Ahoj, tak jsem měl šanci zase najet pár kilometrů a možná jsem slyšel trávu růst, ale: motorka naložená "do plnejch", pohodová jízda do 130km/h, žádná dálnice a ze spoda od zadního kola při přejezdu menších nerovností takovej ten kovovej zvuk, jako když je načatej tlumič. Žádný velký muldy, jenom vždycky při menším a rychlejším odskoku zadního kola. Taková slabší kovová rána, která je cítit nejvíc do stupaček a posledních tak 500km bych řekl, že to je víc a víc.
Přemejšlel jsem, spát mi to nedalo, kolo kontroloval několikrát a zjistil jsem jenom tohle: guma začíná bejt sjetá pěkně do pilky , kardan i tlumič jsou suchý a čistý, ale na kardanu (zadní hrušce) sotva udržím ruku, jak je rozpálenej. Žádný vůle ani rachot. Motorka loni nová, najeto málo ...
Poradíte zkušenější ?
Sice si nemyslím že bych byl zkušenější,ale po cca 700km ruku na kardanu rozhodně udržím.Odhaduju tak 40-45 stupňů.Ale teploměrem jsem to teda neměřil.A teda na 1100GS ale to by snad mohlo bejt podobný.
Luboss napsal:
Sice si nemyslím že bych byl zkušenější,ale po cca 700km ruku na kardanu rozhodně udržím.Odhaduju tak 40-45 stupňů.Ale teploměrem jsem to teda neměřil.A teda na 1100GS ale to by snad mohlo bejt podobný.
Díky, každá zkušenost je dobrá. V okolí nikoho neznám. Myslím, že těch 40 st. by měl být asi normál, já se ho dotknul vlastně náhodou a docela mě to překvapilo. Při každý zastávce, po různých režimech jízdy to bylo stejný. Snad se půjdu podivat, jestli mi tam v Autecu dali olej
Luboss napsal:
Sice si nemyslím že bych byl zkušenější,ale po cca 700km ruku na kardanu rozhodně udržím.Odhaduju tak 40-45 stupňů.Ale teploměrem jsem to teda neměřil.A teda na 1100GS ale to by snad mohlo bejt podobný.
souhlas, na me12ce taktez teplota kolem 45st. i po delsi jizde ve 2 lidech. olej jsem menil po 25tis. km a dobre jsem udelal, dozivotni napln to urcite neni
v tvem pripade vetsi treni soukoli znamena vetsi teplotu... a problem....
Jo taky bych to tak viděl, protože to tu měla spousta lidí a po výměně oleje bylo po problému. Jinak k tomu zvuku bych řekl jak to popisuješ, že se to vyřeší výměnou pneumatiky. Gumy na enduru se oskakují na takové schody, tak bych řekl, že to je od toho. Jo a k tý teplotě oleje, jednou jsem tady psal jak to vypadalo okamžitě po dojetí 200 km. Vrazil jsem teploměry do převodovky i diferáku a světe div se, převodovka byla o dost teplejší. Bohužel už nevím kolik to bylo stupnů. Někde na foru to ale je. Jen to za boha nemohu najít. Každopádně ruku na diferáku jsem udržel a na převodovce si myslím, že jsem cukal.
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
Díky všem za postřehy. Na tu nevhodnost oleje si vzpomínám a držím v hlavě. Musí to být SAF-XO, jinak jsou problémy právě s přehříváním. Někde jsem i četl, že se právě po použití nevhodnýho řešila reklamace s vyhřátým kardanem ???
Já teď právě už louskám jestli nejni ten kardan, resp. ložisko načatý ... Ty nárazy jsou totiž fakt cejtit a jsou dost "kovový".
Ještě jsem ale nepodniknul to zásadní ověření: je tam vůbec nějaký olej ?
Upravil alesk dne 10.08.2009 14:30
Tak jsem prolezl fórum a řešilo se to už tady: http://www.bmwgs....owstart=40
Jdu koupit Shell Spirax ASX SAE 75W90 na doporučení Winga a uvidím, co vyteče ...
Olej je vyměněný, vyteklo opravdu 0,2l a bez "patologických" přísad. 08mička ma vypoušťák na spodku hrušky, takže docela pohodová práce. Přesto jsem ji vyklopil a ani na kloubu nic špatnýho. Tisícihran jsme máznul MO vazelínou. Trošku boj byl s usazením manžety zpátky, ale je to tam. Jedinou zjištěnou drobností byl načatý O kroužek těsnící čidlo. Ale zase je vidět, že ho v Autecu opravdu měnili
Teď už jenom prověření nějakou delší jízdou, třeba v pátek Šumava ?