Chtěl bych se podělit o své zážitky s předěláváním měření množství paliva v nádrži z pásku na plovák.
Předem chci velice poděkovat Tygrovi, Servisákovi a Bedabanjovi za pomoc. Díky chlapi! Ušetřili jste mi spoustu peněz a času
Jak asi všichni ví (z těch, co to zajímá), 12GS(A) do cca první poloviny roku 2010 (takže i první DOHC), krom prvních ročníků 2004 (možní i 2005), měly v nádrži místo plováku elektronický pásek. Ten se relativně často z mnoha důvodů sr.al.
I mě se posr.al, ikdyž až kolem 370tis km. A protože bez měření paliva pořád svítí kontrolka rezervy, je potřeba to řešit.
Na návod ve fóru https://www.ukgse...de.302913/
mě navedl Bedabanjo, a tak jsem se podle toho jal rozebrat konektor pro ZFE pod nádrží.
Bylo to krkolomný, protože jsem tenhle konektor rozebíral poprvé a na výše zmíněném fóru to je popsaný spíše tak pro lidi, co už to znají. Když se povedlo, tak jsem při zpětném sestavování udělal několik fotek, aby to mohlo pomoct případným dalším lidem, kteří jsou nuceni tenhle zbytečnej problém, co nám v BMW nachystali, řešit.
Než jsem ty fotky s popisem vložím, tak chci hlavně upozornit na to, že já jsem celou anabází problém s páskem stejně nevyřešil, protože mám jednotku ZFE řady basic a ta měření plovákem nepodporuje.
Po připojení k diagnostice a pokusu o přeprogramování na plovák, tam chybí jedna ze dvou nutných položek (INDUCTIVE FUEL SENSOR) a bez toho nejde změnit způsob měření. Takže nejdůležitější informace pro ty, co s tím chtějí začít, je to, že je nutné si prvně zjistit řadu jednotky ZFE a pokud je vaše jednotka řady basic, konverze není možná, bez výměny této jednotky za vyšší řadu.
Jsme odkázání na pásek, který údajně od konce roku 2022 v BMW inovovali, ale raději bych to slyšel od někoho zodpovědného tady
Nechápu, proč to v BMW takhle udělali, protože další možnosti jako např. ASC, ESA a mnoho dalšího, v jednotce uvedené mám a přitom na motorce vůbec fyzicky nejsou a nebyly
Takže řada ZFE vůbec nesouvisí s úrovní výbavy motorky. Já mám např. palubní PC, ABS a vyhřívané hefty a to v roce 2007 rozhodně nebyl základ.
Na závěr ještě jedna zajímavost, kterou jsem zjistil mimochodem...
při vytahování čerpadla mě to nedalo a povolil jsem i druhou přírubu na pravé straně, abych vylil úplně všechen benzín a nečistoty, které jsem za těch 16 let a 390tis km předpokládal.
Něco málo tam skutečně bylo, ale nic, co by stálo za řeč.
Ovšem po sestavení jsem nalil do nádrže přesně 20 litrů z kanystru a po třech nastartováních, kdy jsem řešil stále nefunkční meření a po ujetí 12km k pumpě, jsem dotankoval do plna 19 litrů, tzn. že do nádrže se vejde asi 38l benzínu. Pak jsem to vyjel do úplného chcípnutí, protože jsem se chtěl ujistit, že funguje alespoň přečerpávání z jedné půlky do druhé. Ujel jsem 695km a dotankoval 37 litů. Takže do prvních modelů 12GS Adventure (06-07) se vejde využitelných 37 litrů paliva
Za novější neručím, tam už je trochu jinak tvarovaná nádrž
A teď už k fotkám s popisem:
1) Konektor se nesundává rukou kolmo vzůru, ale vytažením řerné pojistky s madýlkem dopředu, což samo vysune konektor ze zástrčky (tohle asi všichni ví, ale ať je to kompletní )
Mr GS přiložený následující obrázek:
[141.33Kb]
Upravil Mr GS dne 04.09.2023 13:05
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
4) pak vytáhnout bílé pojistky, které zajišťují přímo jednotlivé dva konektory (bílý a černý).
Ty bílé pojistky jsou dvě. Přední a zadní. Obě vytáhnout jenom silou ven. Nic už je nejistí, takže to chce jen sílu, ale opatrně! Je to takový ten křehký tvrdý plast (hlavně asi po letech je zkřehlý)
Mr GS přiložený následující obrázek:
5) následně sundat horní víko. To drží jen 4 výstupky. Dva vepředu a dva vzadu. Chce to tlačit na víko směrem ven a pak opatrně zkoušet přizvedávat třeba šroubovákem v oblastech těch výstupků.
Lepší bude více rukou, ale i v jednom se to dá zvládnout.
Mr GS přiložený následující obrázek:
6) pak už jenom zatlačit prstem na jednotlivé (bílý a černý) konektory a oni už zalezou. Ty už nic nejistí, chce to jen zatlačit.
Čísla pinů jsou označeny i na obalu i na konektorech, ale vždy jen krajní a zbytek je potřeba dopočítat.
Je potřeba prohodit pin 34 na pozici 21 (zeleno-červený drát)
a pak pin 35 na pozici 37 (modro-hnědý drát)
V uk fóru je to taky nejasně sepsáno.
Navíc tam píše o těsnících záslepkách, které je potřeba zse umístit na prázné piny. To je blbost.
To nejsou těsnící záslepky, ale záslepky, které se vylamují při montáži pinů. Nic to netěsní. Těsnění je gumové kolem celého konektoru. Po vylomení nejde nic nikam vrátit a nemá smysl to tam cpát.
Mr GS přiložený následující obrázek:
[118.67Kb]
Upravil Mr GS dne 19.03.2024 14:47
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
tady je vidět (špatně ) ten zajišťovací plíšek, coby součást kontaktu u pinu, který je třeba opatrně zamáčknout a tím pin uvolnit...
Mr GS přiložený následující obrázek:
Fojtik Design napsal:
Pásek mám asi týden novej. GSA 2007, tak jsem na ty "inovace" zvědavej. Dám pak vědět, jak dlouho vydržel...
to ovsem neznamena mas ten udajne novy....muzes mit skladovku, tu starou potvoru , kazopadne ja mam pasek treti, platil jsem jen jeden a zbytek byl na zaruku ale uz to 4 roky drzi.....nicmene pokud by odesel, tak jdu do plovaku, mam tu vyhodu ze mam ZFE HIGH.
Upravil Bedabanjo dne 05.09.2023 08:58
Fojtik Design napsal:
Pásek mám asi týden novej. GSA 2007, tak jsem na ty "inovace" zvědavej. Dám pak vědět, jak dlouho vydržel...
to ovsem neznamena mas ten udajne novy....muzes mit skladovku, tu starou potvoru , kazopadne ja mam pasek treti, platil jsem jen jeden a zbytek byl na zaruku ale uz to 4 roky drzi.....nicmene pokud by odesel, tak jdu do plovaku, mam tu vyhodu ze mam ZFE HIGH.
Já pevně věřím, že mám ten inovovanej S tím jak ty pásky chcípají, nemůžou být skladové zásoby moc staré
Ja mam plovak namontovanej na 09 Adv,ale zase muj problem je,ze neukazuje rezervu a kdyz prepnu budiky na dojezd,tak mi km pribivaji misto toho,aby odecital.uz su z toho jelen,srnec,danek.Kdyby nekdo umel poradit,kam se jeste kouknout,byl bych velmi vdecen.
Upravil skinas dne 24.03.2024 14:57
Dneska jsem pásek musel řešit i já. Přidávám poznatky...
V tomhle vláknu jsem si přečetl, že moje GSA 2007 s ZFE řady Basic plovák neumí. Netuším, v čem je problém u Mr GS, moje motorka s řídící jednotkou Basic obě volby v nastavení umožňuje bez problému změnit. Použil jsem MotoScan Ultimate a OBDLink MX+. Takže platí upozornění, aby si každej diagnostikou nejprve ověřil, že obě položky změnit může, ale nemožnost změny evidentně neplatí pro všechny Basic jednotky. Obě položky jsou v ...CENTRAL CHASIS ELECTRONIC (ZFE)/SERVICE FUNCTION/CODING a jsou to THERMOCOUPLES FLS08, zde se nastavuje pásek, nebo plovák, v položce INDUCTIVE_FUEL_SENSOR je potřeba přenastavit hodnotu na aktivní (u plováku). Ápropos, číslo dílu plováku který se nacvakne přímo na čerpadlo je 16148554065.
Ještě fotku, jak počítat piny. Takhle na fotce se to zdá logický, když jsem to měl ale v ruce, vyražená čísla jsem neviděl.
FaktNeniCoResit přiložený následující obrázek:
[229.05Kb]
Upravil FaktNeniCoResit dne 09.06.2024 23:02
Baworák, boxer. Fakt není co řešit...
Já zase našel DOHC z r. 2010 ještě s páskem, kde byla ZFE high, a přitom jen jedna položka v diagnostice (teď si nejsem jist, která. Možná to majitel doplní) a fungovalo to Takže to je taková loterie.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA