Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování na nich
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování
  • · BMW GS
  • · Fórum
  • · Články
  • · Zprávy
  • · Galerie
  • · Naše fotografie
  • · Odkazy
  • · Ke stažení
  • · Inzerce
  • · Hledat
Reklama
Kalendář akcí
<< Červenec 2025 >>
Po Út St Čt Pá So Ne
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      
Číst diskusi
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování :: Motorky BMW :: BMW F650GS
 
Vôla na ventiloch - BMW F650GS
DusanSK
#1 
Přidané 15.03.2024 14:23

Příspěvků: 2
Registrace: 15.03.24
Zdravím,

nedávno som kúpil BMW F650GS, r.v. 2005, 38000km. Keďže motorka mala od začiatku problém so studeným štartom, rozhodol som sa vyčistil škrtiacu klapku a prekontrolovať, či nie je zanesený obtok vzduchu pri studenom motore. Keď už som to mal takto rozobraté tak si hovorím, prekontrolujem aj vôlu na ventiloch. Problém je v tom, že nedokážem nastaviť ozubené kolesá na vačkových hriadeľoch ryskami presne proti sebe, viď priložený obrázok. Vždy je tam zhruba pol zuba odchýlka. Ak zrovnám rysku na ozubenom kolese vačkového hriadeľa pre výfukové ventily rovnobežne s ryskou na klietke tak vôle sú nasledovné:

- výfukové ventily - 0,05 prejde, 0,1 už neprejde
- sacie ventily - neprejde ani 0,05

Ak zrovnám rysku na ozubenom kolese vačkového hriadeľa pre sacie ventily rovnobežne s ryskou na klietke tak vôle sú nasledovné:

- výfukové ventily - neprejde ani 0,05
- sacie ventily - na jednom 0,05 prejde, 0,1 už neprejde, na druhom neprejde ani 0,05

Je teda potrebné, aby boli rysky úplne presne proti sebe, alebo určitá odchýlka je povolená a stači "iba nastaviť vôle na ventiloch"?
DusanSK přiložený následující obrázek:


[153.41Kb]
 
Slavek-xxx
#2 
Vôla na ventiloch - BMW F650GS
Přidané 15.03.2024 17:10
Avatar člena


Příspěvků: 1748
Registrace: 18.06.07
Ta drobná odchylka mezi koly je způsobená natažením rozvodového řetězu. Na měření vůle by měla mít minimální vliv.
Jinak studený starty jsou bolest tohoto modelu. Vždy se startuje minimálně na 2x. Pokud máš otevřený výfuk, tak i na vícekrát. Já jsem startování u F650 vyřešil výměnou palivového filtru za filtr z Fabie 1.4, který má vyšší tlak ventilu (4bar). Je to častá úprava, popsaná třeba zde:
https://www.motor...ddid=54040
nebo
https://www.bawor...owstart=20
Nebo u mně v deníku (ale jen náznakem)
https://www.motor...ddid=74585
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
 
DusanSK
#3 
Vôla na ventiloch - BMW F650GS
Přidané 15.03.2024 19:47

Příspěvků: 2
Registrace: 15.03.24
Asi to bude naozaj iba tou našponovanou rozvodovou reťazou. Pôvodne som to chcel zrovnať miernym pootočením ozubeného kolesa na vačkovom hriadeli. Dnes som si ale všimol, že to ani nie je možné, keďže na vačkovom hriadeli je kruhový výbežok do ktorého ozubené koleso zapadne a nie je možné ho nasadiť inak. Aké vôle na ventiloch odporúčaš Ty, keďže som videl aspoň tri verzie.
Upravil DusanSK dne 15.03.2024 19:49
 
durmek
#4 
Vôla na ventiloch - BMW F650GS
Přidané 10.04.2024 06:40
Avatar člena


Příspěvků: 10
Registrace: 15.04.12
Sorry,ale tie vôle sú divoké.Pozri manuál Inlet:0,10-0,15 Exhaust 0,25-0,30.276 pozretí a nikto si to nevšimne a nenapíšecry
 
Přejít na fórum:
Motorky BMW GS - diskuse :: Motorky BMW :: BMW F650GS :: Více v diskusním fóru
Přihlášení
Jméno

Heslo



Zaregistrovat se
Zaslat zapomenuté heslo
Kdo je on-line
Hosté on-line: 64
Členové on-line: 0

Registrováno: 8,713
Nejnovější člen: patrin

Poslední návštěvy
Reklama
Vygenerované za: 0.13 sekund
Copyright © 2006 BAWORAK.CZ | Kontakt | Časté dotazy | Pravidla portálu | Hosting poskytuje CGI