2019 1250Gs, mam ju od nova, 55t km, servisovaná v bmw. Občas sa tento problém ojedinele vyskytol no v poslednej dobe je to stále častejšie. Pri zohriatom motore po krátkom zastavení je niekekedy problém naštartovať akoby štartér nevedel prekonať odpor motora. Keď aj naskočí tak vyhodí rôzne chyby ale všetko sú to len falošné hlášky spôsobené prudkým poklesom napätia počas štartu. V servise hodili baterku na tester a vymenili ju pretože vraj bola vadná. No robí to aj naďalej, navyše ráno na studeno sa tento problém nikdy neprejaví, vždy iba pri krátkom zastavení. Prikladám video pre ilustráciu problému.
Mě to dělá občas i na GS 1200 rv 2017. Přičítám to velké kompresi boxeru a postaveni kliky při zastavení motoru. Baterku jsem kvůli tomu neměnil. Vyměnil jsem ji až ta původní odešla a dělá to i s novou baterkou. Ale jen občas. Není to při každém teplém startu.
Mne to robí už dosť často, tiež som rozmýšľal nad kompresiou ale skúšasl som už aj posunúť motorku s hodenou vyššou rýchlosťou nech sa pretočí motor no nepomohlo to. Jedine čo pomáha je zapnúť moto, sledovať napätie a keď vystúpa niekde ku 12,2 a vyššie tak je veľká šanca, že naskočí. Ešte ma napadlo skontrolovať zemniace body, nemáte niekto schému elektroinštalácie?
Mě to dělalo to samé na vzducháči a vždy i s novou baterií. Ale po letech to vyřešila baterka, která má startovací proud 240A a od té doby je klid..
starám se o marketing a spolupracuji s www.honzaptacek.cz - realitní makléř a kancelář v Praze
Manželce to dělá na 1250 GSA už rok. Občas pomohly určité rituály (otevření nádrže apod.), které fungovaly minimálně jako placebo, ale je fakt, že potíže ustaly... Až letos znovu v Norsku a nepomáhalo nic. Vozíme sebou startovací powerbanku, takže starty se nakonec podařily, ale... Zkoumali jsme to s naším servisákem, podávali hlášení. Zkoušeli a testovali. Nic, jak na sviňu vždycky start bez zaváhání. Vyměnili jsme startéry mezi našimi GS, že půjdeme postupně (baterka už vyměněná) a nic. Až při velkém servisu minulý týden, jsme nenastartovali. Takže aktuálně to vypadá na 100% na startovací relé.
Filo napsal:
Presne ako píše vztekoun, do 12 Dohc som nanominoval Yuasu 240 ampér a je po probléme.
Čus, taky mi po dvou letech bez varování chcípla baterka. Zkoušel jsem jí nabít, ale je mrtvá. Dvakrát motka chytla a pak nic.
Moc tomu nerozumím, takže se chci zeptat. Když tam dám baterku s větším startovacím proudem, zvládne motorka baterku dobíjet na její plnou kapacitu? Děkuji
Upravil japonec dne 23.10.2023 20:56
japonec napsal:
Moc tomu nerozumím, takže se chci zeptat. Když tam dám baterku s větším startovacím proudem, zvládne motorka baterku dobíjet na její plnou kapacitu? Děkuji
podle mne urcite.. to na to nema vliv.
Startovaci proud je schopnost baterky DODAVAT nejaky spickovy proud (s casem = vykon).
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Filo napsal:
Presne ako píše vztekoun, do 12 Dohc som nanominoval Yuasu 240 ampér a je po probléme.
Čus, taky mi po dvou letech bez varování chcípla baterka. Zkoušel jsem jí nabít, ale je mrtvá. Dvakrát motka chytla a pak nic.
Moc tomu nerozumím, takže se chci zeptat. Když tam dám baterku s větším startovacím proudem, zvládne motorka baterku dobíjet na její plnou kapacitu? Děkuji
Určite to zvládne, bude na to síce potrebovať viac času, ale pokiaľ to správne dobíja cca +- 14V, tak nemože byť problém ...
Ja riesim to iste BMW GSA r.v.2019 nepretoci motor.... idem kupovat bateriu.... https://all4moto....sa--1.html YUASA YTX14H-BS(CP) . moze byt??? dakujem za info
Nemáš strach o alternátor? Vždyť ta lithiovka má jiný vnitřní odpor, jiné parametry a požadavky na nabíjení?
Já jsem na starou babču namontil preventivně fungl novej startér i baterku (MotoBatt MBYZ16H - 240A) a točí to vystydlé v 5°C s hustou 20W-50 velice dobře.
Kdo nikdy nestrčil prst do "medvědího hovna", ten jako by nežil
Startovací proud je vlastnost, nikoliv veličina. Vyšším startovacím proudem u shodného typu baterie na 101% nemůžeš nic do*ebat. Spíš naopak. A efekt je skutečně velice znát. Vyšší startovací proud z hlediska konstrukce z principu znamená, že baterie má mnohem odolnější konstrukci, hmotnost a samozřejmě i cenu. Mrkni se i na ten žlutý emerický Motobatt. Je při shodných parametrech cca o 1/4 levnější než Yuasa. V černé barvě (***HD) ho výrobce vyrábí údajně pro Harykáře. Za velkou výhodu u ní považuji i zdvojené vývody, které jsou ideál pro případné napojení doplňkové výbavy.
Kdo nikdy nestrčil prst do "medvědího hovna", ten jako by nežil
Geckar napsal:
Startovací proud je vlastnost, nikoliv veličina. Vyšším startovacím proudem u shodného typu baterie na 101% nemůžeš nic do*ebat. Spíš naopak. A efekt je skutečně velice znát. Vyšší startovací proud z hlediska konstrukce z principu znamená, že baterie má mnohem odolnější konstrukci, hmotnost a samozřejmě i cenu. Mrkni se i na ten žlutý emerický Motobatt. Je při shodných parametrech cca o 1/4 levnější než Yuasa. V černé barvě (***HD) ho výrobce vyrábí údajně pro Harykáře. Za velkou výhodu u ní považuji i zdvojené vývody, které jsou ideál pro případné napojení doplňkové výbavy.
"Vyšší startovací proud z hlediska konstrukce z principu znamená, že baterie má mnohem odolnější konstrukci, hmotnost "
tak to bolo v minulosti, teraz je to skôr opačne. Veľkosť štartovacieho prúdu je úmerná ploche dosiek. Takže ak do rovnakého obalu natlačíš viac, ale tenších dosiek stúpne štartovací prúd, hmotnosť prinajlepšom ostane rovnaká, ale zivotnosť klesne - tenké dosky sa skôr rozsypú, je tam viac subtílnejších mostíkov čo sa môžu tiež vibráciami rozklepať.
Geckar napsal:
Vyšší startovací proud z hlediska konstrukce z principu znamená, že baterie má mnohem odolnější konstrukci, hmotnost a samozřejmě i cenu.
Jak píše správně tryskáč, jednak jsou desky v akumulátoru tenčí a za druhé jsou i blíž k sobě, takže při větším odběru proudu po delší čas hrozí při jejich zkroucení vzájemný kontakt.
Takže životnost je z teoretického konstrukčního hlediska nižší, praxe může být však trochu jiná.
R1200GS 2010