Měnil jste někdo brzdovku na Evo brzdách s posilovačem a ABS. Budu měnit, ale nevím zdali se mám do toho pustit po hlavě, abych si je nerozesral a nejel do servisu s prosíkem a na pekaře Nemáte někdo nějaký osvědčený postup? mám na brzd. sys. pár vývodů, které vypadají, že by mohli s tímto úkonem mít cosi společného. Dík za každou radu.
PS: zádné takové téma se my nepodřilo najít
R1150 GS Adventure
no tohle je na delší povídání. Nejdříve popis jak to funguje:
1) Evo brzdy maj pro každou brzdu 2 hydraulické okruhy
-přední brzda: 1 okruh je od páčky na řidítkách do centrální abs jednotky pod nádrží, 2.okruh je od ABS jednotky k přednímu brzdiči
-zadní brzda obdobně, první okruh od nožní šlapky k abs jednotce, druhý od abs jednotky k zadnímu brzdiči
První okruh pouze ovládá brzdící jednotku, která rozhoduje jak poslat (rozdělit) brzdný účinek do druhých okruhů.
Odvzdušnění je celkem easy, jede se každý okruh zvlášť.
1) odvzdušníš první okruh (je jedno jestli první udělám zadní brzdu, nebo přední, ale nikdy najednou!) - oboje se odvzdušňuje pod nádrží. Nákres nemám a z hlavy si nepamatuju ale uvolní se jeden z odvzdušňovacích šroubů, příslušný k danému okruhu, dále se otevře zásobník brzdové kapaliny na řidítku (na boku motorky pro zadní) mačká se páčka přední brzdy (zadní brzdy) a jak kapalina ze zásobníku utíká, tak se dolívá nová. Nezapomeňte na odvzdušňovací šroub nasadit hadičku a odvést starou kapalinu někam do petky, ať si nezaděláte motorku. Po výměně prvního okruhu uzavřete odvzdušňovací šrouby, a zásobníčky na brzdovku.
2) Odvzdušním druhé okruhy (je jedno jestli první udělám zadní brzdu, nebo přední, ale nikdy najednou!) :
-otevřu odvzdušňovací šroub na předním (zadním) brzdiči
-pod nádrží otevřu nádržku na brzdovou kapalinu na jednotce ABS pro přední (zadní) okruh
-a teď přijde zábava - připravím si mraky brzdovky a trychtýř, abych mohl rychle plnit jednotku ABS a nedostal se do okruhu vzduch, otočím klíčkem a zmáčknu přední (zadní) brzdu - posilovač začne makat a čerpá tekutinu z jednotky ABS do brzdiče. Jak tekutina mizí, tak se snažím dolévat. A to je celé kouzlo.
-nezapomeňte na odvzdušňovací šroub nasadit hadičku a odvést starou kapalinu někam do petky, ať si nezaděláte motorku
-Po odvzdušnění uzavřete odvzdušňovací šrouby a zásobník v centrální jednotce.
Bavil jsem se o tom s klukama, který dělaj v Autecu. Tvrdili, že to není až taková legra, jak to vypadá a myslim
, že i několik "odborníků" na tom pohořelo. Každopádně oprava poškozeného integrálu jde do desítek. Tím tě nechci odrazovat, jsem zvědav na výsledek. Přeji šťastnou a šikovnou ruku.
skusim najit.abs integral na prelomu 2002/2003/model 2003
tu je něco vo tom integráluhttp://www.motobm...?Tabid=294
a tade takyhttp://motomoheln...bmwabs.htm
toto píšó o mpdelu 2001-. Další technickou lahůdkou je použití nového brzdového systému BMW EVO se zvýšeným brzdným účinkem, který ve spojení s příplatkovým integrovaným ABS třetí generace vytváří jednu z nejdokonalejších a neúčinnějších brzdových soustav na motocyklovém trhu.
Upravil holubbb dne 16.03.2008 10:14
Tady jsou obrázka jak to vypadá pod nádrží 12ky,ale bude to podobný. Jsou tam taky odvzdušňovací šroubky obou okuhů a plnící zátky(jednička označuje přední). Taky je tam nádobka,která slouží právě k tomu naplnění při "běhu" posilovače. [img][/img]
BIGR přiložený následující obrázek: