Dal jsem se do seřizování ventilů a narazil jsem v levém válci na jakousi vsazenou vrtulku, která se volně otáčí a doslova kvedlá při dotyku. Je obvodem velmi těsně vedle kola rozvodu a divil bych se, kdyby se ho za jízdy občas nedotýkala. Účel mi je neznámý. Napadlo mě, zdali nejde o nějaké zpomalení nátoku oleje, či rozstřiku?
Každopádně se mi to moc nelíbí. Pokud by snad měla být přišroubována na rozvodové kolo (což podle obrázku vypadá), napadá mě rozebrat zadní přírubu s nějakým hadicovým odvětráním a pak by se snad dalo ji vyjmout tím otvorem směrem dozadu. Tedy za předpokladu, že je možné zajištění toho řetězového kola povolit tím otvorem bez nějakých následků…. ?? Někdo jste se tím už zaobíral? Mám obavy, aby se to časem neomlelo o řetěz a nezpůsobilo to rozpadnuté na kusy paseku v motoru. Na druhou stranu, vůbec se mi nechce jakkoliv zasahovat takto „hluboko“ do střev…
Geckar přiložený následující obrázek:
[89.74Kb]
Kdo nikdy nestrčil prst do "medvědího hovna", ten jako by nežil
Díky za info servisáku. Snažím se v rozkresech dohledat, jak je ta "vrtule" (11157724795) k rozvodovému kolu vlasně uchycena na pevno, ale nikde to nemohu najít. Chápu správně, že je nasazena na tom kole a nějakou maticí (?), či šroubem (?) je středem dotažena (??Nm??) s řetězovým kolem do vačky?
Nehrozí při rozebrání, že se mi to celé, či část rozpadne a rozhodím si rozvod?
Jde celá tato de/montáž provést zezadu po vyjmutí příruby č. 3 z nákresu? Nebo se to musí rozebrat sakumprdum?
Moc díky za více informací. Jestli se do toho následně pustím, vše nafotím pro nějaké další zoufalce, jako sem já... Kdo nikdy nestrčil prst do "medvědího hovna", ten jako by nežil
Je pritazena imbusem na kolo. Na pravem valci je silna podlozka na leven takhe roztrikova vrtule. Nemyslim si ze by se melo neco stat prinpivoleni sroubu a vymene. Samozrejme za dodrzeni nejakych podminek nastaveni a tak
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Moc Ti děkuji za cenné informace. Vrtule objednána. Zkušebně jsem zkoušel povolit středový imbus, ale očividně je dotažen hodně velkým momentem a začal jsem protáčet motorem. Až mi díl dorazí, bloknu to přes kvalt a budu se modlit, abych při povolování na rozvodu něco nezprasil .....? Přikládám foto příruby a pohled z čela na "vrtuli". Zbytek doplním po realizaci. Co mě překvapuje je to, že absolutně nikde nemohu dohledat naprosto žádnou informaci jak o skutečném významu odvětrání komory zpět do sání, ale ani jeden návod, jak vrtuli vyměnit a proč...
To jsem jediný na světě, kdo má tento problém, nebo jen jediný, kdo ho řeší?
Geckar přiložený následující obrázek:
V té plastové vrtuli je kovový vymezovací kroužek a ten bude v tom plastu uvolněný - řešil jsem to X krát. Zajištění přes kvalt je pěkná blbost. Nastav si motor do OT a zajisti přes setrvák přípravkem.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Poslechni Tondu, zablokuj motor v horní úvrati přípravkem, v nouzi stačí dlouhý prodlužovák od 1/4" goly. Imbus povol klidným tahem, ne rázovým utahovákem. Jen povol a šroub nech na místě, pak povol napínák rozvodového řetězu, aby při neopatrné manipulaci nesmeklo se řetězové kolo z konce vačkové hřídele. Vyjmi šroub, vyměň rozstřikovací vrtuli, zlehka utáhni imbus, dotáhni zpět napínák rozvodového řetězu a pak finálně na moment utáhni imbus rozvodového kola. Momenty, obrázkový návod a další najdeš v RepROM, který si můžeš stáhnou z odkazu.
Upravil Francis dne 22.10.2023 22:47
Rozhodně Vás poslechnu a opět Vám oběma moc děkuji za rady. V příštím týdnu mi "vrtule" s ostatním dorazí a doplním další foto pro nezkušené amatéry jako jsem já..
Už jsem se v životě vrtal v hodně věcech, ale Bedřich je přeci jen trochu specifičtější než vše, co jsem doposud poznal....
Můj batoh, když to dnes uviděl ve stavu totálního rozkladu konstatoval, že "tohle" na jaře rozhodně pojízdné nebude....
Kdo nikdy nestrčil prst do "medvědího hovna", ten jako by nežil
Jest vykonáno a komplet zaklapnuto. Vzhledem k nutnosti povolení napínáku bylo třeba demontovat vše kolem sání a vstřiku do válce... Pevně doufám, že dle návodu Tondy a Francise se mi snad nic nepodařilo zprasit. Pro úplnost doplňuji, že dotahovací moment "vrtulového šroubu" je 65Nm. Trochu mě překvapilo, že "vrtule" neprolezla velkým průhledovým otvorem, ale bylo ji třeba vyndat do strany od víka hlavy. Nemůžu se však nakonec zbavit pocitu, že celá tato anabáze možná ani nebyla tak nutná. Vrtule sice byla protočená na středu, ale rozhodně si po jejím prozkoumání už nemyslím, že hrozilo její rozlomení s případnými brr-fuj následky. Vzhledem k tomu, že starší modely GS tuto vrtuli vůbec neměly, uchází mi skutečný věcný význam této fičury. Začínám se domnívat, že jde spíš o nějakou ekochytrost (maskovanou pod nutnost odvětrání), namísto skutečně potřebné komponenty...
Pletu se?
Kdo nikdy nestrčil prst do "medvědího hovna", ten jako by nežil
Pleteš se :-)
R1100/1150 měly jiný systém odvětrání, proto neměly vrtuli na vačkové hřídeli. Vrtule je velmi praktický a jednoduchý systém separace oleje odstředivou silou, vysráží páru a olejovou mlhu, do sání pak jdou jen "suché" plyny. Oproti R1100/1150 je tato vrtule jednodušší, snadno kontrolovatelná a s dobrou účinností separace.
Upravil Francis dne 08.11.2023 22:31