázky...
Nafotil jsem rozdíl ve zdvihu na 12GSA ESA.
Neznamená to, že bez ESA je to zásadně jinak... jen jsem neměl ještě vhodnou příležitost na porovnávací foto...
Rozdíl v celkovém zdvihu:
origo 12cm
tt 6,5cm
rozdíl po odečtení pryžového dorazu (pouze volný zdvih)
origo 7cm
tt 3,5cm
To si může koupit jenom idi.ot
Mr GS přiložený následující obrázek:
No já si to jen tak jako našel na netu, samozřejmě výrobce na to pěje ódy až za hranice DE.
Raději se právě zeptám, než utratím peníze za nějaký tlumiče, co nakonec budou horší než samotný originál.
Sám jsem totiž ty Touratech tlumiče ještě nikdy na žádný motorce neviděl a nepotkal zatím na všech motorkách co se u mě ukázaly byl originál, nebo párkrát ohlins
Jinak k tý repasi, druhá oprava byla snad nějak v rámci reklamace a druhá byla za menší peníze, ono to zase tolik peněz nestálo ve výsledku. Chtěl jsem to zkusit a neklaplo to
#bmwdiagsokolov specializovaný servis BMW a MINI,
originální diagnostika pro BMW, BMW motorrad, BMW i, MINI
Kódování, flashování, mapové podklady, doděláni výbavy, takřka cokoliv na BMW stačí se zeptat fb.me/bmwdiagsokolov
BMW R1200GS ADVENTURE 2006 Alpinweiss 3
Údajně jeden obrázek nahradí 1000 slov, tak zkusím tři obrázky...
Nafotil jsem rozdíl ve zdvihu na 12GSA ESA.
Neznamená to, že bez ESA je to zásadně jinak... jen jsem neměl ještě vhodnou příležitost na porovnávací foto...
Rozdíl v celkovém zdvihu:
origo 12cm
tt 6,5cm
rozdíl po odečtení pryžového dorazu (pouze volný zdvih)
origo 7cm
tt 3,5cm
To si může koupit jenom idi.ot
Počkej, to jakože fakt?! To přece nemůžou myslet vážně.
Neměl někdo nápad jít přímo do BMW a tam koupit prostě nový originální tlumič?
Všude slyším a čtu jak všichni tam dávají náhrady za lepší, ale vlastně v čem jsou náhrady lepší? V tom, že se dají repasovat? Nějaký další plusy to má?
Jestli ten originální tlumič je u mě z roku 2006 a najel si nějakých 50-60 tis cca tak to není úplně špatný skóre na to, že stojí asi 25 tis.
Začínám si trochu pohrávat s myšlenkou, že bych koupil ten origo. Ale případně mi to rozmluvte
Přes dealera mám za ten origo i právě docela hezkou cenu
#bmwdiagsokolov specializovaný servis BMW a MINI,
originální diagnostika pro BMW, BMW motorrad, BMW i, MINI
Kódování, flashování, mapové podklady, doděláni výbavy, takřka cokoliv na BMW stačí se zeptat fb.me/bmwdiagsokolov
BMW R1200GS ADVENTURE 2006 Alpinweiss 3
Přesně tak. Origo je předražená rozpočtovka a hlavně je to nastavený na jednu konkrétní váhu. Nevím jestli pořád počítají s 80kg nebo už je to jinak, když většina majitelů GS má jateční váhu , ale každopádně to nemůže sedět každýmu. Kdežto objednanej tlumič na zakázku, ti každej výrobce nastaví, jak si zadáš.
TFX nebo wilbers je dobrej poměr cena/"výkon" a servis v ČR
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Pokud do toho můžu kecat tak já co jezdím málo a jenom asfalt tak mám na R 1200 R
tovární podvozek a na R 1200 GS Ohlins a rozdíl je hodně znatelnej.
Když dám stejnou trasu 500 km na otočku tak jsem z erka rozlámanej a z gesa pohoda.
Vjetrnik napsal:
...ohledně podvozku je jediná správná cesta Ohlins....a všechno ostatní je kompromis...
...mám Ohlins jak na GSA tak na X-Adv
...no, ale neresily se tu nahodou MENSI zdvihy i pri pouziti Ohlinse na vzduchac...?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Mám Ohlinse na 12ce a paráda... Tuším, že zdvihy byly prakticky shodné s originály (+/-). Mám "obdobu" originálů tzn. vepředu manuální a vzadu hydroštel...
Je to sázka na jistotu a navíc jsem chytil akci, tak i cenou to bylo prakticky stejně jako kdokoliv jiný výrobce
Přesně takhle začínají fámy...nebere se v potaz rozdíl ve zdvihu u GS a GSA, přičemž prostor pro ten tlumič je na obou typech stejnej, ale zdvih na GSA je o 2cm větší a mezi řečí se dodá kouzelné +/-
On je totiž velkej rozdíl, jestli řekne +/- chirurg nebo bagrysta.
Já mám teda na Öhlinsech najeto teprve něco přes 1/4 M km, ale neřekl bych, že co se týče funkčnosti, je to absolutní vrchol mezi všemi. Rozhodně patří mezi ty lepší, ale kolik je těch lepších? ... WP, Bitubo, Öhlins... a řekl bych, že i Tractive má špičkový komponenty a lidi, kteří tomu rozumí... naneštěstí se do toho začal sr.át touratech a ti na co sáhnou, to doj.ebou, ale za to 2x zdraží... (viz helmy od Nexx, Kahedo a mnoho dalšího), ale špičkových značek je hodně a to se bavíme jen o trhu u nás a o tom, co je tady rozšířený. Po světě je těch kvalitních značek násobně víc.
Öhlins je rozhodně špičkovej v jedný věci, a to je cena servisu. Abych za 6 let dal za servis, co za novou sadu tlumičů (řada TTX za 60tis Kč), to se ti u jiných značek asi nestane... a to o opicích a banánech si strčte, víte kam? Připomeňte mi jinou věc, která za 6 let provozu sežere v servisu náklady na pořízení. To nedám ani za servis celé motorky, na které ty tlumiče mám (pokud teda nebudu počítat pneumatiky ).
Aby tlumič správně fungoval je totiž potřeba nejen kvalitních dílů, ale taky kloudnýho nastavení a to za vás nikdo neudělá. Když nepochopíte, jak to funguje a co způsobuje to, co se vám na funkci nelíbí, tak nejste schopni to odstranit a není to o značce. To pak budete chodit od jedné značky ke druhé, dokud se náhodně nestane to, že vám tlumič přijde z fabriky nastavený tak, jak si zhruba představujete... a i to je kolikrát nemožný, protože když někdo přijde s tím, že má rád komfort, když jede sólo, ale 50% času taky jede s kuframa a svoji baculatou přítelkyní, tak to prostě jeden tlumič a jedna konkrétní pružina nedokáže pokrýt. To je fyzikálně nemožný. To si hold budete muset pořídit něco, jako je to... semi... activ... dynamic... blabla... bla... ESA od BMW, která umí skoro zázraky. S běžným manuálně ani elektronicky nastavitelným podvozkem to prostě nejde.
A další věc je servis. Ještě cca 10 let zpátky byly v ČR Öhlinsy vyhlášený mrd.ky, protože každýmu vychcaly... nikdo neřešil proč? Prostě to byly, dle slov majitelů, předražený mr.dky. Teď vím, že problém byl v tom, že monopol na značkovej servis v ČR měl Halbich a ten dělal servis tak, že vyměnil olej a naplnil to dusíkem... to udělal jeden rok... druhej rok... někdy i třetí rok... a pak samozřejmě vychcaly, protože už bylo v pr.deli gufero. To prostě nevyměnil, dokud nevychcalo... a tak se dělal servis za 5000 Kč a tak vznikla fáma o předražených mr.dkách ze Švédska. Někdy stačí málo... vlastně hodně... ale lidský hlouposti.
Na druhý straně je tractive od TT. Super tlumič s totálně znehodnoceným zdvihem výměnou za hydrodynamický doraz (je jedno, jak tomu říkají), kterej zabere prostor pro normální zdvih.
Rozumnou otázkou ovšem je, proč je potřeba taková sofistikovaná věc, která má zmírnit projevy chodu tlumiče do absolutního dorazu?
Kolik z těch majitelů těchto tlumičů jezdí tak, že potřebují eliminovat tyhle projevy? Evidentně nikdo, protože kdyby to kdokoliv z nich používal tak, aby chodil na dorazy, tak si asi všimne, že s tractive, paradoxně, bude na ty dorazy chodit častěji, když má ani ne poloviční zdvih tlumiče.
Prostě je to jenom kvalitně proreklamovaná šaškárna a produkt pro nezkušený, ale bohatý začátečníky, kteří se nechají utáhnout na vařený nudli od... jak to říct slušně?... protřelého obchodníka?... asi tak.
Zkrátka setrvačnost kdysi dávno dobrého jména značky TT prodává lépe, než selský rozum a argument.
Tihle velkoprodejci doplňků pro motorkáře, už mají dneska tolik práce s prodejem pro hloupý lidi, že sami nemají čas jezdit a vůbec si zkusit, co prodávají a na co pějí chválu z reklamního katalogu... ale evidentně to bohatě stačí. Dneska se i technický věci prodávají hubou, protože image a konzum je nade vše
Já jsem si Öhlinsy koupil (podruhý) z jedinýho důvodu, a to je zdvih předního tlumiče na GSA. 10cm dlouhou pístnici totiž nenabízí nikdo jinej, krom originálu. Origo je sice ještě delší, ale zase má větší gumový doraz a je to "jenom" emulzní typ.
Údajně něco takového nabízí i Bitubo, ale v ruce jsem to neměl.
Těch výhod samozřejmě řada TTX nabízí mnohem víc (dvoukomorový systém umožňující skutečně nezávislé nastavení komprese i reboundu,. Tlak na píst z obou stran potlačující kavitaci atd.), ale využiju to? No, nevím... a jestli jo, tak nevím, jak bych to zjistil nebo porovnal
Kdyby mě nezačal sr.át ten zdvih, tak tohle vůbec neřeším a jezdím vesele s TFX, kde je dnes už zdvih podobný jako u Wilbers, HyperPro a celé řady dalších výrobců, u kterých jsou rozumnější ceny pořízení i servisu a problém s tím žádnej není.
Jen ten chybějící 1cm na pístnici, co udělá cca 2cm na kole, by mě sr.al už jenom tím, že o tom vím... nic víc... a teď za to platím v průměru 9 tis ročně v servisu
Ale zase si říkám, furt lepší, než mít za podobný peníze tractive a mít z endura mrzáka
Upravil Mr GS dne 04.07.2023 09:57
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Hezký... ja jsem jezdil orig.BMW, Wilbers a Tractive by TT. Za me ty Tractive jsou daleko nejlepší tlumiče z techto tří. Jak funkčností, tak zpracováním. Najel jsem s nimi 60tis.km pak jsem bohužel moto prodal a koupil novou 1250 GSA- to byla chyba a už jsem zpět na 12GSA
Ale k tlumičům, ja zdvih u předního kola upřímně nepoznal. Neskáču s tím, tlumiče jsou pevnější než originál znatelně. 99% cest jsou silnice max polnačky a tam jsem byl opravdu naprosto spokojenej a na ničem lepším jsem jednoduše nejel. Tlumiče jsem koupil tenkrát z druhe ruky za 50% ceny na vyzkoušení, takže si neobhajuju tu raketu co bych za to dal normálně u TT. Osobně bych je nezatracoval a myslím, že každej by si měl vyzkoiušet co mu sedí nejlíp. Jinak ale souhlas s tím, že TT pokud o tom ví, by to měli přiznat a nedělat mrtvý brouky. Na novějších 1250 už to prý snad není.
Kdyby se mi naskytla dobrá koupě, jdu do nich hned zase....
Upravil xavier dne 04.07.2023 13:16
Aktualne 1250 GSA HP