S novou motorkou (BMW F650GS DAKAR) si chci pořídit i novou helmu namísto současné Airoh Speed Fire. Měl jsem možnost i o víkendu vyzkoušet přilbu Scorpion Exo 1000 zapůjčenou v prodejně STREET MOTO (www.streetmoto.cz, Plzeň).
Mé plusy a mínusy:
+ vzhledem k výbavě helmy trošku vyšší hmotnost, nicméně vyvážená na výbornou, takže ani po 500 testovacích kilometrech non-stop nebolelo za krkem apod. Perfektně sedí na hlavě a kolem krku.
+ hlavní plexi nemlžící, nerozbitné, dva zobáčky pro otevření (pravák, levák), snadná a rychlá demontáž, velice dobře utěsněné
+ sluneční plexi (brýle) nemlžící, nerozbitné, snadný a přesný chod, páčka lehce ovladatelná i v zimních rukavicích, za jízdy v terénu samovolně nevyjíždělo, vhodně zvolené zatmavení
+ větráky na bradě, nad plexi, na vrchu přilby snadno ovladatelné i v rukavicích a díky bohu skutečně fungující, zadní odvětrávání s možností otevření a rychlejšího odvodu tepla z helmy
+ dofukovací pumpička na lícní molitany (nevím, jak to přesně popsat) - výborná věc prodlužující životnost přilby a zvyšující komfort na cestách
+ výrobce poskytuje nepřeberné množství krásných dekorů (podívejte se na www.streetmoto.cz)
+ sice dnes již standard, přesto zmiňuji vyjímatelnou vnitřní vložku z antialergických materiálů s možností praní
+ myslím si, že k plusům mohu zmínit i cenu (za tu kvalitu to stojí)
- hlučnost (ale to chci probrat níže)
HLUČNOSTu této helmy mě překvapila hned při prvních kilometrech již od nějakých 80km/h. Napřed jsem to sváděl na povětrnostní vlivy, protože vítr opravdu nebyl nejslabší. Poté jsem ale chytl absolutní bezvětří, nicméně hučení stále nepřestávalo. Když jsem přilbu vracel, bavili jsme se o tom s klukama na prodejně. Výrobce přileb Scorpion testuje každou přilbu v aerodynamickém tunelu, tudíž by měl být každý kus 100% odladěn a abych řekl pravdu, byl jsem prý první, kdo si na toto stěžoval. Mě osobně se to také nezdá.
Jak jsem již zmiňoval výše, mám Dakara, tudíž plexi, které je možné vidět na přiloženém obrázku.
Nebo se na mého Dakara vyrábí i nějaké "velké" plexi, za které bych se lépe schoval i s rovnými zády?
NEVÍTE NĚKDO, KUDY PŘESNĚ PROUDÍ VZDUCH U TOHOTO ŠTÍTU? ZDÁ SE MI, ŽE ŘIDIČOVA HLAVA JE PŘÍMO V PROSTORU TURBULENCÍ A TO ZPŮSOBUJE HUČENÍ. Jen dodávám, že jsem měl všechny větráky zavřené, abych co nejvíce eliminoval možnost hučení, nicméně to nepomohlo.
Muzu ti k tomu rict jen to, ze kamarad co jezdi na Fazerovi 1000 si loni koupil presne tuhle prilbu,pak si pujcil Shoei tusim XR1000 a zjistil ze ta jeho Scorpionka je hlucna a stoji za starou belu, ted uz ma taky Shoeiku. Ale to dofukovani licnic je pry dobra vec. Takze se bojim,ze to stitkem nedohonis
asi se ti to nezdá,že máš hlavu přímo v turbulencích,mám 1150 a přilbu C2,když se postavím do stupaček,je vní relativně ticho,když si sednu,zvýší se šumšvistu,zkoušel se štítek narovnat,položit,přidat nástavec,všechno marný,u tebe to bude podobný.
v létě se mi taky plexi nemlží,jen v dešti při pomalé jízdě,na podzim a v zimě,ono totiž dobře utěsněná helma blbě větrá,moje zkušenost,každá nová helma pěkně chodí,ale jen do prvního deště,kdy se ti všude dostane voda s pískem,pak každá začne vrzat a blbě dovírat.
jinak mě to připadá,že si to jen opsal z reklamního letáku,páč kdo by jezdil teď v létě v zimních rukavicích,ženebo s nějakou pumpičkou
Hliníkové kufry BEGR - www.begr.cz
já tu Scorpionku mám doma a byl jsem sní celkem spokojenej ,nepřišla mi o moc hlučnější než Arai tourX kterou mám ted.Výborná věc je to druhý tmavý plexi
Za ty peníze mi to přijde celkem fajn věc
To přídavné plexi funguje, ale chce to vyzkoušet, což mám pocit kluci z TT umožnujou
Upravil bobus dne 16.06.2009 10:49
jinou prilbu nez se slunecni clonou bych uz nebral...ale davam prednost pred vyklapeckami integralkam, takze C2 ci C3 nejsou pro mne, mame S1 PRO a musim rict, ze po tom necelem pulroce jsem stale nadseny...
Vjetrnik napsal:
jinou prilbu nez se slunecni clonou bych uz nebral...ale davam prednost pred vyklapeckami integralkam, takze C2 ci C3 nejsou pro mne, mame S1 PRO a musim rict, ze po tom necelem pulroce jsem stale nadseny...
souhlas, bez clony bych uz nebral... imho to i zvysuje bezpecnost (tunely, vyjezdy z tunelu, les).
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
bystricke napsal:
asi se ti to nezdá,že máš hlavu přímo v turbulencích,mám 1150 a přilbu C2,když se postavím do stupaček,je vní relativně ticho,když si sednu,zvýší se šumšvistu,zkoušel se štítek narovnat,položit,přidat nástavec,všechno marný,u tebe to bude podobný.
v létě se mi taky plexi nemlží,jen v dešti při pomalé jízdě,na podzim a v zimě,ono totiž dobře utěsněná helma blbě větrá,moje zkušenost,každá nová helma pěkně chodí,ale jen do prvního deště,kdy se ti všude dostane voda s pískem,pak každá začne vrzat a blbě dovírat.
jinak mě to připadá,že si to jen opsal z reklamního letáku,páč kdo by jezdil teď v létě v zimních rukavicích,ženebo s nějakou pumpičkou
Neboj, není to z ničeho opsané, jsou to vlastní zkušenosti... Zkoušel jsem to doma v pokoji v zimní verzi rukavic a pumpičku s sebou taky netahám... Je to integrované v bradě helmy...
Upravil xHackerM dne 16.06.2009 22:38
Zdar - hladce proudici vzduch (laminarni proudeni) je tichy, hluci pouze turbulence. A ty zpusobuji dve veci - plexi motorky - u dakaru 00-03 ma to plexi nahore cosi, co turbulence ve velkem vyrabi, takze cesta jsou upravy nebo jine plexi. Druha vec, ktera zpusobuje turbulence, je prilba - idealni je kulata s minimem vystupku, maximalne odtrhova hrana vzadu na hlave. Zadne stitky, zadne skviry, nic takoveho - takova helma vypada pekneji, nez obycejne vajicko, ale o to vic byva slyset.
Jinak, necekej, ze z Dakara udelas neco, co bude tiche jak Varadero s turistickym plexi...
tosuja napsal:
Zdar - hladce proudici vzduch (laminarni proudeni) je tichy, hluci pouze turbulence. A ty zpusobuji dve veci - plexi motorky - u dakaru 00-03 ma to plexi nahore cosi, co turbulence ve velkem vyrabi, takze cesta jsou upravy nebo jine plexi. Druha vec, ktera zpusobuje turbulence, je prilba - idealni je kulata s minimem vystupku, maximalne odtrhova hrana vzadu na hlave. Zadne stitky, zadne skviry, nic takoveho - takova helma vypada pekneji, nez obycejne vajicko, ale o to vic byva slyset.
Jinak, necekej, ze z Dakara udelas neco, co bude tiche jak Varadero s turistickym plexi...
Plně s tebou souhlasím... Když stoupnu do stupaček slyším jen proudící vzduch, jak zasednu, bouchá to... Turbulence praštěný! Zkouším už třetí helmu a zdá se, že výklopka od BMW je zatím nejtišší... Varadero z toho udělat nechci, to ne, ale myslíte, že by můj problém mohlo vyřešit toto plexi? Nebo jen štítek od TTček? Ten zkusím, pokud mi ho strýc bude ochoten zapůjčit z GS1200...
Takovýhle plexi je velmi efektní ale jen do tý chvíle než snim padneš.To ho pak můžeš hodit rovnou do křaku.Zkus si za jízdy dát ruku nad plexi-uvidíš jak asi bude fungovat ten nástavec.
TOLI napsal:
Takovýhle plexi je velmi efektní ale jen do tý chvíle než snim padneš.To ho pak můžeš hodit rovnou do křaku.Zkus si za jízdy dát ruku nad plexi-uvidíš jak asi bude fungovat ten nástavec.
No co já jsem slyšel o tvém stylu jízdy, tak je mi jasné, že dost bereš v potaz válení s motorkou, ale já zas takový "terénista" nejsem, takže válet se moc neeeeeeeeci... Zkoušel jsem to, plexi žene vítr přímo nade mne, ale to je na úrovni řídítek, pak se to vrací na mě přímo na místě řidiče... Zkusím si tam něco napáchat, jak to poletí a uvidim... Pak zase dám vědět, věřím, že nejsem jediný, kdo by to chtěl vyřešit... Navíc si myslím, že to jde i bokem, nejen horem...
Kluci a dívky, nemáte někdo prosím na F650GS podobné vysoké plexi, jako je toto? Stále zvažuji, zda-li koupit tohle vysoké, což je investice 4tis, nebo koupit přídavný štítek, což nevím, jestli pomůže a nebo jestli si prostě vyrobit něco svého ve stylu Vario (pár nápadů už mám)...
Já mám na dvanáctce ten nástavec TT, koupil jsem ho ze zoufalství při cestě do Rakouska, je to lehce lepší, ale za dva a půl litru jsem čekal víc. Apoň je to hezký. Dělají různé tvary. Mohl bych Ti ho na vyzkoušení půjčit, ale nevím jak ...
Jirina1 přiložený následující obrázek:
2 Jirina1: Jsi moc hodný a vážím si toho... A současně s tím chválím fotečku, protože ta mlha a ty hory jsou fakt luxusní... Jsem z Plzně, což není zrovna blízko, takže jedině poslat poštou, ale to nám zase všechno komplikuje... A navíc si nejsem jist, jestli by to drželo upnuté na tom origo plexi, protože má na konci před hranou radius, který R1200GS nemá, tak aby mě to třeba ve 120ti nevlítlo do helmy...
já si koupil SHARK otevíračku, kde je zvláštnost, že se dá spustit samotné sklo bez chraniče zubů (nevim jak to přesně nazvat). Helma se teda dá provozovat i jako mají skútraři. Super je, že ve vedru si mohu chránit oči jen sklem a přitom je dostatečně větraná a když prší tak se dá zavřít jak akvárium :-) . Ale z hlučností je to podle mně nic moc... . Nad 120 se už areodinamický hluk projevuje dostatečně.... . Měl jsem půjčenou stejnou SHOEI a ta byla tak o polovinu lepší, ale přesně jednou tolik drahá. SHARK 8 000 a SHOEI 16 000. Ten SHARK se jmenuje myslím EVOLUTION.
no po přečtení celé diskuse sem nabyl dojmu že byste byli nejraději osedlaly enduro s pocitem člověka ležícího v obýváku pokuřujícího doutníček poslouchajíc líbeznou hudbu linoucí se do ticha. vážení kolegové mám také Dakara. helmu mám Nolan N43air mottorad. cením si hlavně toho že se dá různě rozebrat nejni v ní extrémní hic ani extrémní hluk a když nechci tak mi nelítaj sračky do ksichtu. pochopím jezdce Gold wingů bo Electra glide nebo jiných mastodontů že si chtějí vychutnat rádio ticho pohodlí atd. stále ještě se domnívám že příslušníci endura nejsou třasořitkové co nevijedou dokud nejni 30 stupnů a dokud nejni natačenej novej asfalt kolem dědiny. neberte můj příspěvek jako vaši kritiku je to jen vyjádření mého názoru. offroad zdar a občasným pádum usměv
Tančící Havran
Takovymto rozodovacim rocesem sem prosel. Zjistil jem, ze zadna universalni vsemuvyhovujici helma proste neexisuje. Proto pouzivam tri helmy, kazdou k jinemu ucelu:
- Stribrna Schubert C2 na dlouhy cesty (nejmensi hlucnost, pohodlnost, relativni odolnost i proudeni vzduchu)
- Enduro Fox helma do terenu + Enduro bryle (predstava, ze v terenu ci v pousti bych se paril v C2 je desiva)