Lej a koukej na okýnko, až budeš ve 3/4 nech to bejt,projeď to a uvidíš, jak ses strefil
Okýnko od spodu po vrch je asi půl litru,takže přeleje jen blb. A když nepřeleješ o 2 deci,tak je to jedno - 1100 je traktor a nenechá si ublížit.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
tak to dělám já:
Hned po jízdě vypustím olej, odmontuji filtr, nechám důkladně odkapat s nahýbáním motorky, někdy nechávám přes noc bez výpušťáku.
Potom po montáži filtru a zátky naleju do půl okna, natočím na půl minuty a doleju zbytek cca půl litru - to je celkem 4 litry.
Kupuji balení 5 litrů LiquiMolli SAE 50 HD a do deseti tisíc km doleju zbytek z balení 5 litrů, to je asi jeden litr na deset tisíc km.
Před dvěma týdny mělo moje BMW výročí... Ujeto 100000KM.
Upravil bmwivo dne 30.06.2009 11:05
...4 litry a je to po vrch okénka, neřeším to, nemůže to vadit, ale víc bych nedoporučoval. Pokud tam po dojetí na centrálu není pod půl, tak nedolévám, je fakt, že po výměně je chvíli pokoj, i když pozor, někdy neubývá, ale někdy se shodou všech okolností - teplotou, způsobem jízdy, náhle ztratí větší množství. Vždy mám sebou půl litru v kufru, ale je to jen sichr, většinou dolévám doma a vychází mně to jak jsem psal, na 10tkm jeden litr.
Upravil bmwivo dne 30.06.2009 12:30
trautumberk napsal:
Jasně díky mám to po vrch plný a asi to ublížit motoru nemuže. To jsem potřeboval slyšetSpotřebu mám trochu vyšší mě 1 litr nevýjde na 10 tisíc ?
já když nedávno měnil tak sem lil a v okýnku pořád nic a najednou bylo plný, tak jsem z toho měl strach ale boxer si s tím poradí, během prvních pár jízd nadbytek zmizel a teď mám nad půl okýnka, doufám jen že ten olej nenajdu ve spojce
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
...pokud nakloníš motorku doprava a objeví se hladina na vrchu okénka, nic se neděje, ale víc bych nedoporučoval. ( Myslím po vypnutí motoru, po naplnění všech kanálů a filtru))
Já před našroubováním novýho filtru ještě filtr naleju olejem,aby to po nastartování lépe a rychleji natáhlo olej do systému
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Sorry za trochu primitivní dotaz, ale je pravda, že u 1150 gs se olej kontroluje teplý po jízdě, samozřejmě po chvíli, až steče dolů. Zdá se mi, že jsem to tak někde zahlédl, ale už si nejsem jistý. Nebo je to klasika a studený do 1/2 okénka? Díky.
ten olej navyše vyhadže do vzduchoveho filtra cez prepad samozrejme nie na papierovu vložku ale do priestoru pod nou, na spodku fitra je taky ventil cez ktorý sa to da vypustiť a ked nie tak to motor normalne spáli jak na aute. opravte ma ked sa mýlim
Upravil tomukur dne 02.07.2009 01:02
dalibork napsal:
Sorry za trochu primitivní dotaz, ale je pravda, že u 1150 gs se olej kontroluje teplý po jízdě, samozřejmě po chvíli, až steče dolů. Zdá se mi, že jsem to tak někde zahlédl, ale už si nejsem jistý. Nebo je to klasika a studený do 1/2 okénka? Díky.
kontroluje se teplý cca po 10 minutách na hlavním stojanu, ale když je studený do 1/2 okýnka tak teplý bude něco přes 3/4, alespoň můj 20W-50 se takhle chová.
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
Hrabe_X napsal:
Lej a koukej na okýnko, až budeš ve 3/4 nech to bejt,projeď to a uvidíš, jak ses strefil
Okýnko od spodu po vrch je asi půl litru,takže přeleje jen blb. A když nepřeleješ o 2 deci,tak je to jedno - 1100 je traktor a nenechá si ublížit.
Engine oil quantities:
With oil filter change..................................................................... 3.75 l (6.6 Imp. pints/3.96 US quarts)
Without oil filter change................................................................ 3.50 l (6.2 Imp. pints/3.69 US quarts)
Quantity of oil between
MIN and MAX marks ......................................................................0.50 l (0.88 Imp. pint/0.52 US quart)
David - Brno, 1150 GS.
Hele kluci,teď budu asi za blba,ale když měřím olej na centrálu,tak musí být jaký kolo ve vzduchu? přední nebo zadní? Je to nějak definovaný?
A další věc,celkem dost mi to chlastá olej,s 1l na 10000km nevyjdu ani za zlatý prase.Mám to řešit?
Vím,je to vzducháč a zaleží na stylu jízdy,ale stejnak se mi zdá,že dolívám hodně...
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
Kubrte, s tim kolem je to uplne jedno. Ty mas jeste na hrochovi najeto asi malo, co? Prej od 50 tis. bere min a od 100 tis. je to jeste lepsi. Ja mam necelych 130 tis. a leju tak litr az litr a pul mezi vymenama.
Kubrt napsal:
Hele kluci,teď budu asi za blba,ale když měřím olej na centrálu,tak musí být jaký kolo ve vzduchu? přední nebo zadní? Je to nějak definovaný?
A další věc,celkem dost mi to chlastá olej,s 1l na 10000km nevyjdu ani za zlatý prase.Mám to řešit?
Vím,je to vzducháč a zaleží na stylu jízdy,ale stejnak se mi zdá,že dolívám hodně...
jak to chceš řešit? přečti si manuál ... maximální spotřeba oleje je podle BMW AG. 1L/1000km :-) takže jsi hluboce pod normou
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
Peacemaker napsal:
Kubrte, s tim kolem je to uplne jedno. Ty mas jeste na hrochovi najeto asi malo, co? Prej od 50 tis. bere min a od 100 tis. je to jeste lepsi. Ja mam necelych 130 tis. a leju tak litr az litr a pul mezi vymenama.
No Bawec má nalítáno těsně pod 52 tisíc cca za 300km mě čeká výměna.
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.