Ahoj začínam sa zoznamovať s týmto "dinosaurom" a tak mám pár otázok.
Ertéčko je r.v. 1991 s nájazdom cca 60 kkm, čiže verzia s nízkym kompr. pomerom 8,45 a karby d32, výkon 60 koní. Spravil som na tom len cca 100 km, no výkon motora si myslím, že je ok, potiahol som ju skúšobne na 170 tachometrových, spotreba cca 5,5 l. Štartuje asi normálne, len pri týchto teplotách na začiatku ani s plným sytičom nedrží volnobeh a treba jej chvíľu pomôcť plynom. No pri meraní kompresie nafúka iba 3-3,5 atm. Pár kvapiek oleja do valca nič nezmenilo a nezbadal som ani syčanie - únik tlaku cez ventily pri tlakovaní vzduchom cez otvor sviečky. Jedine z odvetrania kluky ide slabý vánok pri dlhšom tlakovaní - cez krúžky musí čosi predsa preliezť.
Tak prečo to má takú slabú kompresiu, alebo zle meriam?
Ak ste niekto merali vaše motory aké kompresie Vám vyšli?
A kafe s rumem je kde? Ja som sa nepýtal ako odmerať kompresiu, tým som si prešiel už za Brežneva, ale či niekto v reále kompresiu na r100 meral a čo mu vyšlo.
Tryskac napsal:
A kafe s rumem je kde? Ja som sa nepýtal ako odmerať kompresiu, tým som si prešiel už za Brežneva, ale či niekto v reále kompresiu na r100 meral a čo mu vyšlo.
Ale já neříkal že neumíš změřit tlak.ja ti radil ať se mrknes co jim ty budíky ukazujou..tak a teď du nato kafezrumem...
Kupredu spatki ni krok...
Bohumile, "jútub" som sa naučil používať už za Klausa a zvládam aj prevody medzi "psami" barmi či pascalmi, takže by som tu neotravoval, keby som nenameral nezmysel.
Pája dakujem za opoved, meral si za tepla či aj za studena? Ak áno bol medzi meraniami rozdiel?
Kedže tu "machrujem" že zvládam premeny jednotiek, tak musím opraviť Tvoj pravdepodobný preklep.
Správna hodnota je 850 - 1000 kPa to je 8,5 -10 bar a prakticky aj 8,5-10 at a asi to si chcel napísať.
Inak babičku som nakoniec kvôli skúške vydráždil na 184 km/h tachometrových čo bolo 176 kmh satelitných, takže nie je možné aby mala kompresiu 3,5 at - to by ani nemala naštartovať. Samozrejme ma ako prvé napadlo, že mám zlý tlakomer, tak som ho skúšobne nakrútil do vyhoneného fichtla čo má iba jeden krúžok a na ňom som nakopal 6 at. takže tlakomer by mal byť ok, no ten nízky tlak nechápem a nechce sa mi pravdepodone zbytočne otvárať motor
Tryskac napsal:
Správna hodnota je 850 - 1000 kPa to je 8,5 -10 bar a prakticky aj 8,5-10 at a asi to si chcel napísať.
Pravdu mas mají to byt BÁRY.
Nevim kde jsem ráno přišel na kPa.
Měřil jsem studený i teply motor s otevřeným plynem.
Studený. L 8,3 BAR. P 8,2 BAR
TEPLY L9, 3 BAR, P 9,1 BAR.
V jiném. Návodu píšou že normální tlak je 7,5-9bar.
Pája
V jiném. Návodu píšou že normální tlak je 7,5-9bar.
To je kludne možné, lebo v priebehu rokov klesol kompresný pomer z 9,5 na 8,2 , takže to samozrejme ovplyvní aj kompresiu.
Dá sa to odlíšiť /aspoň teoreticky/ podľa kodu čo je vyrazený na motore vpredu vľavo.
V jiném. Návodu píšou že normální tlak je 7,5-9bar.
To je kludne možné, lebo v priebehu rokov klesol kompresný pomer z 9,5 na 8,2 , takže to samozrejme ovplyvní aj kompresiu.
Dá sa to odlíšiť /aspoň teoreticky/ podľa kodu čo je vyrazený na motore vpredu vľavo.
U 100gs je v prirucce co mam uvedený od 1988 kompresní poměr 8,5/1.
Pája
To sedí mal by si mať motor 10 2V D.
Karburátory 40 mm a pri tom rovnaký výkon /čo trochu nechápen/ ako 10 2V C s karbecmi 32 mm, teda 60 koní. Predchádzajúce motory so 40 mm krmítkami a kompresným pomerom 9,5 mali 70 koní.