Víte co je vrchol ponížení? Já si jej představuji takto:
[img][/img]
Pokud to není poznat, jde o odtah BMW od KTM.
Potud legrace. Smutný fakt je, že mi doma stojí GS mrtvý na spodek. Odjel jsem z domova asi 1km natankovat jako počátek pěkného pondělního výletu a na pumpě to taky skončilo. To bylo tak: Zapnu zapalování, proběhne test, zmáčknu čudl, startér jen ťukne a všechno pozhasíná. Hmm asi vymlácená baterka. Proběhne anabáze s KTM = odtah domů. Vyhodit baterku, nabíjení a mezi tím test s náhradní vyndanou z auta. Jenže když držím čudl, víc než ťuk ťuk ťuk ze startéru pořád nejde. Plus se k tomu na chvíli rozsvítí kontrolka "závada na motoru", či jak se to zove. Tak jsem vyndal startér s tím, že je tam blbej kontakt na té silové části. Jak jinak, na sucho ten stratér točí. Obešel jsem ještě zde zmiňované trablmejkry jako kontakt stojánku a čudl startéru a ty se zdají být OK. Nasměrujete mě prosím kam se podívat (BMW servis tím nemyslím). Tuším nějakou 3,14čovinu. (je to ročník 2007)
Díky
dokturek přiložený následující obrázek:
Teda kluci mít dvanácteráka a číst tyhle stránky tak jde domu smykem za půlku, bo těch pojebanejch je už kurva dost. To je furt něco. Zlatý 1150 a níž o těch se nepíše skoro nic, co se závad týče. Když se už na nich něco stane, tak tě aspon domů doveze.
Podle toho jak to popisuješ, tak to je projev prázdné baterky. Může být volný kontakt, nebo načatý rotor. Pak by to naprázdno mimo motor mohlo i chodit a pod zátěží nebude. Viděl bych to na baterku nebo startér.
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
Taky myslím že je to baterka, či přechodový odpor na kontaktech baterky. Očistit kontakty, pevně svorky dotáhnout a zkusit startnout přes startovací kabely, třeba z přistaveného auta. Baterku nechat samozřejmě ve stroji, připevněnou na svorkách.
Pak bych resetovat opojením od baterky ECM na cca hodinu. Následně vyndal svíčky a zkusil protočit motor bez komprese.
Tyhle závady mě silně odrazují. Ta inteligentní elektronika stojí prostě za pi..
Mám v úmyslu jednou koupit R1200R, ale asi si to nechám dobře projít hlavou a určitě nebudu spěchat.
Pája
paja1 napsal:
Tyhle závady mě silně odrazují. Ta inteligentní elektronika stojí prostě za pi..
Mám v úmyslu jednou koupit R1200R, ale asi si to nechám dobře projít hlavou a určitě nebudu spěchat.
tohle muze byt vyberovy efekt.. prepocitej si zavady na kilometry a ziskas imho informace ktere ti k necemu budou.
Kdo sem napise pokazde kdy zaparkoval OK pred domem? to neuslysis...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
no mě se stalo něco velmi podobnýho (pro rejpaly na 1150 ), startér udělal ťuk, všechno zhaslo (palubka, kontrolky, světla, podsvícení, všechno) a bylo vymalováno, vypnutí/zapnutí nic
resumé bylo, že byl velkej přechodovej odpor na + pólu baterky díky napečený starý vazelíně a ztrácely se tam 3V, takže v síti bylo jen 9V ... jak moc to je závada o elektronice ať si každej přebere sám
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
Taky bych to viděl na baterku... předevčírem se mi stalo to samé na intráči... člověk ho nechá měsíc a půl stát a 8,9V není 12V...
Světla svítila a čerpadlo udělalo jen ťuk a to bylo vše :-)
Thymallus napsal:
Taky bych to viděl na baterku... předevčírem se mi stalo to samé na intráči... člověk ho nechá měsíc a půl stát a 8,9V není 12V...
Světla svítila a čerpadlo udělalo jen ťuk a to bylo vše :-)
nabití baterky to spravilo
kdyz podbijes oloveny aku pod cca 10,8V, je dead.
Pokud jsi nameril 8,9V jsem zvedavy, jak dlouho ti bude zit... daleko bych radeji moc nejezdil
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
paja1 napsal:
Tyhle závady mě silně odrazují. Ta inteligentní elektronika stojí prostě za pi..
Mám v úmyslu jednou koupit R1200R, ale asi si to nechám dobře projít hlavou a určitě nebudu spěchat.
tohle muze byt vyberovy efekt.. prepocitej si zavady na kilometry a ziskas imho informace ktere ti k necemu budou.
Kdo sem napise pokazde kdy zaparkoval OK pred domem? to neuslysis...
Přesně tak. Chyby se zviditelní a spokojený majitelé jsou samozřejmostí o které se nemluví. A nestrašte mně. Já mám najeto přes 66.000km a pokaždý jsem dojel bez problémů.
Ještě,že je ta moje motorka daleko a nevidí jak si ostatní vymejšlej závady. Jinak by taky začala dělat kraviny. Je to hold hravá motorka...
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
Vrátili jsme se před týdnem z výletu po Kurdistánu, hora arrarat a tak 3 kusy 1200 gs/a 650 dakar a taky kus KTM 950. Bylo to celkem 8600 km. BMW zcela bez problémů a KTM zlobila celou cestu a po cestě domů zemřela naštěstí až na madarsko slovenské hranici. Tak že si člověk nevybere a co vím od kluků co mají LC8 tak si taky dosti užijí.
Díkec za rady. Já to samozřejmě přes kabely zkoušel a nic. Rozdíl byl jen v tom, že když ten start-čudl stisknu, palubní síť drží a startér á 0,5 vteřiny jen vysunuje pastorek, ale netočí. Nedovolil bych si tu obtěžovat s kleklou baterkou. A pokud jo, jsem debil, což nevylučuju. Večer to ještě testnu protočit bez svící.Pak Bychl ... dám info.
K té spolehlivosti: tohle jsou přece jen věci k pousmání. I kdyby se mi to stalo někde dál od domova, nepřestal bych tu motorku (=GS) mít rád a každýmu jí třeba i doporučovat. Věci se dějou a to i na KTM. Bavte se na můj účet, poraďte mi, proto jsem to psal. Ne abych GS matlal hov.ama.
Když jsem přesedlal na LC8, tak jsem párkrát nenastartoval. Vždy samozřejmě v tu nejdebilnější dobu. Taky mi občas chcípla za jízdy a pak nešla nastartovat. Když se mi to stalo na veřejnosti, tak jsem se tu oranžovou potvoru snažil zatlačit z dohledu rejpalů. Po několika všemožných radách jsem usoudil, že to bude batérií. Tak jsem zapůjčil novou od kamaráda co chvíli nejezdil a vše OK. Starou batérku mi změřili dali na test a prohlásili za mrtvou. Nakonec jsem vyzkoušel pokus. Tu mrtvou batérku jsem dal na nabíječku na čínskou dětskou čtyřkolku. Cpala tam asi 14 V a trošičku proudu. Po týdnu jsem si na ni vzpoměl. Dal ji do motorky a najel jsem na ni do teď 15000 km. No a chcípání mi dělal koncák stojanu, slabá pružina. Tenkrát jsem jezdil jen kolem baráku, často startoval a motorka baterku nestihla dobít. No a má motonabíječka to neuměla asi tak dobře dobít, jak ten čínský šmejd. Jinak pár dětských nemocí si KTM prodělala ale domů jsem zatím vždy dojel a mám na ní 30 000 KM.
www.lc8adv.cz
heleď já když jsem to řešil mě napadaly tyto věci :
uvolněný kontakt uzemnění - pólu baterky nebo uvolněný kontakt + pólu, ať už na startéru nebo baterce, to když si to zkoušel přes kabely lze asi vyloučit
zlomený nějaký drát a velký přechodový odpor, uvolněná koncovka na silovým vodiči atd.
přes kabely si to zkoušel připojit přímo na startér nebo na kabely k baterce? Zkusil bych odpojit startér a připojit na něj tu baterku z auta přes kabely a dát mu impuls přes ten ovládací drátek a pokud to nepůjde tak je zaručeně v pytli ten startér, že točí na sucho neznamená že bude točit i pod zátěží
a druhá věc, změř napětí v palubní síti když máčkneš tlačítko startéru normálně s Tvojí baterkou co tam byla (pokud si to už nedělal), podle toho by se mělo poznat jestli tam není někde zkrat (třeba ve startéru nebo kdekoliv)
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
Thymallus napsal:
Taky bych to viděl na baterku... předevčírem se mi stalo to samé na intráči... člověk ho nechá měsíc a půl stát a 8,9V není 12V...
Světla svítila a čerpadlo udělalo jen ťuk a to bylo vše :-)
nabití baterky to spravilo
kdyz podbijes oloveny aku pod cca 10,8V, je dead.
Pokud jsi nameril 8,9V jsem zvedavy, jak dlouho ti bude zit... daleko bych radeji moc nejezdil
Těch 8,9V tam měla před nabitím, to bylo myšleno, že za ten měsíc a půl bez ježdění se tolik vybila...
Přisuzuji to alarmu v motorce, i když nebyl zaplý tak něco žere...
Ale stejně - já s tou baterkou jezdím třetím rokem, má jen 12Ah (originál by měla mít 17Ah) a kdo ví, jak dlouho tam byla před tím, než jsem motorku koupil...
Takže jistota je jistota.
Už mám objednanou novou a nabíjí se mi :-)
Těch 8,9V tam měla před nabitím, to bylo myšleno, že za ten měsíc a půl bez ježdění se tolik vybila...
Přisuzuji to alarmu v motorce, i když nebyl zaplý tak něco žere...
Ale stejně - já s tou baterkou jezdím třetím rokem, má jen 12Ah (originál by měla mít 17Ah) a kdo ví, jak dlouho tam byla před tím, než jsem motorku koupil...
Takže jistota je jistota.
Už mám objednanou novou a nabíjí se mi :-)
ja to chapu... mas to ale imho fuk, JAK jsi ji podbil... mozna ale budes mit desne stesti a bude ti zit... kazdopadne 10,8V ber jako neco ve smyslu Hranice pro Husa
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Hicks napsal:
tohle muze byt vyberovy efekt.. prepocitej si zavady na kilometry a ziskas imho informace ktere ti k necemu budou.
Kdo sem napise pokazde kdy zaparkoval OK pred domem? to neuslysis...
To je jasné, je to jen stroj a fórum pomáhá právě při problémech.
Elektronika určitě zvyšuje výkon a komfort.
Ale na druhou stranu, pokud je lepší vozit náhradní anténu imobilizéru, tak to je na pováženou. To se prostě nepovedlo.
Snad to bude u dokturka jen prkotina.
Pája
Hicksi nestraš ho Mě se jednou povedl opravdu husarský kousek při nabíjení neinteligentní nabíječkou a to sice, že jsem baterku z motorky zapomněl odpojit a odpojil jí až druhej den a ta mrška stihla za tu dobu vyvařit všechnu vodu, zbyla jen kyselina No tak se dolila nabila funguje dál a ne znatelně hůř Pravda je že to je na Jawě kde není starér
Článek při nízkým napětí sice sulfatuje, ale i to se dá zachránit a trochu tomu pomoct impulsní nabíječkou, jde o to kolik ta baterka bude mít po nabití a odstatí napětí a nejlépe i hustotu, ale když je objednaná nová tak je to stejně jedno
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?