zdravim nemohl by jste mi nekdo napsat co pouzivate za oleje do 1150gsjde mi o to co si obednat hlavne oznaceni olej filtru, vzduch.filtr, svicky(2 na valec)a pod. jiste se mezi vama najde nejaky dobrak ktery uz nemusi experimentovat a dokaze mi tady jednoduse napsat maly seznam techto veci moc by me to pomohlo a usetrilo casu jsem totiz cerstvy majitel teto motorky a proste zatim jeste nevim.diky kazdemu
Co se týká oleje, nejvíce se opravdu osvědčil Motorex 20W50, pokud budeš chtít to nejlepší, tak a trochu zvýšit výkon, tak běž do KN filtrů. Myslím, že ti ale více k tomu řekne Cycli.
Někde kouknu na olejový filtr, ale tam asi nějak na výběr není, nebo lépe řečeno, je to vesměs jedno. Ale bacha na výměnu. Je na to potřeba speciální klíč, nebo jeho levná varianta - upravená novodurová trubka.
A se svíčkami zatím žádnou zkušenost nemám.
jo diky urcite mi nejde o nejdrazsi veci chtel jsem jen jednoduchy seznamek napr. filtr fram xxxx olej motor castrol xxxx, svicky brisk xxxx,vzduch.filtr xxxx takze asi tak ale i tak diky jiste jsem nasel rozumny stranky kde mi poradi
Abych pravdu řekl,tak mě na značce oleje moc nezáleží,teď tam mám Fuchs.Důležité je,aby vizkozita byla 20W50 minerál (3,75L),převodovka a kardan převodový 80W90 hypoidní,GL5(1L+0,25L).Dále tam mám svíčky NGK BCPR7ET,nebo jiné dle katalogu na prodejně.To stejný oil filtr a vzduchový mám taky otevřený KN.Výhodu má tu,že je na celou životnost motorky a cena kolem 1500Kč.Za pár let máš náklady zpět.Tož ták.
BMW R 1100GS vzor kačer
GROG napsal:
Abych pravdu řekl,tak mě na značce oleje moc nezáleží,teď tam mám Fuchs.Důležité je,aby vizkozita byla 20W50 minerál (3,75L),převodovka a kardan převodový 80W90 hypoidní,GL5(1L+0,25L).Dále tam mám svíčky NGK BCPR7ET,nebo jiné dle katalogu na prodejně.To stejný oil filtr a vzduchový mám taky otevřený KN.Výhodu má tu,že je na celou životnost motorky a cena kolem 1500Kč.Za pár let máš náklady zpět.Tož ták.
diky to jeto co jsem chtel vedet jak ze to mas stim ol.filtrem?
Marek BMW,Milosiky za blahoprani ke stroji mam ho tejden navic jsem spokojenej ze uz nemusim ni dokupovat je tam snad vsechno na co si clovek vzpomene i 30 l nadrz byvaly majitel byl na ni hodny a ja budu muset byt taky ale i tak najel jsem cca300km a jsem z toho unesenej je to uplne neco jiny ho nez co jsem jezdil doted(ducati monster a ST4)
GROG napsal:
Abych pravdu řekl,tak mě na značce oleje moc nezáleží,teď tam mám Fuchs.Důležité je,aby vizkozita byla 20W50 minerál (3,75L),převodovka a kardan převodový 80W90 hypoidní,GL5(1L+0,25L).Dále tam mám svíčky NGK BCPR7ET,nebo jiné dle katalogu na prodejně.To stejný oil filtr a vzduchový mám taky otevřený KN.Výhodu má tu,že je na celou životnost motorky a cena kolem 1500Kč.Za pár let máš náklady zpět.Tož ták.
diky to jeto co jsem chtel vedet jak ze to mas stim ol.filtrem?
To jako,že oil filtr jedno který,dle nabídky motoshopu.Když si potrpíš na značku,můžeš mít i KN,ale v oil filtru nějaký rozdíly nevidím.Svíčky můžeš mít i iridiové,ale jsou dost drahé.Mě třeba ten olej do motoru přišel na 150Kč L.
BMW R 1100GS vzor kačer
Mě se nejvýce osvědčil MOTOREX Legend 20w50. Všechny normy splňuje a je na něm vidět, že je opravdu klsicky autovej.Nemá přísadu pro prevodovku a spojku. Tím pádem je jakoby hustčí při stejné viskositě. Olejový filtr dávám Mann, bo je origo a dokonce nejlacinější (asi 280kč, ted nevim přesně) Svíčky mám obyč NGK, ale přemýšlím o iridiových. Na Denso bude akce příští týden (ale pšššš, je to ještě tajný) při odběru 4 ks. Vychází jedna teda na 700 kč a s tou akcí na nějakých asi 550kč za kus. No, kdyby někdo chtěl a přidal se, tak je koupim a můžem je zkoušet. Zatim je nemám vyzkoušený, ale výhody by měli být v dlouhé životnosti, lepší zimní starty a hlavně sníží spotřebu, páč líp pálí. Vzduchový filtr mám zatim obyč ale dám asi KN. Na 1150 stojí zhruba 1600kč a 410kč čistící a impregnační sprej. Ve spojení KN filtr + iridiové svíčky + Y svod( zatim jsou ve výrobě, ale budou.Nebojte) by to mohlo být zajímavé. Každopádně bych to chtěl naladit takto na své motorce
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
Jinak ještě k těm olejovým filtrům, tak v nich by měl být jen finanční rodíl a maximálně ve tvaru na ten klíč a ještě v barvě . Stalo se mě jednou, že jsem objednal oleják na svoje gs a neměli Manna, tak dovezli jinej (už nevim co) a ten stál 650kč. Tak jsem jim ho vrátil a šel jinam. V těch olejových filtrech jsou obrovský rozdíly. Ale už to mám tak nějak vychytaný.
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
GROGU ještě zkusim zjistit nějakou konkurenci co stojí a dám to do placu a domluvíme se co pro nás bude nejlepší.
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
Já používám autovej Valvoline Racing 20W50 (mají ho v MUAL moto v Brně na Cejlu), cena cca 150Kč-je to doprodej, protože už se nedodává, ale ještě tam nějakejch pár litrů mají. Olejový filtr používám MANN (typ MW 712) nebo HIFLOFILTRO (typ HF163) oba okolo 250Kč.
Svíčky pro 1100GS dávám NGK BCP7ET (cca 170Kč), pro 1150GS NGK BKR7EKC(cca 210Kč).
Vzducháč orig. papírovej MANN (typ C1552) nebo KN filtr (typ BM0400 - ten stojí cca 1500Kč).
Benzínovej filtr MANN (typ MWK44) cca 450Kč.
Do převodovky a kardanu dávám Castrol EPX 80W90 API GL5 cca 200Kč.
Zmijon:Jinak gratulovanec k nový motorce. Vidím, že se ta loňská návštěva u mě v Oslavanech vyplatila. Až budeš mít cestu, tak se stav na kafe.
A jak spotřeba na tyhle svíce. Tvrděj, že by to mělo bejt znát?
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi