Ahojte všichni
tak jsem se proháněl v těch vedrech na mašince a zakoukal se ta olejový teploměr. A tak mi došlo, že mám stále mezery ve "vzdělání"
Kolik je maximální přípustná teplota oleje(ne chladící kap., ale oleje) u tohoto stroje ( F650Gs r.2005) ???
Kdo ví?
Já mám rok 2003 a teď na dálnici, s plnou bagáží a přítulkou mi teplota vylezla až ke 110 °C
Nevím, ale říkal jsem si, že chl. kapalina je oproti oleji chlazená, olej chladičem neprochází,
tudíž bude jeho teplota vyšší než chl. kapaliny.. ale nevím, taky mi to dělá trochu starosti ...
----- Ať se práší za kočárem !!! :-) -----
R1100GS jezdí normálně na 5 čárek což je 81-110 stupňů ,když chvilku zastavím ve městě na křižovatce tak vyleze na 6 čárek což je 111-140 stupňů.A když jsme projížděli Bukurešť ve 37 stupňovým hice tak se mi ohřála na 9 čárek což je víc než 175 stupňů a všechno v pohodě.Pravda že byl motor trochu víc slyšet,ale je to ještě v pohodě.Olejový film se trhá až při teplotě mnohem vyšší.Takže těch tvých 110 bych viděl jako optimální teplotu.Jezdit a nebát se toho...
no já mám provozní teplotu 80 a když jsem jel v těch 38 stupních po dálnici s rychlostí stále 1140-160km, tak se mi to byšplhalo na 100-110 stupňů.
Jen by mě zajímalo, kolik je únosná teplota oleje
Normální provozní teplota oleje u vzduchem i vodou chlazených motorů je mezi 110 až 130 stupni.Na 80 se u vodníků většinou nastavuje termostat ve vedrech má teplota chl. kap. sejně kolem 95 stupnů. I 170 stupnů na oleji by neměl být závažnější problém