Zdarec Borci, na mým Hrochovi rv.95 se asi projevila klasická závada s převodovkou , cuká na trojku. Fórum jsem se snažil pročíst celý ale je toho moc a navíc jsem došel k názoru že se poznatky časem mění.
Takže o co mě jde. je tady někdo kdo to v poslední době řešil a má o tom nějaký informace ?
Nebo třeba poblíž Domašova (u Brna ) někdo kdo by se na tom svezl a aspon potvrdil co je špatně a co dělat . U posledního mechanika jsem skončil tím že převodovka je ok. ale vyměnil mě rozvody a napínáky což asi na škodu nebylo ale nutný taky né ,cukáme vesele dál.
Nejlepší zdroj na m97 e-bay? nebo má někdo navíc (asi ne)
Tip na někoho ochotnýho kdo by to byl schopnej vykurýrovat, zkusil bych to sám ale barák ,děcka, žena a než se to naučím tak na tom zakážou jezdit.
Předem děkuju za odpověd´.
Záleží jak to cuká jestli to jen jakoby proklouzne to mě dělalo na 95 taky, pokaždé při zařazení trojky to jakoby proklouzko a pak už dorželo, ale po rozdělání převodovky nic špatně nebylo, trošku omletý zámky ale nebylo to že by držela kolečko v záběru jen vidlička. Tak sem převodovku přeložiskoval když byla venku a jezdila dál. Projev se nezměnil.
No u mé je to tak že při každým zařazení 3, škubne ale jako dost v zatáčkách je celkem nepříjemný , a ozve se rana že kluci zastavujou a kontrolujou jestli jim nevypadl motor . potom se jede dál normální mě to nepřijde. Občas se zasukuje že se nedá nic zařadit
To vypadá že už máš v háji soukolí aj vidličku.
Jinak sám sem najezdil se skubajici dvojkou 120 tisíc km.stacilo tam hodit dvojku až od 3000otacek a nic to neudělalo.kolem 2500 to skublo a rána... Kupredu spatki ni krok...
chlapy a když bych nesehnal převodovku z 97čky dá se do starší převodovky (m94/95) sehnat novej pajšl? Někde jsem četl že není náhrada ani za ložiska? Asi se zkusím ozvat někomu zkušenějšímu ale momentálně mám čas a možnosti akorát na chytání rozumů .
Něco už nejde objednat , každopádně i to co jde bude nové stát to co motorka. Nemá cenu to repasovat za chvilku začne další kvalt a takto až do nekonečna. Velké ložisko už nejde objednat. V náhradě bylo za cca 3-3,5tis co si matně pamatuji.Opravdu je lepší sehnat celou převodovku z novější třeba z Rka, taky už jsem kvůli převodovce kupoval celou motorku…. Z RS nebrat tam se dávali ve všech ročnících starší tipy převodovek.
Servis motocyklů BMW včetně originální diagnostiky BMW Motorrad
Uložím si sem ukradenej příspěvek mimochodem díky majitely ,dlouho jsem to hledal a takhle to najdu hned.
Převodovka kódy
Sestavování kódy pro sérii a R 1150 R 1100 xx xx
1100 série:
DAC => 1993 - 1994 (i stále prim 1.56)
DAF (stříbro) a DAH (černá) => '94 (s vypuštěním GS), novým předsedou i 1.82 (VEH mít jinou HA překladu, O-kroužky na volné kola chrastítko volnoběhu snížení)
DAG = stříbro zařízení pro 1100 GS / RT -> v době, kdy tam byly 2 druhy barev ve stříbrné motoru a převodovky, DAG je varianta DAM jiného.
Daj = DAN na verzi před upgradem na novou tábora, některé z nich bez O-kroužky
EAQ (stříbro) a DAR (černá) => MJ 96 nových typů ložisek do 3 vln
SZÚ (stříbro) a EAB (černá) => od MY 97-ústa nové geometrie, nové hnací hřídel klapky, bez O-kroužky více.
EAF (černá) => od MY 97, s no-load a zařízení ukazatel, montážní díly pro GS / RT
Přenos všech typů R 1100 do "R 1100 S" jsou totožné v každém modelu ročně. Pouze HAG liší.
1150 série
Tam je prakticky standardní převodovkou pro všechny modely R 1150 (jedná se o 1. a 6. rychlost "dlouhý"
Rozdíly jsou pak:
* Lakování bydlení v závislosti na modelu
* Model-specifická hlavice řadicí páky
* Model-specifické vybavení displej nebo neutrální spínač
* Model-specifické převodových poměrů -> 1 Krátký kurz jako SA na ADV nebo 6. Krátký kurz jako standard pro R 1150 R a R 1100 S a K 1200 RS.
* Model-specifická rozšíření
To pak vede k typech a jejich předávací kódy
Jsou vzájemně kompatibilní všech 1150-R přenos v různých vozidlech
Tato značka (tři písmena) je připojeno k zařízení čísla.
GAJ => až do MY 2003, stříbrná, normální 1. stupeň, 6 Krátký kurz
HRY => až do MY 2003, stříbrná, normální 1. stupeň, 6 Dlouhé kurz (normální)
GAK => až do MY 2003, černá, normální 1. stupeň, 6 Krátký kurz
GAG => až do MY 2003, černá, normální 1. stupeň, 6 Dlouhé kurz (normální)
GAD => až do MY 2003, stříbrná, normální 1. stupeň, 6 Gang krátké (R 1150 R)
GAN => až do MY 2003, stříbrná, 1 Krátký kurs, 6 Gang krátké (GSA)
SZP => až do MY 2003, černá, 1 Krátký kurs, 6 Gang krátké (GSA)
JAG => od MY 2003, stříbrná, normální 1. stupeň, 6 Dlouhé kurz (normální); m. Ganganz.schalter (GS / RT)
JAH => od MY 2003, černá, normální 1. stupeň, 6 Dlouhé kurz (normální); m. Ganganz.schalter (GS / RT)
JAL => od MY 2003, stříbrná, 1 Krátký kurs, 6 Gang krátké (GSA)
JAM => od MY 2003, černá, 1 Krátký kurs, 6 Gang krátké (GSA)
Jaj => od MY 2003, stříbrná, normální 1. stupeň, 6 Krátký kurz
JAK => od MY 2003, černá, normální 1. stupeň, 6 Krátký kurz
JAQ => od MY 2003, stříbrná, normální 1. stupeň, 6 Gang krátké (R 1150 R)
Jao = havaroval lisování za JAQ
Po předání všech 1150 a 1100 S jsou stejné, například, by nikdy ukázat na vyšší rychlost s RT s kódem JAM. Pouze HAG liší.
2. Písmeno označuje vždy "typ" vysílání:
Xax = XXXXXX> standard přenosu
XBX XXXXXX => Náhradní zařízení
XCX = XXXXXX> spínací zařízení
Tam, kde se v zásadě mezi náhradní a výměnné zařízení není žádný skutečný rozdíl
Příklady:
EÚD = výměna typu zařízení SZÚ = R 1100 stříbrná
JBL = výměna typu zařízení JAL = R 1150 GSA Silver
Dobré tip , jdu si vsadit . nebo možná prodat ledvinu to by bylo rychlejší ikdyž tu by asi nikdo nechtěl už je taková dost zasloužilá ale zase ozkoušená.
Kdybi to bylo tak za 30 tak bych do toho možná šel . Ale přesně tohle jsem hledal abych se ujistil kolik to stojí.
Kódy převodovek
Kompilace kódů pro řadu R 1100 xx a R 1150 xx
Řada 1100 :
DB => M93 (i prime old 1.56), stará 2-místná. logika štítků; měla by být pouze v RS
DAC => M93 1993 - 1994 (i prim stará 1.56) měla by být pouze v RS
DAF => M94 (si) od roku '94 (sériový začátek GS), i prim nová 1.82 (jiná HA - redukce , O-kroužky na mezilehlých kolech pro snížení chrastění při volnoběhu)
DAH => M94 (sw) jinak jako DAF
DAG => M94 stříbrná I pro 1100 GS/RT; Tehdy byly 2 druhy stříbra na motor/převodovku
DAM => M94 stříbrná II jinak jako DAG
DAH => M94
DAJ na DAN => varianty před přestavbou na nová ložiska, některé i bez O-kroužků
DAR => M97 (černá) od MY97; jinak jako EAQ
DAU => M97 CB (jako DAR, jen různé přílohy)
EAQ => M97 (stříbrná) z MY97; nové typy ložisek (C na 3 hřídelích
EAA => M97 (stříbrná) z MY '97 nová geometrie zubů, nový tlumič hnacího hřídele, žádné další O-kroužky.
EAB => M97 (černá); jinak jako EAA
EAC => M97
EAE => M97
EAF => M97 (sw), s ukazatelem volnoběhu a řazení, přídavné díly pro GS/RT
Převodovky všech typů R 1100xx kromě "R 1100 S" jsou shodné v příslušného modelového roku. Liší se pouze HAG.
Řada 1150obraz
Pro všechny modely R 1150 je prakticky standardní převodovka (1. a 6. rychlostní stupeň jsou „dlouhé“).
Rozdíly jsou:
* Lakování skříně v závislosti na modelu
* Řadicí páka podle modelu
* Ukazatel řazení nebo volnoběh podle modelu. přepínač
* Převodové poměry specifické pro daný model -> 1. stupeň krátký jako SA pro ADV nebo 6. stupeň standardně krátký pro R 1150 R a R 1100 S a K 1200 RS.
* Přídavná zařízení specifická pro daný model
Výsledkem jsou typy nebo kódy převodovek
Všechny převodovky R 1150 v různých vozidlech jsou vzájemně kompatibilní.
Toto označení (tři písmena) je připojeno k čísle převodovky.obraz
GAJ => do rv 2003, stříbrná, 1. rychlostní stupeň normální, 6. rychlostní stupeň krátký
GAE => do r. 2003, stříbrná, 1. rychlostní stupeň normální, 6. rychlostní stupeň dlouhý (normální)
GAK => do r. 2003, černá, 1. rychlostní stupeň normální , 6. rychlostní stupeň krátký
GAG => do MR 2003, černá, 1. rychlostní stupeň normální, 6. rychlostní stupeň dlouhý (normální)
GAD => do MR 2003, stříbrná, 1. rychlostní stupeň normální, 6. rychlostní stupeň krátký (R 1150 R)
GAN => do MR 2003, stříbrná, 1. rychlostní stupeň krátký, 6. rychlostní stupeň krátký (pouze GSA)
GAP => do MR 2003, černá, 1. stupeň krátký, 6. stupeň krátký (pouze GSA)
JAG => od MR 2003, stříbrná, 1. rychlostní stupeň normální, 6. rychlostní stupeň dlouhý (normální); s přepínačem převodovky (GS/RT)
JAH => od MR 2003, černá, 1. převod normální, 6. převod dlouhý (normální); s přepínačem převodovky (GS/RT)
JAL => od MR 2003, stříbrná, 1. stupeň krátký, 6. stupeň krátký (pouze GSA)
JAM => od MR 2003, černá, 1. stupeň krátký, 6. stupeň krátký (pouze GSA)
JAJ => od MR 2003, stříbrná, 1. stupeň normální, 6. rychlostní stupeň krátký
JAK => od MR 2003, černá, 1. stupeň normální, 6. stupeň krátký
JAQ => od MR 2003, stříbrná, 1. stupeň normální, 6. stupeň krátký (R 1150 R)
JAO = poškozená ražba pro JAQ
JAP = >od MR 2003); černá 1. rychlostní stupeň normální, 6. rychlostní stupeň dlouhý (normální); RS
JAS přílohy => od MR 2003; stříbro; 1. rychlostní stupeň normální, 6. rychlostní stupeň dlouhý (normální); Přídavná zařízení R
Jxx = EVO = odlehčená převodovka a změněná geometrie zubů
Protože převodovky všech 1150 jsou identické, neměla by se převodovka s kódem JAM nikdy objevit například na RT. Liší se pouze HAG. 1100 S je vnitřně identický s 1150, ale má vlastní kryt.
Obecně
2. písmeno vždy označuje "typ" převodovky: XAX
XXXXXX => standardní převodovka XBX převodovkanáhradní
XXXXXX JBL = náhradní převodovka typu JAL = R 1150 GSA, stříbrná Převodovky dodává dodavatel dodáváno přímo na montážní lince(!) na základě čísla podvozku. Náhradní převodovky se používají v případě, že se zcela nová převodovka nepoužívá ve výrobě (např. protože při montáži prokluzuje a poškozuje lak).
Z té černé je prodaná a ta druhá mě nějak proklouzla jinak všude na inzerci jsem našel jen m94
Ta druhá by podle kódu měla být DAG a taky M94 psal jsem ještě o fotku která by to potvrdila tak uvidím
díky za snahu